Vinterföräldrar 2016/17

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
För 3 år sedan vid den här tiden skapade jag en vintertråd. Sen dess har jag tänkt: nästa blkr ett vår/sommarbarn men tji fick jag. Ödet ville annorlunda (förhoppningsvis)

Så, med en enorm skopa tur kanske denna lille krabat (garanterat en pojk) vill stanna kvar i magen och är välkommen ut :

Beräknad födsel
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*

Kan någon snäll moderator ändra till trådens namn till vinterföräldrar :laugh:
 
För 3 år sedan vid den här tiden skapade jag en vintertråd. Sen dess har jag tänkt: nästa blkr ett vår/sommarbarn men tji fick jag. Ödet ville annorlunda (förhoppningsvis)

Så, med en enorm skopa tur kanske denna lille krabat (garanterat en pojk) vill stanna kvar i magen och är välkommen ut :

Beräknad födsel
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*

Kan någon snäll moderator ändra till trådens namn till vinterföräldrar :laugh:

Åh vad jag håller mina tummar för er :love::heart
 
jag har väntat och väntat på denna tråd :D

Är i v 11 (10+6), tillfälligt sjukskriven pga illamående och högt blodtryck, vilket jag haft sen förra graviditeten (2012). Hade 135/95 för en vecka sen, så misstänker att jag kommer få gå på typ 100 extrakontroller pga detta O_o

Beräknad födsel
December:
3/12 - Karolajna

Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*
 
Jag hoppar också in i tråden.

Är i v.9 (8+6) och förutom glädjen över att vara gravid så mår jag pest. Matglada jag har förvandlas till att inte ha nån aptit alls vilket resulterat i magkatarr. Jag lever just nu på frukt, frukt och ännu mera frukt. Hoppas verkligen det ger sig snart.

Beräknad födsel
December:
3/12 - Karolajna
16/12 - et_flickan
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*
 
Den här tråden har jag väntat på. Nästan så jag började tro att ingen mer var gravid och väntade bebis till vintern :p

Är i v (måste kolla gravidappen ...) 10 (9+1) idag. Väntar andra barnet.
Hade två tidiga missfall i v 4 och 5 i höstas så hoppas att denna lilla stannar men det verkar ju som det :)

Mår jättebra jämfört med förra gången. Inget riktigt illamående, bara någon mystisk smak i munnen då och då. Har hållt mig pigg och glad fram tills för bara ett par dagar sedan. Nu vill jag bara sova. Har dock dragit på mig en förkylning i gen så det kan ju vara därför.
Det värsta är dock att jag precis som förra gången inte kan äta min älskade choklad längre :meh:
 
Beräknad födsel

December:
3/12 - Karolajna
15/12 - Solvind,
andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*
 
Tänk att jag kanske får lägga in mig i denna tråd snart... Har positivt grav test, men väntar tills vi får svart på vitt på blodprovet! (Är gravid genom vårt första ivf försök).
 
Åh vad jag längtat efter er tråd. Jag håller ju till i förra vintertråden men ska bli kul att följa er :)
 
Vad skoj att det är några fler :) Vågar dock inte ropa hej än med tanke på missfallet förra året. Men hoppas lille pyret håller sig kvar :)
 
Vad skoj att det är några fler :) Vågar dock inte ropa hej än med tanke på missfallet förra året. Men hoppas lille pyret håller sig kvar :)

Hoppas verkligen att din lilla stannar kvar den här gången. Jag minns dig från när jag var aktiv i när jag var gravid med sonen och att du försökte redan då. Men minns dig nog extra bra just på grund av mitt namn då jag älskar gotlandsruss :D
 
Fastän jag bara är i v 10 så känner jag mig redan stressad över att hinna med allt. Och då har vi ändå det mesta hemma redan..

Sonen kom i v 28 på grund av havandeskapsförgiftning och då hade vi nästan inget klart än. Denna gången vill jag vara ute i god tid men tänkte i alla fall försöka vänta till efter v 12. Har dock redan köpt ett par nyföddblöjor (tyg) och spanar efter lämplig bebissjal även om flera av de som jag använt till sonen kommer fungera bra. Ja liggdel till vagnen kikar jag redan efter också. Hade varit roligt att prova eftersom vi bara hade hårdlift till sonen och den gillade han inte (förutom att den var praktisk att ha som första säng till honom)
 
Hoppas verkligen att din lilla stannar kvar den här gången. Jag minns dig från när jag var aktiv i när jag var gravid med sonen och att du försökte redan då. Men minns dig nog extra bra just på grund av mitt namn då jag älskar gotlandsruss :D
Hihi vad gullig du är, älskar också gotlandsruss ;)

Ja jag hoppas verkligen denna lille buse stannar nu :) har slutat snusa iaf, är ett monster :p
 
Riktigt, riktigt jävla trött på det här illamåendet nu! Ska börja jobba igen på onsdag men ser inte hur det ska vara fysiskt möjligt ens :(

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*
 
Riktigt, riktigt jävla trött på det här illamåendet nu! Ska börja jobba igen på onsdag men ser inte hur det ska vara fysiskt möjligt ens :(

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*

Hoppar in från höstföräldrar! Har du testat postafen? Från att intr kunna existera gick jag till typ normal.
 
Ja usch, har provat postafen och fått lergigan, provat äta så fort jag vaknar, provat seabands... Postafen och framförallt lergigan vart jag helt störd på, fanns inte en chans att jag skulle kunna jobba på dom, sov hela dagarna och var helt borta i huvet typ :(

Läkaren sjukskrev mig i 2 veckor och meddelade att försäkringskassan aldrig skulle godkänna. Kruxet är väl att jag inte spyr, men det gör jag nästan inte ens om jag blir magsjuk heller. Det medför att jag inte är uttorkad eller nåt sånt. Men jag mår fortfarande helt sjukt illa dygnet runt! Går nu mest och hoppas att det ska gå över som i ett trollslag nån dag :D

Ursäkta gnället :o

Hoppar in från höstföräldrar! Har du testat postafen? Från att intr kunna existera gick jag till typ normal.
 
Ja usch, har provat postafen och fått lergigan, provat äta så fort jag vaknar, provat seabands... Postafen och framförallt lergigan vart jag helt störd på, fanns inte en chans att jag skulle kunna jobba på dom, sov hela dagarna och var helt borta i huvet typ :(

Läkaren sjukskrev mig i 2 veckor och meddelade att försäkringskassan aldrig skulle godkänna. Kruxet är väl att jag inte spyr, men det gör jag nästan inte ens om jag blir magsjuk heller. Det medför att jag inte är uttorkad eller nåt sånt. Men jag mår fortfarande helt sjukt illa dygnet runt! Går nu mest och hoppas att det ska gå över som i ett trollslag nån dag :D

Ursäkta gnället :o
Inhopp från tidigare tråd... Jag kräktes inte heller, men blev sjukskriven utan problem eller invändningar från försäkringskassan. Det går inte att fungera när man mår så illa. Jag blir också trött av Lergigan och Postafen men har du provat Lergigan Comp? Lergigan med koffein, fungerar för många.
 
Ja usch, har provat postafen och fått lergigan, provat äta så fort jag vaknar, provat seabands... Postafen och framförallt lergigan vart jag helt störd på, fanns inte en chans att jag skulle kunna jobba på dom, sov hela dagarna och var helt borta i huvet typ :(

Läkaren sjukskrev mig i 2 veckor och meddelade att försäkringskassan aldrig skulle godkänna. Kruxet är väl att jag inte spyr, men det gör jag nästan inte ens om jag blir magsjuk heller. Det medför att jag inte är uttorkad eller nåt sånt. Men jag mår fortfarande helt sjukt illa dygnet runt! Går nu mest och hoppas att det ska gå över som i ett trollslag nån dag :D

Ursäkta gnället :o

Jag tog min tablett kvällstid, annar somnade jag sittande på jobbet. Det funkade kanon, kan vara något att testa om du är desperat :p.
 
@superstar har hört om comp förut men inget varken barnmorska eller läkare nämnt.
Det verkligen suger att bara vilja sova hela dagarna och vara sjukt illamående från man slår upp ögonen på morgonen tills man slår igen dom igen på kvällen.
Har en son på 3,5 år som verkligen blir lidande också. Och inte vill han vara på dagis heller...

Får försöka ringa läkaren i början på veckan och se vad jag ska göra för jobba känns då rakt inte som ett alternativ just nu :(
 
@superstar har hört om comp förut men inget varken barnmorska eller läkare nämnt.
Det verkligen suger att bara vilja sova hela dagarna och vara sjukt illamående från man slår upp ögonen på morgonen tills man slår igen dom igen på kvällen.
Har en son på 3,5 år som verkligen blir lidande också. Och inte vill han vara på dagis heller...

Får försöka ringa läkaren i början på veckan och se vad jag ska göra för jobba känns då rakt inte som ett alternativ just nu :(

Jag lider med dig då jag mådde väldigt illa tills på kvällen efter jag skrev första inlägget i tråden. Var verkligen inte kul att ens tänka på mat. Hade ingen ork heller, ville helst bara sova men magen tog stryk av för lite mat så då gjorde smärtan att jag inte kunde sova bort illamåendet i stället. Nu mår jag Tack gode gud bara lite illa om det går för länge mellan måltiderna (max 3h) :angel:
 
@et_flickan känner mig mest bara gnällig faktiskt :o
Sen har jag en sambo som inte förstår, och en kompis inhyrd i mitt stall som inte heller verkar förstå hur illa det är. Det är typ det värsta, att folk tror man typ ljuger och tycker att man överdriver :grin:

Nä nu får det väldigt gärna typ tvärsluta :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 236
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
87 159
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp