Bukefalos 28 år!

Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad midsommar på er!

20150619_131130.jpg

Norrland bjuder på strålande sol dagen till ära
Härligt! Vad fina ni är! I Stockholm regnar vi bort! Har firat midsommar i regnställ!

Mvh Miks
 
Jompa bajsstrejkar, och jag försöker hålla mig lugn.

Han har fått prova lite klämmis/knölis/kramis-smaker (och verkligen gillat dem) men bara små, små prova-på-portioner. Kanske påverkar det mer än jag kunnat tro?

Han har bajsat "mer hög än pöl" i pottan i två dagar, men har inte bajsat sedan i går kväll nu, vilket är ovanligt länge... Det kom pyttelite och ganska fast bajs i morse, men långt från den vanliga mängden morgonbajs. Han är fortfarande glad och pratig och verkar helt ignorera att han mamma börjar bli orolig... Och han ammar som han brukar.

Men vad fan - bajsa lite snart då!
 
:arghh:

På bajsftonten inte särskilt mycket nytt. Han bajsade en gång i går på kvällen, och sedan dess har det inte hänt något mer.

Jag vet ju att det är heeeelt normalt, men det känns inte normalt - han har ju aldrig bajsstrejkat förut... :cautious:
 
:arghh:

På bajsftonten inte särskilt mycket nytt. Han bajsade en gång i går på kvällen, och sedan dess har det inte hänt något mer.

Jag vet ju att det är heeeelt normalt, men det känns inte normalt - han har ju aldrig bajsstrejkat förut... :cautious:

I know the feeling typ här är det jättekonstigt om det inte blivit nå bajs under en förmiddag eller det bara varit en men då har jag en riktig skitunge
 
Jompa bajsstrejkar, och jag försöker hålla mig lugn.

Han har fått prova lite klämmis/knölis/kramis-smaker (och verkligen gillat dem) men bara små, små prova-på-portioner. Kanske påverkar det mer än jag kunnat tro?

Han har bajsat "mer hög än pöl" i pottan i två dagar, men har inte bajsat sedan i går kväll nu, vilket är ovanligt länge... Det kom pyttelite och ganska fast bajs i morse, men långt från den vanliga mängden morgonbajs. Han är fortfarande glad och pratig och verkar helt ignorera att han mamma börjar bli orolig... Och han ammar som han brukar.

Men vad fan - bajsa lite snart då!
Ha ha ha :D:D:D

PS. Det är heeeeeeelt normalt. Inte ovanligt att det blir så så fort man börjar med den första fasta födan även om det är i små, små mängder :)
 
Nu har vi paxat datum till Johns välkomstfest. Vi skippar dop och namngivelse känns lite märkligt eftersom han redan har sitt namn. Välkomstfest it is! Jag har gjort fina inbjudningar som jag hämtade på tryckeriet i dag (föräldraledig grafisk formgivare, can't help it.)

Det ska bli så kul!
Tänker att det blir trädgårdsfest mellan lunch och middag = lätt mat, mycket popcorn i roliga varianter, lite snittar, frukt och många ballonger. :D

Låter supermysigt ju! :) Vi ska ha dop om ett par veckor för Jack. Har bjudit typ halva släkten (dvs jättemycke folk :) ) och tänkte bjuda på lite smörgåstårta och kaffe.
 
Idag åker vi hem igen och får dessutom sällskap av mormor o morfar ner till Arlanda, skönt med sällskap och lite bärhjälp sen så könns det skönt att kunna äta nått mer rejält än bara en macka i longen.
Ska bli kul att se hur A gör när hon ser pappa igen, hon kommer ihåg rösten och blir lugn när hon hör den iaf. 3 och en halv vecka har vi varit ifrån varandra 25 dagar, gissa om vi saknat pappa!
 
Vi tog oss hem, med hjälp av en flaska ersättning gick flyget bra fast en viss liten bebis höll på bajsandet tills vi var i luften, nån stans ovan för nordsjön typ och sket med besked, skitkul och byta både blöja och kläder på flygplans toa :yuck:
Själv är jag helt slut i både kroppen och knoppen och inte blir det bättre av att det ska vara visning av huset imorgon och stressen av att vi måste hitta något nytt.
 
Vi körde varsin bil hem från Halland i dag, maken tog hundarna och jag tog barnet. Och vad gör den lille bästbebisen? Sover som en gris :D

Först i drygt en och en halv timme, då pausade jag för intag av korv och polly. Barnet fick åka lite vagn, sträcka lite på sig, glo på lite grejer, smaka lite smakis och amma en stund innan vi åkte vidare. Han var nöjd och vaken och pysslade lite i ungefär 11 minuter - sen somnade han och vaknade när vi hade fem minuter kvar av resan. :D Total tid på resande fot: 4 timmar och 18 minuter.

Är väldigt nöjd med färden. :up:

Hans mormor har skämt bort honom med massor av fina, sköna haremsbrallor (hon är utbildad sömmerska :angel:) och en svängom på polarn och pyrets rea. Och massor av tid och kärlek! :love:

Min lillebror och hans familj var också där, kusinen är ett och ett halvt år äldre och en liten förvarning om vad som väntar ;)
 
HÄR KOMMER ALLA KÄNSLORNA PÅ EN OCH SAMMA GÅNG!

John är som en berg-och-dal-bana i dag. Herregud, det är liksom en hysterisk kombo av Sir Crankalot, Sir Eatalot, Sir Laughalot, Sir Droolalot och Sir Screamalot. Jag är helt utmattad..!
 
HÄR KOMMER ALLA KÄNSLORNA PÅ EN OCH SAMMA GÅNG!

John är som en berg-och-dal-bana i dag. Herregud, det är liksom en hysterisk kombo av Sir Crankalot, Sir Eatalot, Sir Laughalot, Sir Droolalot och Sir Screamalot. Jag är helt utmattad..!

Hehe och visst kan humöret växla FORT ibland också? Typ från värsta smilet till världens ledsnaste min på mindre än en halv sekund :crazy:

KL
Jag köpte en sån där jättenapp som man kan pula in puré i och låta ungen smaka på (vad de nu heter). Mycket populärt :) testade låta honom suga på en bit päron för någon vecka sen och då fick han tyvärr ont i magen, så jag har inte vågat testa igen förrän nu. Nu har han fått lite fruktpuré i förrgår, sen lite persika igår och lite banan idag. Han smaskade som aldrig förr och inte minsta lilla tecken på magont :) känns som utmaningen snarare kommer att vara att inte ge honom för mycket mat innan magen hinner vänja sig, för han verkar tycka allt är supergott :p
 
Hehe och visst kan humöret växla FORT ibland också? Typ från värsta smilet till världens ledsnaste min på mindre än en halv sekund :crazy:

KL
Jag köpte en sån där jättenapp som man kan pula in puré i och låta ungen smaka på (vad de nu heter). Mycket populärt :) testade låta honom suga på en bit päron för någon vecka sen och då fick han tyvärr ont i magen, så jag har inte vågat testa igen förrän nu. Nu har han fått lite fruktpuré i förrgår, sen lite persika igår och lite banan idag. Han smaskade som aldrig förr och inte minsta lilla tecken på magont :) känns som utmaningen snarare kommer att vara att inte ge honom för mycket mat innan magen hinner vänja sig, för han verkar tycka allt är supergott :p

En taste teaser från Umami?
John ÄLSKAR sin!

Mango och melon är favoriterna. Potatis, banan, majs och morot fungerar fint. Ärtor var tydligen äckligt :D

Han har även fått smaka lite på olika klämpåsar - och jag är väldigt imponerad över att han kan både kan hålla och äta även dem helt själv, även om han inte får ;) Men praktiskt att det inte kräver någon sked när ongen kan suga ur pipen :D
 
En taste teaser från Umami?
John ÄLSKAR sin!

Mango och melon är favoriterna. Potatis, banan, majs och morot fungerar fint. Ärtor var tydligen äckligt :D

Han har även fått smaka lite på olika klämpåsar - och jag är väldigt imponerad över att han kan både kan hålla och äta även dem helt själv, även om han inte får ;) Men praktiskt att det inte kräver någon sked när ongen kan suga ur pipen :D

Googlade och den ser likadan ut, men det här va något annat märke. Himla smart grej, den här hade man behövt till dottern som va minst sagt skeptisk till mat i början!

Kul, då ska jag också testa mango och melon! Och potatis och morot tänkte jag prova någon dag :) Ja de flesta klämpåsar är väl från 6 månader? Fast så länge barnet inte får ont i magen är det ju bara att köra!! :D Gud va kul det här är, jag känner liksom ingen stress alls över det här med mat den här gången utan det känns bara roligt att se hur han reagerar på allt han får testa :)
 
Googlade och den ser likadan ut, men det här va något annat märke. Himla smart grej, den här hade man behövt till dottern som va minst sagt skeptisk till mat i början!

Kul, då ska jag också testa mango och melon! Och potatis och morot tänkte jag prova någon dag :) Ja de flesta klämpåsar är väl från 6 månader? Fast så länge barnet inte får ont i magen är det ju bara att köra!! :D Gud va kul det här är, jag känner liksom ingen stress alls över det här med mat den här gången utan det känns bara roligt att se hur han reagerar på allt han får testa :)

Jag tycker också att det är jätteroligt! John har testat grejer i sin smaknapp sedan han var lite drygt tre månader, hehe. :angel:
Älskar som sagt att han kan hålla den själv - då har han något att pyssla med en stund, tränar motoriken och får lite egoboost i form av "kan själv!" :)

Hipp har klämpåsar från 4 månader.
Både potatis och morot kan ju påverka magen, och John har bajsat hårdare (alltså inte hårt, men som jag skrev förut: "mer hög än pöl") sedan vi började med mer klämpåsar. Han får fortfarande bara lite, i små portioner.
 
Vi ska börja med smakisar i helgen, A har blivit väldigt intresserad av vår mat nu och har koll på att allt ska in i munnen och allt som inte går in i munnen slickas det på. Här finns det nått som kallas baby ris som verkar vara mer som geöt men som de rekomenderar att börja med så beställde hem det med matbeställningen idag, nu ska vi bara köpa stol och så skålar och skedar, blir kul det här:banana::bump::D
 
Vi ska börja med smakisar i helgen, A har blivit väldigt intresserad av vår mat nu och har koll på att allt ska in i munnen och allt som inte går in i munnen slickas det på. Här finns det nått som kallas baby ris som verkar vara mer som geöt men som de rekomenderar att börja med så beställde hem det med matbeställningen idag, nu ska vi bara köpa stol och så skålar och skedar, blir kul det här:banana::bump::D

Melon är också superbra smakupplevelse, det går fint att låta dem testa att suga lite på en helt vanlig melonskiva under förutsättning att det inte är några kärnor eller risk för att det lossnar en bit :)

De är ju vana vid att det de äter ska vara lite sött eftersom mjölken är söt, så milda och naturligt söta smaker är inte särskilt svåra att testa :)
 
Senast ändrad:
Vi har haft det spännande ett par dagar! Tvättmaskinen brann upp i tisdags :eek: :arghh: :cautious: Som tur var kom maken hem innan branden tagit sig ordentligt. Jag och lilla C hade gått hemifrån en kvart innan maken kom hem och kunde rycka kontakt och brinnande pryl. Luktade elbrand i hela huset! Tvätten fick vi tvätta klart hos en av grannarna.

Igår var jag och lilla C tvugna att åka och handla en tvättmaskin. :meh: Kunde inte skiten brunnit om ett halvår när vi byggt klart huset! Då hade jag kunnat köpa både tvättmaskin och torktumlare som ser likadana ut. Nu har vi fått chansa på att torktumlaren i samma serie finns kvar i höst. Suck! Nåja, nya maskinen är på plats. Jag ligger en dag efter med tvätten :eek:

För övrigt har vi hemska nätter just nu. Lilla C vaknar typ 3 gånger varje natt och är skitsur. Delvis på grund av att hon rullar över till mage och sen inte kommer därifrån. Jag känner mej trött och hålögd och lilla C sover ikapp på dagen så att hon kan härja på natten igen :meh:

Inlägg till taste teaser debatten; avokado blandat med mandarin var en höjdare enligt lilla C. Dock var jag tvungen att helsanera henne efteråt :D

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 948
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 892
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp