Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnäll varning

Köra svärmor var snäll och köpte en stol till A, det var verkligen snällt men hon köper nån okänd märkeslös stol på ebay och idag hämtade vi hem den från dom, börjar sätta ihop och visst är det fel på skiten så vi måste reklamera, eller försöka toden har gått ut. Sen när jag ska ta isär den så går den sönder, lyckades laga men iaf en skitsak är va de är. Varför kan de inte bara fråga vad vi tänkt oss vilja ha istället för att slösa pengarna på nått skit?!

Dessutom verkar A börja tycka flaska är bekvämare och vi har det lite jobbigt med amningen, då hjälper det inte med att svärmor sitter och tittar när jag ammar och fäller komentarer om jur A bill ha flaska istället. Tack det känns mycket bättre :mad::banghead::cry:


Nått roligate är att A testat baby ris fick timmen upp sen somnade hon o sin säng och sov medans mamma och pappa åt middag :up:
 
Dessutom verkar A börja tycka flaska är bekvämare och vi har det lite jobbigt med amningen, då hjälper det inte med att svärmor sitter och tittar när jag ammar och fäller komentarer om jur A bill ha flaska istället. Tack det känns mycket bättre :mad::banghead::cry:

Åh jäklar vad arg jag skulle bli för det där! :devil: Finns inget värre än folk som kommer med dumma kommentarer när man kämpar med bebisen. Kan du inte börja storböla nästa gång? Då kanske hon blir lite spak och börjar tänka sig för ;):devil::D
 
Jag som hatar fötter tycker också om bebisfötter. Särskilt på mina bebisar ;) det är så smått och gulligt. Gillar händerna också när de sträcker ut dem och försöker nå saker.

Men inga babyveck på mina bebisar :(
 
Alice blev hela 4 månader i söndags, tänk va tiden går fort. Igår fick hon sista sprutorna fram tills hon är ett år och idag har vi haft avstämning och vägning med the health visitor. 5.5 kg och prick på kurvan, längden ligger på drygt 60 cm gissar jag på. Strl 56 går på än beroende på märke, men även 68 passar främst byxor då.
Hon fick beröm för hur allert och stadig hon är, min nyfikna lilla monkey :love:

Nu ska vi kämpa vidare i värmen, är äckligt varmt ute så det blir att släpa upp ac i sovrummet inför natten så vi inte smälter.
 
Här är det också väldigt varmt. John får testa att sova utan pyjamas i natt, han är som en liten kamin i vanliga fall och jag vill ju helst inte att han smälter...

På fredag har vi femmånaderskontroll och vaccinering. Jag hoppas att han har landat lite på viktkurvan, tycker inte stt han är riktigt lika knubbig nu som för några veckor sedan - men jag gissar ändå på typ 9 kilo...
 
Och en liten koll, fem månader gammal Jompa:

Han är helt ointresserad av att vända sig från mage till rygg. Har gjort det två gånger, men inte på flera veckor nu. Att ligga på mage är han däremot helt okej med, han gillar det i alla fall tillräckligt mycket för att inte vilja vända sig.

Han vänder sig gärna från rygg till sida, däremot. Håller gärna i fötterna :D

Nu sträcker han sig efter saker, greppar dem och stoppar dem allra helst omedelbart i munnen. Han tycker att det är jätteroligt med lite dragkamp.

Han står stadigt, och går gärna när han har stöd. Hoppgungan är festlig! Babysittern är fortfarande favorit. Sitter ibland jättebra utan stöd, ibland störtar han.

Han äter klämpåsar och ÄLSKAR det. Lite nya bajsrutiner är en av följderna, men jag har inte bytt någon bajsblöja på länge - allt hamnar i pottan. :up:

Överlag: Väldigt glad och pratig onge :love:
 
Och en liten koll, fem månader gammal Jompa:

Han är helt ointresserad av att vända sig från mage till rygg. Har gjort det två gånger, men inte på flera veckor nu. Att ligga på mage är han däremot helt okej med, han gillar det i alla fall tillräckligt mycket för att inte vilja vända sig.

Han vänder sig gärna från rygg till sida, däremot. Håller gärna i fötterna :D

Nu sträcker han sig efter saker, greppar dem och stoppar dem allra helst omedelbart i munnen. Han tycker att det är jätteroligt med lite dragkamp.

Han står stadigt, och går gärna när han har stöd. Hoppgungan är festlig! Babysittern är fortfarande favorit. Sitter ibland jättebra utan stöd, ibland störtar han.

Han äter klämpåsar och ÄLSKAR det. Lite nya bajsrutiner är en av följderna, men jag har inte bytt någon bajsblöja på länge - allt hamnar i pottan. :up:

Överlag: Väldigt glad och pratig onge :love:

Din onge är så söt :love: (följer er på instagram) Min onge är också himla glad och pratig. I morse börja hon prata innan hon fått upp ögonen :D
 
Här är det också väldigt varmt. John får testa att sova utan pyjamas i natt, han är som en liten kamin i vanliga fall och jag vill ju helst inte att han smälter...

På fredag har vi femmånaderskontroll och vaccinering. Jag hoppas att han har landat lite på viktkurvan, tycker inte stt han är riktigt lika knubbig nu som för några veckor sedan - men jag gissar ändå på typ 9 kilo...

Vilken dunderklump :love: och som @FengurLaugar säger en väldams söt unge ni har :love:

Vi ska oxå köra pyjamaslös i natt, kör dock ac för fullt i sovrummet i hopp om att det kanske kan bli lite svalare iaf annars tror jag jag bäddar på soffan där det är svalare
 
Här kör vi alltid pyjamaslöst, på båda ungarna :D

John är en täckesmotståndare av högsta rang, får typ finta honom med en filt när han har somnat. Har han täcke eller filt över fötterna blir han jättearg :o Vi kör med pyjamas och öppet fönster i vanliga fall.

Nu ligger han naken, med blöja och en lång haklapp (!) som täcke. Den täcker kroppen mellan hakan (hakorna...) och knäna, men ben och armar är nakna = han har nog inte märkt att han har den på sig. När han gör det kommer han lägga den ovanför huvudet och bli arg om den täcker munnen och/eller näsan. Ögonen är dock helt okej att täcka över. Han har så sjukt många idéer... :D

Och tack för gull, jag håller med helt och hållet :angel: :D (@pudsey också)
 
Och en liten koll, fem månader gammal Jompa:

Han är helt ointresserad av att vända sig från mage till rygg. Har gjort det två gånger, men inte på flera veckor nu. Att ligga på mage är han däremot helt okej med, han gillar det i alla fall tillräckligt mycket för att inte vilja vända sig.

Han vänder sig gärna från rygg till sida, däremot. Håller gärna i fötterna :D

Nu sträcker han sig efter saker, greppar dem och stoppar dem allra helst omedelbart i munnen. Han tycker att det är jätteroligt med lite dragkamp.

Han står stadigt, och går gärna när han har stöd. Hoppgungan är festlig! Babysittern är fortfarande favorit. Sitter ibland jättebra utan stöd, ibland störtar han.

Han äter klämpåsar och ÄLSKAR det. Lite nya bajsrutiner är en av följderna, men jag har inte bytt någon bajsblöja på länge - allt hamnar i pottan. :up:

Överlag: Väldigt glad och pratig onge :love:

Jag kan inte se bilden. :down:
 
John är en täckesmotståndare av högsta rang, får typ finta honom med en filt när han har somnat. Har han täcke eller filt över fötterna blir han jättearg :o Vi kör med pyjamas och öppet fönster i vanliga fall.

Nu ligger han naken, med blöja och en lång haklapp (!) som täcke. Den täcker kroppen mellan hakan (hakorna...) och knäna, men ben och armar är nakna = han har nog inte märkt att han har den på sig. När han gör det kommer han lägga den ovanför huvudet och bli arg om den täcker munnen och/eller näsan. Ögonen är dock helt okej att täcka över. Han har så sjukt många idéer... :D

Och tack för gull, jag håller med helt och hållet :angel: :D (@pudsey också)

Äldsta dottern var täckesmotståndare när hon var så liten men nu är hon nog stor att välja själv hur hon vill ha det och kan ta på/av täcket själv om hon vaknar på natten :)
Lilla fröken går det faktiskt ha täcke på så dom är olika med det där :)
 
Det är ingen bild - mina fina stalkers vilseleder tydligen. :o

Det finns bilder på instagram. Min webbadress och alias på insta är samma, alltså mitt namn+fanclub. (Herregud, här ska inte brytas mot några forumregler inte...)

Sorry! Mitt fel :o Skrev att jag följer sig på insta för att liksom visa att jag ser va söt han är titt som tätt :D
 
@Blueberry jag får ta o kommentera nån bild så du vet vem som stalkar dej hehe


Nu sover lillan i bara blöjan men har otroligt nog en tunn filt över sej, för stunden, hon sparkar alltid av filten nu, började när vi var i sverige. Var 25 grader i sovrummet med ac som gått över 2h, och imorn ska det bli ännu varmare blää vi kommer smälta
 
Vi smälter nästan!

John har precis somnat, efter en rekordenkel nattning. Jag är ganska bekväm och brukar oftast amma honom till sömns, men vill egentligen ha en bättre nattningsrutin... I dag ammade han en stund men kom inte riktigt till ro (gissar pga varmt), sen låg han och pratade och grejade lite, så jag gav honom lite utrymme och började massera hans fötter och nynna på "Robin Hood och Lille John går igenom skogen..." (som är vår vaggvisa) och han slocknade efter bara någon minut. Så skönt!

Jag har provat att massera hans fötter på kvällen i några dagar nu, det verkar göra susen för oss. Han blir avslappnad och gosig - och då blir det så klart ganska enkelt att somna. :) (Det sägs att det är bra för magen också, om man tror på sånt.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 225
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 503
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
855
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp