Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men är det verkligen att bli dåligt bemött? Däremot har ju din BM gjort fel som inte ringer och bokar om det är så processen ska se ut. Jag kan ärligt talat förstå att sjukhusen inte kan ta samtal från alla mammor som vill bli igångsatta - det är för mig solklart att det är BM som ska sköta den biten.

Jag håller med! Klart att det är BMs uppgift och inte den gravidas!
 
Det kanske är sant @cirkus men när BM säger att jag ska ringa och blir bemött så så känns det helt galet...det får dom ju ta med mvc i så fall, jag vill knappt åka dit längre med risk försatt bli bemött så under förlossningen :down:
 
Hmmm..jag tror jag har en hel massa förvärkar. Har som intervallaktig mensvärk och sammandragningar, har pågått typ två timmar.

Så nu blir det panodil och ett varmt bad så får jag hoppas det går över snart. Haft viss magvärk hela dagen så det kan ju vara vad som..
 
Men är det verkligen att bli dåligt bemött? Däremot har ju din BM gjort fel som inte ringer och bokar om det är så processen ska se ut. Jag kan ärligt talat förstå att sjukhusen inte kan ta samtal från alla mammor som vill bli igångsatta - det är för mig solklart att det är BM som ska sköta den biten.
Jag anser nog att det är att bli dåligt bemött. De ska ju inte skälla på mammorna som hänvisas dit av sina BM. Det är ju inte mamman som gör fel.
 
Jag anser nog att det är att bli dåligt bemött. De ska ju inte skälla på mammorna som hänvisas dit av sina BM. Det är ju inte mamman som gör fel.

Skälla på? Är det att skälla på att tala om att BM gjort fel?
Då tycker jag nog att man är onödigt lättskälld på.

Jag tycker att problemet ska ligga där det hör hemma - hos BM.
 
Det kanske är sant @cirkus men när BM säger att jag ska ringa och blir bemött så så känns det helt galet...det får dom ju ta med mvc i så fall, jag vill knappt åka dit längre med risk försatt bli bemött så under förlossningen :down:

Men lugn nu. Du har inte gjort något fel alls.
BM däremot har faktiskt gjort galet. Försök att lägga problemet där det hör hemma
 
@miiiiiiia trist att det va en suris som svarade.
Jag vart igångsatt på sös för 6 veckor sedan... Är väldigt nöjd med själva förlossningen men kan tyvär inte säga att det va pga personalen. Jag uppfattade flera av dom som lite nonchalanta, och gjorde lite småmissar. Men jag födde barn och va ju inte riktigt med alla gånger så att säga så kan va en missuppfattning. Överläkaren är däremot briljant!!! Har haft med henne att göra vid flera tillfällen både under graviditet och förlossning och hon är både proffsig och hon beordrade EDA till mig när jag svimmade av värkarna utan att bm och uskan fattade nått!
Det är inte min mening att skrämma någon känner flera kvinnor, som fött samanlagt 7 barn på sös och alla är jättenöjda!
 
Skälla på? Är det att skälla på att tala om att BM gjort fel?
Då tycker jag nog att man är onödigt lättskälld på.

Jag tycker att problemet ska ligga där det hör hemma - hos BM.
Vi läser nog @miiiiiiia s inlägg på olika sätt. Jag uppfattade inte att det dåliga bemötandet var att de talade om för henne att hennes bm är den som ska ringa, utan att de sa det till henne på ett sätt som inte var så trevligt. Vill de vara dryga eller snäsa av någon för att den gör fel så är det bättre att de gör det med bm istället för en trött less hormonstinn gravid kvinna på övertid (som de borde ha rätt stor erfarenhet av att bemöta).
 
Det kanske är sant @cirkus men när BM säger att jag ska ringa och blir bemött så så känns det helt galet...det får dom ju ta med mvc i så fall, jag vill knappt åka dit längre med risk försatt bli bemött så under förlossningen :down:

Ja, jag vet ju inte vad de sa till dig. Men om de bara sa så som du skrev i första inlägget så inte är det att bli dåligt bemött tycker jag i alla fall
 
Inget än iaf...fast jag kanske kände av ett par värkar igår kväll, men det hände inget med det...

Tack för dansen @deathslyna

Ringde SöS nu på morgonen på inrådan från BM för att "boka" igångsättning, blev så sjukt dåligt bemött för "det var ju BM som ska ringa och inte alla mammor" det hade dom minsann inte tid med.. Så nu känner jag mig så jäkla osugen på att åka dit på tisdag..
Vilket tråkigt bemötande.

Man kan ju faktiskt tala om på ett vänligt sätt att det är BM som skall boka igångsättning och inte du.

Jag behövde inte bekymra mig om något. Min BM fixade allt och lite till.
 
@miiiiiiia Stackare, nu har du ju gått rejält över tiden, hoppas de fixar igångsättning snabbt och smidigt nu, alternativt att det kommer igång av sig själv nu under helgen :) gick över tiden en vecka med dottern och tyckte det var skitjobbigt, speciellt med alla som hade börjat fråga "om jag kände nåt" redan veckor före beräknat datum och ringde, smsade och mailade helt besatta :p så jag lider med dig, men håll ut! Nu kan det omöjligt handla om mer än enstaka dagar innan du får träffa den lilla krabaten! :bump:
 
Jag kan vara ganska lättstött och kanske reagerar lite mycket, men samtidigt är det en så "utsatt" sits man sitter i... Jag vill bara få bra bemötanden av trevligt och gulliga människor just nu..och jag är så less på att vänta nu så jag snart kräks på det här... Nu vet jag inte ens om jag vill åka till SöS på tisdag med risk för att bli bemött likadant igen :(

@westernsuzie Ja, folk ringer och messar varje dag och frågar, börjar bli less på det också, man hör väl av sig när det väl händer...:) eller tror folk att man "glömmer" berätta att man fått barn...?
 
Jag kan vara ganska lättstött och kanske reagerar lite mycket, men samtidigt är det en så "utsatt" sits man sitter i... Jag vill bara få bra bemötanden av trevligt och gulliga människor just nu..och jag är så less på att vänta nu så jag snart kräks på det här... Nu vet jag inte ens om jag vill åka till SöS på tisdag med risk för att bli bemött likadant igen :(

@westernsuzie Ja, folk ringer och messar varje dag och frågar, börjar bli less på det också, man hör väl av sig när det väl händer...:) eller tror folk att man "glömmer" berätta att man fått barn...?
Jag stängde av telefonen när jag passerade datumet. Det var ganska skönt. De som faktiskt behövde numret (typ stallägaren ifall det hände nåt med djuren) fick sambons nummer samt mitt försäkringsnummer om veterinär behövde tillkallas.
 
I en lite panikartad uppenbarelse att det är 40 dagar kvar till bf var jag och köpte två amningsbh'ar från märket boob (boobdesign?) som var dyra men så sköna! De var som att sätta på sig mjukisbyxor på brösten :D
Hade billiga från Lindex förra gången men denna gång tänker jag nog bara ha dessa :love: jag tycker de var värda varenda krona så fungerar amningen blir det iaf två till sen (köpte två idag).

Litet tips så här på lördagskvällen :)
 
I en lite panikartad uppenbarelse att det är 40 dagar kvar till bf var jag och köpte två amningsbh'ar från märket boob (boobdesign?) som var dyra men så sköna! De var som att sätta på sig mjukisbyxor på brösten :D
Hade billiga från Lindex förra gången men denna gång tänker jag nog bara ha dessa :love: jag tycker de var värda varenda krona så fungerar amningen blir det iaf två till sen (köpte två idag).

Litet tips så här på lördagskvällen :)


Jag var o kikad på bh:ar idag, har hittat en affär som har större kupor än DD, behöver G/H nu så har inte så stort utbud, avvaktar dock med köp tills efter helgerna.
Kom däremot hem med ett temperatur ägg och en skötbädd, båda på rea :-)
 
Jag var o kikad på bh:ar idag, har hittat en affär som har större kupor än DD, behöver G/H nu så har inte så stort utbud, avvaktar dock med köp tills efter helgerna.
Kom däremot hem med ett temperatur ägg och en skötbädd, båda på rea :-)
Vet inte var du bor men kan rekommendera att du kollar upp om du har någon Bravissimo-butik i närheten. Det är en brittisk kedja som säljer underkläder, badkläder och en del vanliga kläder för storbystade. Jag har beställt från dem många gånger.
 
Vet inte var du bor men kan rekommendera att du kollar upp om du har någon Bravissimo-butik i närheten. Det är en brittisk kedja som säljer underkläder, badkläder och en del vanliga kläder för storbystade. Jag har beställt från dem många gånger.
Ska kolla om de fimms nån i närheten
 
Jag var o kikad på bh:ar idag, har hittat en affär som har större kupor än DD, behöver G/H nu så har inte så stort utbud, avvaktar dock med köp tills efter helgerna.
Kom däremot hem med ett temperatur ägg och en skötbädd, båda på rea :-)

Jag är inte direkt storbystad även om jag inte är heller är småbystad men jag kan förstå problematiken för dig.
De jag köpte ska man enligt de själva kunna ha åtminstone G-kupa men så spelar ju bröstkorgsvidden in också på deras storlekar. Fast frågan om de är lika bra till (ger ett bra stöd) till en större och tyngre byst än min, tveksamt faktiskt.
Hoppas du också hittar några bra bh'ar! :)

Vad är ett temperatur ägg?

//Appleflower som har legat vaken sedan kl. två, kroppen som övar på framtida nattliga aktiviteter med bebis? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 737
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 381
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp