Bukefalos 28 år!

Vill se Mia R´s schabrak!

Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

KL

vilka storlekar finns det på Mias schabraken? Är det bara full och ponny, eller finns de i cob också?
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

om du beställer kan du få det i precis vilken storlek du vill ha :) Men jag kan tänka mig att de flesta återförsäljare tar hem och har i lager de vanligaste storlekarna dvs ponny/Full
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Vad bra! Då ska jag åka förbi och klämma på ett, även om jag får specialbeställa så kan det vara värt det om jag får ett schabrak som kommer passa längdmässigt... :S (Nästa gång ska jag skaffa häst som passar in i någon storlek, och inte är mellan storlekarna på allt)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jag har ett 16" till min c-ponny med extremt kort rygg= 37 cm anläggningsyta, 100 cm hela ryggen. Det passar bra men kunde varit kortare :).
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ändrar sig Mias schabraken i storlek och form efter tvätt? Har precis ett hööks-schabrak som var rätt storlek innan tvätt, men som nu är oanvändbart efter tvätt... därav frågan...
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

nej. mina har hållt i flera år. Det är klart, alla schabrak mår ju bra av att man "drar" i det efter tvätt innan man hänger upp på tork.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Det hjälpte inte på det från Hööks. Men bra, då är det i alla fall bra kvalitet på sakerna... :) det är positivt. Vill gärna ha schabrak som håller sig fina ett tag.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Mina äldsta Mias schabrak är från typ 96-97 och de är i fint skick.
De ska självklart dras i efter tvätt coh inte tvättas för varmt osv.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*kl*

Här kommer en bild på mitt plommonlila Mias RS schabrak.

2014-03-16-2037_5325fd5ee087c3127ce21af1.jpg
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

kl.

Mitt nyaste Mias RS, har ett liknande till min andra häst också, det har hållt i 14 år. Men detta nya var ännu snyggare :)
img_1543.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: valy
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 613
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 274
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 430
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp