Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det också väldigt varmt. John får testa att sova utan pyjamas i natt, han är som en liten kamin i vanliga fall och jag vill ju helst inte att han smälter...

På fredag har vi femmånaderskontroll och vaccinering. Jag hoppas att han har landat lite på viktkurvan, tycker inte stt han är riktigt lika knubbig nu som för några veckor sedan - men jag gissar ändå på typ 9 kilo...
Det är ingen bild - mina fina stalkers vilseleder tydligen. :o

Det finns bilder på instagram. Min webbadress och alias på insta är samma, alltså mitt namn+fanclub. (Herregud, här ska inte brytas mot några forumregler inte...)
Nu fick du en ny följare, fina bilder :up:
 
Idag har familjen varit och badat, A var mest ibtresserad av alla andra barn och sen blev duschen en hit! Första gången jag går på badhuset här och ja det var ju lite annorlunda, fanns familjehytter så vi slapp ta bebis själv.
 
John har precis badat i balja ute i trädgården, supermysigt och väldigt kul. Så väldans praktiskt med bebisar som kan sitta! :up:

Sen hann vi inte mer än in förrän han blev hungrig, så nu liggammar jag en spritt språngande naken och alldeles underbar onge :love:
 
John har precis badat i balja ute i trädgården, supermysigt och väldigt kul. Så väldans praktiskt med bebisar som kan sitta! :up:

Sen hann vi inte mer än in förrän han blev hungrig, så nu liggammar jag en spritt språngande naken och alldeles underbar onge :love:

Och Emelie har precis badat i sjön :D Först skeptisk men sen vande hon sig så det sluta med att blöjan åkte av och hela hon badade! Sen korkade hon i vagnen :love:
 
Och Emelie har precis badat i sjön :D Först skeptisk men sen vande hon sig så det sluta med att blöjan åkte av och hela hon badade! Sen korkade hon i vagnen :love:

Va mysigt :D Jack har inte badat i sjön (däremot har storasyrran plaskat där en del :p ), men han fick bada i badbaljan hemma tillsammans med storasyster igår. Jäääättekuuul att plaska där tillsammans med Ellie, som är stora idolen :D:love:

Måste bara berätta, trots att hon egentligen inte är en av huvudpersonerna i den här tråden så att säga, men är sååå stolt över vår stora tjej! Vi har kämpat på som jag vet inte vad med potträning och det har varit riktigt tufft! Hon är en väldigt temperamentsfull och envis tjej som INTE gillar några som helst förändringar i tillvaron, så det är med att sluta med blöja har inte varit särskilt populärt... men vi har kämpat vidare och rätt vad det är har det släppt och hon har verkligen fattat grejen :) senaste dagarna har hon kunnat vara utan blöja hela dagarna och har gjort både nr 1 och nr 2 i pottan!! :love::love::love: Det härligaste är att hon själv är såå vansinnigt stolt över att klara det och verkar inse hur skönt det är att slippa blöjan :) Äntligen!! :banana::banana::banana:
 
Va mysigt :D Jack har inte badat i sjön (däremot har storasyrran plaskat där en del :p ), men han fick bada i badbaljan hemma tillsammans med storasyster igår. Jäääättekuuul att plaska där tillsammans med Ellie, som är stora idolen :D:love:

Måste bara berätta, trots att hon egentligen inte är en av huvudpersonerna i den här tråden så att säga, men är sååå stolt över vår stora tjej! Vi har kämpat på som jag vet inte vad med potträning och det har varit riktigt tufft! Hon är en väldigt temperamentsfull och envis tjej som INTE gillar några som helst förändringar i tillvaron, så det är med att sluta med blöja har inte varit särskilt populärt... men vi har kämpat vidare och rätt vad det är har det släppt och hon har verkligen fattat grejen :) senaste dagarna har hon kunnat vara utan blöja hela dagarna och har gjort både nr 1 och nr 2 i pottan!! :love::love::love: Det härligaste är att hon själv är såå vansinnigt stolt över att klara det och verkar inse hur skönt det är att slippa blöjan :) Äntligen!! :banana::banana::banana:
Åh vad skönt! Duktiga ni som motiverat henne! Och vad roligt att hon är så stolt!

Mvh Miks
 
Hohoho, var inne i stan HELT SJÄLV I FLERA TIMMAR.
Känner mig som en helt ny människa nu!

Åt lunch i lugn och ro och utan att vagga/underhålla/trösta/mata någon annan samtidigt, bara en sån sak :D
Plus besökte tatueringsstudio och kände mig som 22 igen, hahaha.
 
Husvagns semester, regn och snålblåst är inte det roligaste men nu när vi har A så tar vi oss ut på utflykter istället för att se på film hela dagarna. Har varit på fjärilshus och akvarium i veckan, A verkade uppskatta allt som fanns att se, det är så roligt nu när hon är medveten om världen runt henne och andra barn är jätteintressanta.
Sambon har fiskat två kvällar nu och A passar på att somna för natten kl 20 istället för 22 så jag passar på att göra ingenting :D
 
Husvagns semester, regn och snålblåst är inte det roligaste men nu när vi har A så tar vi oss ut på utflykter istället för att se på film hela dagarna. Har varit på fjärilshus och akvarium i veckan, A verkade uppskatta allt som fanns att se, det är så roligt nu när hon är medveten om världen runt henne och andra barn är jätteintressanta.
Sambon har fiskat två kvällar nu och A passar på att somna för natten kl 20 istället för 22 så jag passar på att göra ingenting :D

Låter perfekt att göra ingenting :D
 
Visst gör det :D

Fast det finns lite disk att diska men det är så omständigt så jag låter de va tills imorgon även om det känns svårt att låtabli den, jäkla städmani som tar över emellanåt :mad::p

Jag tänker ganska ofta att en del saker springer inte ifrån mig. Disken ligger ju faktiskt kvar till dagen efter ;)
(Fast det vore ju fint om disken kunde diska sig själv i mellan åt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 735
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 381
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp