Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska vi dra till stranden, vi har en insjö (konstgjord) och en strand vid havet att välja på. Den vid insjön brukar vara bäst så vi drar dit. Har ett UV-tält från stora barnet som lillebror nu får ta över, riktigt bra grej! Kan sitta inne i det och amma också :D Sambon gör matsäcken, makroner.... Han ska jämt krångla till saker :p
Åh, uv-tält! Det vill jag ha!
 
Hur är hon idag?
Mätt vid 7 när hon skulle ha medicinen (liggammat en timme tidigare - jag kom inte upp ur sängen, dötrött), men vid 8 åt hon i a f 60 ml och de 20 ml hon får med medicinen. Sen ammade hon en timme senare och för en timme sen. Vaknade nu, så hon lär väl vilja amma innan vi åker och handlar.
Så hon äter, men inte så mkt per gång.

Kan ju vara värmen kanske. Eller alla intryck den här veckan. Utöver sjukhus och annat så har hon börjat smaka på sina egna fötter.
 
Skruttan vaccinerades idag. Mormor fick följa med och hålla (mig) i handen. Hon började med att bajsa två gånger innan vägning, sen bajsade hon en gång till när vi var klara. Var ledsen med det gick okej och somnade efter lite tröstamning. Sen sov hon i bärsele medan vi köpte blommor och jord. Hoppas hon klarar sig utan feber och så.

Vägde in på strax under 5 kg och mätte 56cm.
 
Skruttan vaccinerades idag. Mormor fick följa med och hålla (mig) i handen. Hon började med att bajsa två gånger innan vägning, sen bajsade hon en gång till när vi var klara. Var ledsen med det gick okej och somnade efter lite tröstamning. Sen sov hon i bärsele medan vi köpte blommor och jord. Hoppas hon klarar sig utan feber och så.

Vägde in på strax under 5 kg och mätte 56cm.

V hade feber dagen efter och sov jättemycket men var inte ledsen eller öm eller så :)
 
Lilla J hade 39 i feber i natt, som mamma hade jag mer än gärna bott på akuten men ibland är det både för å nackdelar med en blivande läkare till make. Jag blir hysterisk vid minsta lilla medan han viftar bort allt.

Hon mår bättre idag så ett besök på akuten hade bara slösat tid men ibland kan jag bli tokig på att inte bli lyssnad på även om jag vet att han har rätt :o

Sexlust? Vad är de by the way:rofl:

Vill ha en bebis till också :o:love:
 
Vi har faktiskt inte provat än. Vi är båda väldigt trötta på kvällarna och Knoddrick har krävt mycket tid och ork. Dessutom är hon ganska ofta vaken till typ 22 på kvällarna...
Dessutom har maken inte köpt gummi än. Jag vägrar att göra det. Av ren princip. För jag gör så himla mycket annat åt honom (och som han inte alltid ser), så har han en enda sak han ska göra så tänker jag inte serva honom i det.

Alltså jag vet inte om du kanske redan skrivit de men jag blir så otroligt nyfiken varje gång jag läser knoddrick på vad hon egentligen heter :rofl:
 
Lite länge inlägg om sex nu när jag har "tid"...

Sex i vår familj blir när barnen sover. Vi myser och börjar liksom hamna i stämning. Lilla gapar i sängen för mamma är borta. Jag går dit och hon somnar om. Fint tänker vi vi kör igen, hamnar i något avklätt läge och känner : äntligen!!!

Lilla skriker.

Jag går dit och ammar , hon somnar:banana:

Vi börjar ha sex....

Lilla skriker...

Jag säger till sambon: jag kommer tillbaks!

Lägger mig hos henne och ammar ... Jag somnar :rofl::cool:
 
Minns ni att jag hade hjärtklappning som gravid i höstas och var sjukskriven för stress och ångest i tre månader?

Skiten är tillbaka.
Flyttade hästen (p g a andras beslut som tvingade mig till att flytta min häst på bete) igår. Fullt stresspåslag.
Ikväll sitter jag här hemma med mjölksyra i armarna, fullt stresspåslag i hela kroppen och början till hjärtklappning, p g a ett sår på insidan av hasen. Min hjärna kan inte bestämma sig för om såret är "ok" eller livshotande. Finns inget mellanläge. Inte logiskt, jag vet, men så är det.

Jag har fått ett tydligt kvitto på att jag borde vara sjukskriven. Inte en chans att jag kan börja jobba...

Hoppas hästen mår bra imorn. Jag klarar inte av mardrömsscenerna som rullar i mitt huvud.
 
Minns ni att jag hade hjärtklappning som gravid i höstas och var sjukskriven för stress och ångest i tre månader?

Skiten är tillbaka.
Flyttade hästen (p g a andras beslut som tvingade mig till att flytta min häst på bete) igår. Fullt stresspåslag.
Ikväll sitter jag här hemma med mjölksyra i armarna, fullt stresspåslag i hela kroppen och början till hjärtklappning, p g a ett sår på insidan av hasen. Min hjärna kan inte bestämma sig för om såret är "ok" eller livshotande. Finns inget mellanläge. Inte logiskt, jag vet, men så är det.

Jag har fått ett tydligt kvitto på att jag borde vara sjukskriven. Inte en chans att jag kan börja jobba...

Hoppas hästen mår bra imorn. Jag klarar inte av mardrömsscenerna som rullar i mitt huvud.
Fy :( Hoppas att du har några fungerade sätt att mildra stress och ångest på.

Det tar ju ofta lång tid att återhämta sig, jag var sjukskriven några månader för två år sedan pga utmattning och jag är fortfarande väldigt stresskänslig. När R var inlagd på sjukhuset förra veckan så fick jag ångestattacker så fort jag lämnade sjukhuset :down: När jag kom hem och skulle sova en natt själv hemma så fick jag den värsta panikångestattacken på väldigt länge, helt utan förvarning.
 
Fy :( Hoppas att du har några fungerade sätt att mildra stress och ångest på.

Det tar ju ofta lång tid att återhämta sig, jag var sjukskriven några månader för två år sedan pga utmattning och jag är fortfarande väldigt stresskänslig. När R var inlagd på sjukhuset förra veckan så fick jag ångestattacker så fort jag lämnade sjukhuset :down: När jag kom hem och skulle sova en natt själv hemma så fick jag den värsta panikångestattacken på väldigt länge, helt utan förvarning.
Jag har några små knep för det mentala, men det fysiska får jag inte koll på, vilket ju så klart påverkar tankarna. Försöker andas och få ner kroppen och samtidigt gå igenom tankarna och om de är logiska eller inte. Har blivit bättre på det, men har lång väg kvar.

Usch, fy. Blev illamående bara av att läsa. Hur mår ni idag?
 
Åh, uv-tält! Det vill jag ha!

Riktigt bra grej! :up:

Mätt vid 7 när hon skulle ha medicinen (liggammat en timme tidigare - jag kom inte upp ur sängen, dötrött), men vid 8 åt hon i a f 60 ml och de 20 ml hon får med medicinen. Sen ammade hon en timme senare och för en timme sen. Vaknade nu, så hon lär väl vilja amma innan vi åker och handlar.
Så hon äter, men inte så mkt per gång.

Kan ju vara värmen kanske. Eller alla intryck den här veckan. Utöver sjukhus och annat så har hon börjat smaka på sina egna fötter.

Skönt att hon äter. Ja värmen ställer allt på ända tycker jag. Min egen hunger försvinner typ när det är varmt så jag kan förstå om de små behöver ammas oftare men tar mindre mängd för att få den tunna mjölken och släcka törsten. Men ni hade börjat så smått med vatten till Knoddrick? Kan ju kanske hjälpa lite i värmen.
 
Minns ni att jag hade hjärtklappning som gravid i höstas och var sjukskriven för stress och ångest i tre månader?

Skiten är tillbaka.
Flyttade hästen (p g a andras beslut som tvingade mig till att flytta min häst på bete) igår. Fullt stresspåslag.
Ikväll sitter jag här hemma med mjölksyra i armarna, fullt stresspåslag i hela kroppen och början till hjärtklappning, p g a ett sår på insidan av hasen. Min hjärna kan inte bestämma sig för om såret är "ok" eller livshotande. Finns inget mellanläge. Inte logiskt, jag vet, men så är det.

Jag har fått ett tydligt kvitto på att jag borde vara sjukskriven. Inte en chans att jag kan börja jobba...

Hoppas hästen mår bra imorn. Jag klarar inte av mardrömsscenerna som rullar i mitt huvud.

Men usch :( Finns det något du kan göra för att mildra? Andningsteknik eller liknande? (Sagt av en som aldrig haft ångestattacker eller hjärtklappning :angel:)

Edit: Man ska kanske läsa tråden klart först :angel::idea: Såg att du svarat Atiksa som undrat samma sak :D
 
Riktigt bra grej! :up:



Skönt att hon äter. Ja värmen ställer allt på ända tycker jag. Min egen hunger försvinner typ när det är varmt så jag kan förstå om de små behöver ammas oftare men tar mindre mängd för att få den tunna mjölken och släcka törsten. Men ni hade börjat så smått med vatten till Knoddrick? Kan ju kanske hjälpa lite i värmen.
Japp, vattenflaskan är laddad och med när det är så här varmt.
Idag ammar hon istället med tre timmar imellan...och vill helst leka bort halva tiden...
 
Jag har några små knep för det mentala, men det fysiska får jag inte koll på, vilket ju så klart påverkar tankarna. Försöker andas och få ner kroppen och samtidigt gå igenom tankarna och om de är logiska eller inte. Har blivit bättre på det, men har lång väg kvar.

Usch, fy. Blev illamående bara av att läsa. Hur mår ni idag?
Fungerar avslappningsövningar på mjölksyran i armarna? Jag tänker att du spänner dig och därför uppstår det. Jag tycker andning och avslappning hjälper mycket, men det tar så jäkla mycket tid att öva sig till att få det att funka i "skarpt läge".

Vi mår ganska bra. Lillen är fortfarande väldigt trött och orkar inte med så mycket ståhej, men han har repat sig bra. Jag är nojjigare och mer orolig än tidigare, har svårt att lämna ifrån mig honom osv men det går nog över i sinom tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 764
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 083
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 866
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp