Bukefalos 28 år!

Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ditt lilla mirakel får dela födelsedag med min prins :love: han fyller 1 år imorgon :)
Åh då får jag passa på att säga grattis! Imorgon lär ju allt vara lite "all over the place" ;)

En helt annan fråga då. Hur kommer ni tänka runt skolgång, räknar ni honom som en -13 eller -14?

Mvh Miks
 
Åh då får jag passa på att säga grattis! Imorgon lär ju allt vara lite "all over the place" ;)

En helt annan fråga då. Hur kommer ni tänka runt skolgång, räknar ni honom som en -13 eller -14?

Mvh Miks

Tack :)

Det beror helt på hur han utvecklas. Fortsätter han i samma takt som nu så kommer han räknas som 13. Men han har varit tidig med det mesta. Det kan ju dock ändras med tiden och skulle han halka efter allt för mycket så får han gå med 14 kullen :)
 
Tack :)

Det beror helt på hur han utvecklas. Fortsätter han i samma takt som nu så kommer han räknas som 13. Men han har varit tidig med det mesta. Det kan ju dock ändras med tiden och skulle han halka efter allt för mycket så får han gå med 14 kullen :)
Då tänker ni lite som oss!

På ett sätt hade det varit enklare att få lilla tjejen på andra sidan nyår för då hade vi sluppit tänka liksom. Tittar vi på sonen som nu är 5,5 så skulle han kunna gått i sin kull om det handlade om honom. Dock har vi ju ingen aning om hur lillasyster kommer bli :)

Mest troligt är att hon får gå som en -14 på dagis och sedan får vi välja inför förskoleklassen!

Mvh Miks
 
Nu har vi bara två dagar kvar innan vi får träffa vår lilla tjej! :nailbiting: :love:

Börjar få fjärilar i magen! Imorgon ska vi åka till BB och ta alla blodprover som behövs innan kejsarsnittet. Därefter åker vi till svärpäronen (som nu är utsläppta ur kräksjukekarantänen) och käkar middag och lämnar sonen.

Jag misstänker att vi kommer ha svårt att komma till ro på söndag kväll. Framförallt sova gott på natten!

Samtidigt som jag knappt kan vänta känns det nervöst inför att få en liten bebis. Vi har väntat så länge och nu när hon snart är här känns det nervöst :) Antagligen precis som det ska vara!

Mvh Miks
Min äldsta är också född med kejsarsnitt 29/12 (2008). Kommer inte ihåg exakta klockslaget. Men det var på morgonen vid 8-9 tiden. :)

Så spännande!
 
Tack :)

Det beror helt på hur han utvecklas. Fortsätter han i samma takt som nu så kommer han räknas som 13. Men han har varit tidig med det mesta. Det kan ju dock ändras med tiden och skulle han halka efter allt för mycket så får han gå med 14 kullen :)
Min 29/12 2008 har gått med 08 hela tiden.

Förskolan/skolan här tyckte det var enklast att utgå som en "vanlig" 08 och ändra i fall behovet uppstod.
 
Bara för att det inte ska bli allt för dyster stämning här i tråden så måste jag skriva att jag mår jättebra!
Är i v.39 och känner mig pigg och glad! :) Använder stödstrumpor nästan varje dag och det hjälper mycket så jag har utan problem kunnat skutta runt på stan bland mellandagsrean med alla andra människor i hela två dagar utan att må dåligt eller vara slut!
Blir lite andfådd ibland och går lite långsammare än vanligt men annars känns det som vanligt förutom att jag inte kan stänga jackan. :D Men med två veckor kvar så tänker jag inte köpa en större jacka bara för det. Håller mig en hel del inomhus i värmen så det fungerar utmärkt. :)
Hade känningar av fogarna för tio veckor sen men det är över nu. Kan vara lite stel i höfterna om jag suttit ner ett tag men det känns bättre när jag gått lite. Känner lite halsbränna på kvällarna om jag ätit lite väl mycket spännande under dagen men det löser jag enkelt med att sova med lite högre kudde. :)

Sov lite dåligt för två-tre veckor sen för att det kändes som att jag inte hittade en bra ställning och vaknade med ömma höfter men vi vände lite madrasser i sängen och nu sover jag från 23 till 9 nästan varje dag och är uppe en gång på toa. I natt har jag sovit som en stock och inte varit på toaletten alls! :eek: Första gången på sju månader eller nått! :D
 
Härligt att du mår så bra @Sorbe! Jag tycker att det lättar upp att höra om de som faktiskt mår bra under graviditeten!

Och något som är lite konstigt så är det att fast än jag har krämpor i samma skala som blueberry så tycker jag ändå om att vara gravid. Visst det är kämpigare än vanligt och vissa dagar kanske inte livet är superkul men över lag så tycker jag om att klappa på magen. Känna att bebisen stökar runt och buffar omkring. Jag tycker liksom om att inte vara själv :D

Det här är ju dessutom sista gången ever som jag är gravid så jag försöker njuta sista dagen :up:

Mvh Miks
 
@Miks Visst gör det? :) Jag har självklart också haft diverse graviditestkrämpor (att ramla ihop på jobbet för att det kändes som rena knivhugg i ländryggen när vi hade som mest att göra var ju inte så roligt), jag har haft bortdomnade händer när jag vaknat (mellan v. 20-30 sen slutade det) och sånt men det ska ju inte vara lätt att tillverka barn, då hade hela världen varit överbefolkad! ;) Men jag är väldigt tacksam för att jag ändå mår så bra när jag är så här långt gången. Tror att gå hem från jobbet och ta allt i min egna takt här hemma är anledningen till att jag mår bra. :)

Pepp inför dig i morgon! Så spännande! :D Jag kommer också sakna buffarna i magen!
 
Och något som är lite konstigt så är det att fast än jag har krämpor i samma skala som blueberry så tycker jag ändå om att vara gravid. Visst det är kämpigare än vanligt och vissa dagar kanske inte livet är superkul men över lag så tycker jag om att klappa på magen. Känna att bebisen stökar runt och buffar omkring. Jag tycker liksom om att inte vara själv :D

Det här är ju dessutom sista gången ever som jag är gravid så jag försöker njuta sista dagen :up:

Mvh Miks

Åh, tänk att det är sista dagen!
Och jag tycker att du verkar sansad och redo och förväntansfull. Bra jobbat med alla känslor och tankar..! :bow:

Det fina för mig i min gnälliga kråksång är att jag lääääängtar så efter att inte vara gravid att jag plötsligt ser fram emot förlossningen (!!!) och tänker att ingen bebis borde kunna vara värre för humör och sömnbrist än att vakna varannan timme på natten av att kroppen gör ont.
 
Jag saknade buffarna efter förra graviditeten men den här gången vet jag inte alls om jag kommer göra det. Har känt det lilla livet sedan början av augusti och börjar bli ganska så "mätt" på det och nöjd med att få känna så mycket denna gång. Men att det är lite mysigt att ligga på soffan och känna böket ska jag väl inte sticka under stolen med :) det är ju ändå vår lilla bebis :love:
 
Vad gulliga ni är alla!

Nu har vi lämnat sonen, packat det sista, monterat och bäddat spjälsängen och fixat och donat. Nu lägger vi oss i soffan och kollar serie. Känns som lugn och skön pepp inför morgondagen! Vi ska upp skit-tidigt imorgon bitti så vi ska försöka gå och lägga oss i tid. Får se hur bra det går.

Mvh Miks
 
Åh, tänk att det är sista dagen!
Och jag tycker att du verkar sansad och redo och förväntansfull. Bra jobbat med alla känslor och tankar..! :bow:

Det fina för mig i min gnälliga kråksång är att jag lääääängtar så efter att inte vara gravid att jag plötsligt ser fram emot förlossningen (!!!) och tänker att ingen bebis borde kunna vara värre för humör och sömnbrist än att vakna varannan timme på natten av att kroppen gör ont.
Ja jag känner mej väldigt lugn! Efter att vi kommit fram till kejsarsnitt och fått det beviljat har det känts otroligt bra. Jag är inte ett dugg orolig inför snittet. Känns bara ok faktiskt! En väldig lättnad. Sen är det inget jag tar lätt på. Jag inser ju att det kommer göra ont, vara tufft efteråt och kanske innebära komplikationer men dessa oroar mej faktiskt inte alls. Jag har läst på väldigt mycket och det ger mej trygghet.

Jag känner att vi har fått väldigt bra hjälp av sjukvården och är otroligt nöjd. Vi har definitivt kommit längre med att bearbeta vår förra förlossning med sonen och jag känner ingen som helst "sorg" i att vi inte kom hela vägen. Den här förlossningen blir en helt ny och blir enligt helt nya förutsättningar och det känns skönt att få lite "revansch" eller hur man ska se det.

Jag hoppas (och tror faktiskt) att vi får en bättre förlossning denna gång än förra gången. Om inte annat så känns det så just nu iallafall och det känns tryggt :) Vi får se hur det känns imorgon!

Mvh Miks
 
Ja jag känner mej väldigt lugn! Efter att vi kommit fram till kejsarsnitt och fått det beviljat har det känts otroligt bra. Jag är inte ett dugg orolig inför snittet. Känns bara ok faktiskt! En väldig lättnad. Sen är det inget jag tar lätt på. Jag inser ju att det kommer göra ont, vara tufft efteråt och kanske innebära komplikationer men dessa oroar mej faktiskt inte alls. Jag har läst på väldigt mycket och det ger mej trygghet.

Jag känner att vi har fått väldigt bra hjälp av sjukvården och är otroligt nöjd. Vi har definitivt kommit längre med att bearbeta vår förra förlossning med sonen och jag känner ingen som helst "sorg" i att vi inte kom hela vägen. Den här förlossningen blir en helt ny och blir enligt helt nya förutsättningar och det känns skönt att få lite "revansch" eller hur man ska se det.

Jag hoppas (och tror faktiskt) att vi får en bättre förlossning denna gång än förra gången. Om inte annat så känns det så just nu iallafall och det känns tryggt :) Vi får se hur det känns imorgon!

Mvh Miks

Stort lycka till och hoppas allt går/har gått enligt planen.

Vad hände egentligen vid sonens förlossning?
 
Ja jag känner mej väldigt lugn! Efter att vi kommit fram till kejsarsnitt och fått det beviljat har det känts otroligt bra. Jag är inte ett dugg orolig inför snittet. Känns bara ok faktiskt! En väldig lättnad. Sen är det inget jag tar lätt på. Jag inser ju att det kommer göra ont, vara tufft efteråt och kanske innebära komplikationer men dessa oroar mej faktiskt inte alls. Jag har läst på väldigt mycket och det ger mej trygghet.

Jag känner att vi har fått väldigt bra hjälp av sjukvården och är otroligt nöjd. Vi har definitivt kommit längre med att bearbeta vår förra förlossning med sonen och jag känner ingen som helst "sorg" i att vi inte kom hela vägen. Den här förlossningen blir en helt ny och blir enligt helt nya förutsättningar och det känns skönt att få lite "revansch" eller hur man ska se det.

Jag hoppas (och tror faktiskt) att vi får en bättre förlossning denna gång än förra gången. Om inte annat så känns det så just nu iallafall och det känns tryggt :) Vi får se hur det känns imorgon!

Mvh Miks

Stort lycka till idag! Jag fick ju äran här i oktober att medverka på min väns snitt,det gick jättebra, och allt gick så lugnt till så. Hon var på benen redan samma dag,och besvärades inte det minsta av snittet. Jag hoppas du får samma trevliga erfarenhet! :)
 
Tack alla som tänkt på oss idag!

Nu är vår lilla tjej här! Kl 8:38 fick hon äran att komma ut! 3930g tung och 50cm lång. En liten heffaklump :)

Allt har gått jättebra! Alla har varit så gulliga och det har gått så lugnt och fint till. Jag har ganska ont av både själva snittet och av eftervärkar men med bra smärtlindring känns det överkomligt :)

Lilltjejen har fin sugteknik och verkar ta livet på utsidan ganska coolt än så länge. Hon var pigg och alert när hon kom ut och fick till några ordentliga vrål direkt. Kändes bra! Nu ligger hon och sover tillsammans med pappa på hans bröst!

Än så länge är vi otroligt nöjda med allt. Det har känts super! En väldigt annorlunda känsla mot sonens förlossning. Tumme upp på det :up:

Mvh Miks
 
Tack alla som tänkt på oss idag!

Nu är vår lilla tjej här! Kl 8:38 fick hon äran att komma ut! 3930g tung och 50cm lång. En liten heffaklump :)

Allt har gått jättebra! Alla har varit så gulliga och det har gått så lugnt och fint till. Jag har ganska ont av både själva snittet och av eftervärkar men med bra smärtlindring känns det överkomligt :)

Lilltjejen har fin sugteknik och verkar ta livet på utsidan ganska coolt än så länge. Hon var pigg och alert när hon kom ut och fick till några ordentliga vrål direkt. Kändes bra! Nu ligger hon och sover tillsammans med pappa på hans bröst!

Än så länge är vi otroligt nöjda med allt. Det har känts super! En väldigt annorlunda känsla mot sonens förlossning. Tumme upp på det :up:

Mvh Miks

Hurra! Stort grattis! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 158
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 041
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
884
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp