Bukefalos 28 år!

Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
//Appleflower som har legat vaken sedan kl. två, kroppen som övar på framtida nattliga aktiviteter med bebis? :cautious:

Jag har samma problem, kan vakna vid två, tre och va helt klarvaken, totalt omöjligt att somna om. Kommer ihåg att det var samma sak mot slutet av förra graviditeten. Men det är rätt praktiskt, nu gav jag t.ex. upp vid femtiden och gick upp och har slagit in alla julklappar, utan störningsmoment i form av nyfiken unge och sambo :D
 
@westernsuzie Ja, folk ringer och messar varje dag och frågar, börjar bli less på det också, man hör väl av sig när det väl händer...:) eller tror folk att man "glömmer" berätta att man fått barn...?

Precis, knappast någon som kommer missa det liksom :p man förstår ju att de bara är nyfikna och förväntansfulla, men man blir ju en aning less när man får frågan för femtioelfte gången samma dag.
 
Jag har dissat BH.. Går endast i amningslinne med amningsinlägg. Nu har jag visserligen "bara" C/D kupa. Men tycker att det är otroligt obekvämt när brösten känns sprängfyllda och ha en bh som sitter åt.
I stallet har jag dock bh men utan bygel och ovaderad. :)

Vi börjar få riktigt sköna sovrutiner nu! :banana:
Inatt fick vi sova hela sex timmar utan att bli väckta. Hon brukar somna om på morgonen i vanliga fall också, men idag fick hon en elak hicka som håller benen vaken. :p
 
På tal om nyfikna och otåliga - min kära mamma hade det inte lätt när vi var på förlossningen. Från fredagen till söndagen så ringde släktingar och vänner som galningar! Värst var min gamla farmor som ringde varje hel timma under de vakna timmarna, hon var jätte nervös stackaren :D
 
@westernsuzie jag somnade om en stund ;) kommer troligen somna på soffan senare idag bara för det :angel:

@Sofie.S jag hade både och förra gången och varierade beroende på vilka kläder jag hade på mig. Hemma oftast linnena och borta bh :)
Provade någon amningstopp på rekommendation från min svägerska som var helt värdelös. Såg ut som en sport-bh så man fick lyfta upp den över bröstet och när det väl var gjort stasade den som sjutton. Totalt värdelös!
 
Jag är inte direkt storbystad även om jag inte är heller är småbystad men jag kan förstå problematiken för dig.
De jag köpte ska man enligt de själva kunna ha åtminstone G-kupa men så spelar ju bröstkorgsvidden in också på deras storlekar. Fast frågan om de är lika bra till (ger ett bra stöd) till en större och tyngre byst än min, tveksamt faktiskt.
Hoppas du också hittar några bra bh'ar! :)

Vad är ett temperatur ägg?

//Appleflower som har legat vaken sedan kl. två, kroppen som övar på framtida nattliga aktiviteter med bebis? :cautious:

Att hitta en bh som ger bra stöd kommer bli en utmanimg har svårt som det är nu. Kommer nog sattsa på några enklare mjuka o ha hemma och nån med mer stöd när vi ska ut.

Temperatur ägg är en termometer som ändrar färg beroende på temp i rummet, perfekt här där husen inte är isolerade.
 
I morse kl 07.15 föddes vår lilla tjej. Hon hade sjukt bråttom ut så hon föddes hemma på vår toalett ambulans var på plats efter att hon fötts så vi fick skjuts in till förlossningen. Allt har gått fint och alla mår bra.
Grattis! De va en snabb en tjej, skönt att allt gick bra
 
I morse kl 07.15 föddes vår lilla tjej. Hon hade sjukt bråttom ut så hon föddes hemma på vår toalett ambulans var på plats efter att hon fötts så vi fick skjuts in till förlossningen. Allt har gått fint och alla mår bra.
Oj! Grattis!!!

Hann ambulansen dit innan eller fick ni klara förlossningen helt själva?
 
I morse kl 07.15 föddes vår lilla tjej. Hon hade sjukt bråttom ut så hon föddes hemma på vår toalett ambulans var på plats efter att hon fötts så vi fick skjuts in till förlossningen. Allt har gått fint och alla mår bra.

Oj jäklar!! Vilken förlossning! Men härligt att allt gick bra och stort grattis till lilltjejen! :o:love:
 
@westernsuzie jag somnade om en stund ;) kommer troligen somna på soffan senare idag bara för det :angel:

Jag med, fick såna kraftiga förvärkar igen, så jag gick och lade mig och efter ett tag slutade det och då somnade jag och sov 5 timmar! :D Sambon tog hand om lilltjejen så jag fick verkligen sova tills jag vaknade av mig själv, har nog inte varit så utvilad sen hon föddes för två år sen :)
 
Jag med, fick såna kraftiga förvärkar igen, så jag gick och lade mig och efter ett tag slutade det och då somnade jag och sov 5 timmar! :D Sambon tog hand om lilltjejen så jag fick verkligen sova tills jag vaknade av mig själv, har nog inte varit så utvilad sen hon föddes för två år sen :)

Jag somnade aldrig på soffan igår och somnade nog inte förrän 21.30. Vaknade kl 3 imorse och har inte sovit en blund sedan dess. Helt ärligt så trodde jag nog att jag skulle sova hela natten av ren utmattning men jag får väl satsa på i natt istället :meh:

Min man har trimmat vårt barn väl i alla dessa år, så hen säger själv "sch mamma sover" om jag somnar på soffan eller de vaknar före mig på helgerna :D ni får trimma ert barn också på det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 647
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 737
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
862
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vilka banor finns?
  • Prova på trav
  • Att köra travhäst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp