Jag tycker att vin är äckligt, men detta jordgubbsbubbel är gott och sött och fruktigt. :)

435323.jpg
 
Jag har alltid varit en vinmotståndare. Anser att det är djävulens påfund med mera. Smakar bara surtoch så. Men nu känner jag att jag är lite less på utbudet av cider och sprit är dyrt och öl är jag inget jättefan av heller, alldeles för beskt. Funderar på om jag skulle ge mej in i vinets värld. Finns det nått vin, gärna mousserande som inte är surt och smakar jäst? Kan man göra nått för att det inte ska smaka så surt? Eller är mina smaklökar totalt körda? Klarar inte av alkohol till mat för jag känner bara den beska alkoholsmaken då. Lite trist att alltid dricka vatten bara för att det serveras öl eller vin till maten.
Asti Martini . Sött och bubblor.
 
Haha! Jag tänkte väl det, började undra hur mycket vi druckit här hemma ikväll egentligen :angel:

Men om de gör den på cava måste jag testa den också :up:
Ja alltså de enda Freixenet-vinerna jag kände till fram tills nu var dessa:

Freixenet_3.jpg


Det var de jag tänkte på, och de är supergoda allihop! Men nu måste jag i min tur testa deras prosecco!

Vingården ligger typ 40 minuters tågresa från Barcelona för övrigt, jag rekommenderar ett besök där ifall du eller någon annan skulle råka vara i krokarna! :)
 
Men alltså, jag får inte grepp om hela den här Freixenet-grejen. Nån som kan hjälpa mig att tänka? Hur kan en spansk vintillverkare göra prosecco DOC? De måste nästan ha nån slags filial i Italien, eller? Voffer då då? Voffer gör di på dette viset?

Förlåt för trådkap @nightcrawler, men jag känner att jag måste reda ut det här!
 
Ja alltså de enda Freixenet-vinerna jag kände till fram tills nu var dessa:

Freixenet_3.jpg


Det var de jag tänkte på, och de är supergoda allihop! Men nu måste jag i min tur testa deras prosecco!

Vingården ligger typ 40 minuters tågresa från Barcelona för övrigt, jag rekommenderar ett besök där ifall du eller någon annan skulle råka vara i krokarna! :)

Proseccon är jättegod, den rekommenderar jag verkligen! Flaskan är dessutom supersnygg :D
Vet dock inte hur eller varför de gör prosecco, men jag måste smaka deras cava!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 956
Senast: Thaliaste
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 670
Relationer Det här är en diskussion som precis tagit fart mellan mig och min sambo, och jag är helt häpen över hur känsligt det är när man (jag i...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
33 308
Senast: Petruska
·
  • Låst
Övr. Barn Blir lite fundersam över föräldrar när det gäller tonåringar och alkohol. Finns så många olika! Vissa är ju helkonstiga, andra...
2
Svar
25
· Visningar
2 629
Senast: Lambi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp