Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Det är väl bra med råd för ibland kommer saker som en annan kanske inte har tänkt på :)

Vi har gjort som er @Blueberry och har aldrig stressat vid lämningarna. Sen så verkar lillebror väldigt trygg i sig själv och trots att han är en "mammagris" så har vi inga problem att lämna men han bryter ihop när vi kommer ;)

Tycker också det är viktigt att säga hej då ordentligt men jag förstår att det är jobbigt med ett gråtande barn som ropar efter en. Storasyster var nämligen sån.
 
Jag vet att alla barn är olika, men när vi skolade in hade vi tre enkla regler:
1. Det är alltid okej att stanna kvar en stund.
2. Vi säger alltid Hej då! och vinkar innan vi går och är noga med att J ser det.
3. När vi går så går vi. Inget velande och vacklande och inga utdragna avsked.

Jag har ju visserligen flera månader yngre barn än ni har men vi kör ALLTID på Hej då och vinka när vi ska någonstans. Dottern har haft en hel del separationsångest och vi har haft väldigt svårt att lämna henne båda två, trots att hon alltid haft en förälder kvar. Vi kör stenhårt på att man alltid säger hej då och vinkar och det funkar bra. Ibland känns det lite fånigt att säga hej då och vinka för att gå ner till garaget en sväng men det blir lugnast så för alla.
 
Dagis är ju en överskatta grej enligt lilla C. Hon är ledsen när vi lämnar och hon bryter ihop när vi kommer och hämtar. Då kommer hon väl liksom ihåg att hon varit lämnad hela dagen :(

Andra helgen i rad som hon är sjuk. Ny förkylning. Och när hon hostar kräks hon :yuck: Inte så där lite "urk", utan tömmer hela magen kräks. Vi tror att refluxen är boven i dramat. Ingen av oss andra bli någonsin sjuka. För några veckor sedan spottade hon kräks i min mun :arghh: Förutom att jag mådde illa (som man antagligen gör efter kräks i munnen) så blev jag inte sjuk.

Förra veckan tog maken värsta dagen. Nu var det min tur. Ett baconbad i gammal välling :yuck::wtf: :arghh: Jag var nära att kräkas tillbaka. Jag hade kräks ner i trosorna.....

Vab denna veckan med....

Mvh Miks
 
Just det! Lilla C har lärt sig klättra upp på diskbänken. Hon är för kort för att nå något där uppe men det löser hon genom att köra fram Bobby caren till innerhörnet av diskbänken, klättra upp på sitsen av Bobby caren, ställa sig på ratten, få upp en klistrig fot på diskbänken och häva sig upp. Hon är sjukt nöjd! :meh: :cautious: :love:

Mvh Miks
 
@Miks, vår H bröt också ihop vid hämtningen första tiden. Det kändes som att hon påmindes om lämningen vid hämtningen. Hoppas det blir bättre snart!! Och att hon får vara frisk!! Kram :heart
 
@Miks, vår H bröt också ihop vid hämtningen första tiden. Det kändes som att hon påmindes om lämningen vid hämtningen. Hoppas det blir bättre snart!! Och att hon får vara frisk!! Kram :heart
Åh stackars er! Men skönt att det inte är så nu!

Och jag vet ju att det är vanligt och helt normalt men det är lika förkrossande hjärtskärande varje gång ändå :cry:

Personalen är iaf underbara. Jag fick ett sms i fredags om att lilla C varit ledsen en kort stund sedan ätit sin macka. Blivit lite ledsen igen när det kommit andra barn så hon påmindes om att jag var borta. När de kommit ut på gården hade hon varit jätteglad. Sånt uppskattar jag verkligen att de tar sig tid till :love:

Mvh Miks
 
Åh stackars er! Men skönt att det inte är så nu!

Och jag vet ju att det är vanligt och helt normalt men det är lika förkrossande hjärtskärande varje gång ändå :cry:

Personalen är iaf underbara. Jag fick ett sms i fredags om att lilla C varit ledsen en kort stund sedan ätit sin macka. Blivit lite ledsen igen när det kommit andra barn så hon påmindes om att jag var borta. När de kommit ut på gården hade hon varit jätteglad. Sånt uppskattar jag verkligen att de tar sig tid till :love:

Mvh Miks
Vad bra att hon har glada stunder. De kommer bli fler och fler och längre och längre. Ja det är fruktansvärt när de är så ledsna. Vi hade möte på förskolan i onsdags eftersom vi haft ett stort bakslag efter sommaren, och imorgon har jag tagit ledigt och kommer vara med H på förskolan. Jag vet att det kommer bli bra men det är så vidrigt att gå ifrån ens barn när det gråter.
 
Vad bra att hon har glada stunder. De kommer bli fler och fler och längre och längre. Ja det är fruktansvärt när de är så ledsna. Vi hade möte på förskolan i onsdags eftersom vi haft ett stort bakslag efter sommaren, och imorgon har jag tagit ledigt och kommer vara med H på förskolan. Jag vet att det kommer bli bra men det är så vidrigt att gå ifrån ens barn när det gråter.
Skönt att du kan göra så iaf! Hoppas det gör så att det blir bättre!

På vårt dagis vill de att man säger några artighetsfraser, lämnar över barnet, säger hejdå, vinkar och går. Det känns väldigt snabbt och lite abrupt. Jag tar lång tid på mej att klä av, hänga upp allt, prata under tiden för att sedan gå lungt in och lämna. Jag tror de vill att kah ska speeda upp lite men jag VILL inte. Ja ja, det blir nog bättre!

Håller tummarna för att ni har en bra dag imorgon!

Mvh Miks
 
Skönt att du kan göra så iaf! Hoppas det gör så att det blir bättre!

På vårt dagis vill de att man säger några artighetsfraser, lämnar över barnet, säger hejdå, vinkar och går. Det känns väldigt snabbt och lite abrupt. Jag tar lång tid på mej att klä av, hänga upp allt, prata under tiden för att sedan gå lungt in och lämna. Jag tror de vill att kah ska speeda upp lite men jag VILL inte. Ja ja, det blir nog bättre!

Håller tummarna för att ni har en bra dag imorgon!

Mvh Miks

Jag blir galen på sånt, en del av personalens jobb är att vara lyhörda och få föräldrarna att känna förtroende för dom. Inte stressa och pusha.

Vi avbröt inskolningen för att jag vägrar ha mitt barn på ett ställe som är underbemannat och pushar hårt för att föräldrarna ska gå. Vi sa tusen gånger att vi ville ha en lugn 2-4v inskolning, men dom försökte pusha en 3-dagars föräldrapassiv och blev till sist riktigt obehagliga, turades om att "bearbeta" mig när jag inte ville gå därifrån dag 4. Örk!!

Fick tack och lov plats på en friförskola istället, så vi provar att skola in igen om en vecka. Dom har 2v som minimilängd på inskolning :heart.
 
Appropå @Blueberry modiga och utlämnande inlägg:

KBT är alltid bra. Du får hjälp att handskas med din vardag. Och det är lättare att förändra sin situation när en inte längre är/styrs av att en är arg/bitter över situationen, oavsett hur berättigade känslorna är.

Jämnställdhet är också alltid bra, men det kan bli svårt att kommunicera med "jag har rätten att" som ledord. Prova nvc/giraff "jag upplever att - hur upplever du det?".

Karln kanske mår skitkasst just nu över att jobba halvtid, han kanske känner sig stressad och har nära till de negativa känslorna? Han kanske skulle må bättre av att föräldra heltid en stund igen?

Hoppas jag lyckades förmedla det jag vill ha sagt hyfsat vettigt, jag menar väl :)
 
Appropå @Blueberry modiga och utlämnande inlägg:

KBT är alltid bra. Du får hjälp att handskas med din vardag. Och det är lättare att förändra sin situation när en inte längre är/styrs av att en är arg/bitter över situationen, oavsett hur berättigade känslorna är.

Jämnställdhet är också alltid bra, men det kan bli svårt att kommunicera med "jag har rätten att" som ledord. Prova nvc/giraff "jag upplever att - hur upplever du det?".

Karln kanske mår skitkasst just nu över att jobba halvtid, han kanske känner sig stressad och har nära till de negativa känslorna? Han kanske skulle må bättre av att föräldra heltid en stund igen?

Hoppas jag lyckades förmedla det jag vill ha sagt hyfsat vettigt, jag menar väl :)

Jag har faktiskt inte kommit iväg på terapi än :o

Det här gav mig en knuff, tack!
 
Inser att jag bara skriver här när jag är less och nu är jag bara så fruktansvärt trött!
Mitt kära ex, aka spermadonatorn, har bestämt sig för att straffa mig med lite jurist nu också, förutom några absurda påståenden ang.ekonomi och bodelning (han vill ha mer, efter att ha fått alla möbler utom byrå och nattduksbord samt tagit vitvaror, snöslunga utan att ge mig pengar för hälften...)..

JA utöver det vill han ta med vår son på besök hos sina vänner i en vecka.

En vecka med sin pappa, som vägrat ha honom längre tid än ett dygn sedan han föddes. En vecka ifrån sin enda trygga punkt, trots att FANSKAPET inte ens ringer när jag tjatar. Han har alltså inte ens brytt sig om att prata via Skype på över en månad och innan dess har jag pressat fram TVÅ samtal i månaden...
Men då kan man ju tjuta för en jurist som sedan kan sparka på den hemska mamman som inte släpper iväg en 19 månaders pojk till främlingar med en far som inte ids bry sig.

Ordagrant "jag tänkta vara kaffelatte pappa med ***** nu när han är pappaledig".

Slutklämmen är att herr Doktor som tjänar millen om året vill betala svenskt minibidrag åt sin son..Nu lyder vi under ett gemensamt norskt avtal (norsk miniminivå bör tilläggas...) som ju är mer generöst än det svenska.
Men HUUUU så hemskt om jag har råd att köpa ordentliga vinterkläder och andra saker till hans son!!

Fast, jag lägger väl alla pengar på min häftiga livsstil..ni vet ju hur mycket man spenderar, den där lediga kvarten kl 21 efter en heldag på jobbet och med ungen i säng.

RÖVHATT
 
Mer klagan.
Efter 3 månader med ursäkter, undanflykter etc så erkänner exet att han inte tänker betala underhåll.
Jag vet att jag kan kräva via FK, men jag är bara så jävla ledsen.
Orkar inte tänka på hur lite han bryr sig om sin son och hur jävla tungt det är ekonomiskt för mig.
Hur är man funtad? Hur kan man inte tycka att ens barn förtjänar..tja, allt?

Fy fan.
Ibland tar orken slut.

Hans familj käftar på mig pga heldagar på dagis, men jag har inte råd att gå ner mer i tid.
Jag är bara så ledsen.
Min vackra pojke har en så patetisk far att jag bara hoppas att han försvinner ur våra liv.
 
Mer klagan.
Efter 3 månader med ursäkter, undanflykter etc så erkänner exet att han inte tänker betala underhåll.
Jag vet att jag kan kräva via FK, men jag är bara så jävla ledsen.
Orkar inte tänka på hur lite han bryr sig om sin son och hur jävla tungt det är ekonomiskt för mig.
Hur är man funtad? Hur kan man inte tycka att ens barn förtjänar..tja, allt?

Fy fan.
Ibland tar orken slut.

Hans familj käftar på mig pga heldagar på dagis, men jag har inte råd att gå ner mer i tid.
Jag är bara så ledsen.
Min vackra pojke har en så patetisk far att jag bara hoppas att han försvinner ur våra liv.
Hans familj borde väl skämmas ögonen ur sig...?! Kan verkligen inte förstå hur man kan vara så fruktansvärt egocentrisk och oansvarig att man inte betalar underhåll. Hoppas du orkar kämpa så du får ut underhållet.
 
Mer klagan.
Efter 3 månader med ursäkter, undanflykter etc så erkänner exet att han inte tänker betala underhåll.
Jag vet att jag kan kräva via FK, men jag är bara så jävla ledsen.
Orkar inte tänka på hur lite han bryr sig om sin son och hur jävla tungt det är ekonomiskt för mig.
Hur är man funtad? Hur kan man inte tycka att ens barn förtjänar..tja, allt?

Fy fan.
Ibland tar orken slut.

Hans familj käftar på mig pga heldagar på dagis, men jag har inte råd att gå ner mer i tid.
Jag är bara så ledsen.
Min vackra pojke har en så patetisk far att jag bara hoppas att han försvinner ur våra liv.

Vilket egoistiskt stolpskott!
Skickar över en bamsestyrkekram, kämpa på du är en supermamma.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 435
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 567
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 494
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 276
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp