Bukefalos 28 år!

Vilopuls på häst?

G

Gabriel

Hej,
vad ligger vilopulsen på ungefär? Och vad är maxpulsen?
Läste att Maharajah hade 50 i puls efter körjobb på 2,1 mil. Det säger mig ingenting, men skulle tydligen vara väldigt bra...
 
Sv: Vilopuls på häst?

vilopulsen ligger på ung 24-40 på en häst, ju lägre desto bättre och att han kom in med 50 i puls efter ett sånt pass är ju bra, men han har knappast sprungit fort utan bara jpggat lätt.
 
Sv: Vilopuls på häst?

Men vad kan pulsen ligga på efter ett lopp tex?
 
Sv: Vilopuls på häst?

Vid målgång mellan 200 och 240, sen dalar ner till normalt lite drygt 100 efter 5 min.

Uttalandet säger inte mig ett dugg heller och jag har hållit på och pulstränat pållarna i ett antal år... :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 516
Senast: SiZo
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 913
Senast: Sirap
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 083
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp