Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
I blir så himla la slö av det varma vädret. :( hon sover hur mycket som helst, äter en slurk och sen somnar om.

Det låter som jag. Slö, skitvarm och ingen aptit.
Skämt åsido, det tar rätt mycket på de små när det är varmt. Jag satt med dottern vid tutten hela sommaren i princip (född 1e juni) och givetvis var det varmaste sommaren på länge... Hon småsnuttade mest för att få den tunna mjölken och antagligen släcka törsten med den. Badade henne inför läggdags för att hon inte skulle vara varm och svettig (vi hade 26 grader mitt i natten i flera veckor, inomhus ännu varmare).
Lilleman är ju ändå fyra månader så han får lite vatten emellanåt så han äter tack och lov ordentligt när han väl äter. Fast han gillar inte riktigt smaken på vattnet :D
 
Det låter som jag. Slö, skitvarm och ingen aptit.
Skämt åsido, det tar rätt mycket på de små när det är varmt. Jag satt med dottern vid tutten hela sommaren i princip (född 1e juni) och givetvis var det varmaste sommaren på länge... Hon småsnuttade mest för att få den tunna mjölken och antagligen släcka törsten med den. Badade henne inför läggdags för att hon inte skulle vara varm och svettig (vi hade 26 grader mitt i natten i flera veckor, inomhus ännu varmare).
Lilleman är ju ändå fyra månader så han får lite vatten emellanåt så han äter tack och lov ordentligt när han väl äter. Fast han gillar inte riktigt smaken på vattnet :D

Förstår lilleman, jag gillar inte heller vatten speciellt, dricker mest för att jag måste...
 
Förstår lilleman, jag gillar inte heller vatten speciellt, dricker mest för att jag måste...

Jag är inte heller mycket för vatten, aldrig varit. Är ett s k "saftbarn", jag passades av min farmor och farfar när jag var liten och fick saft istället för vatten. Min mamma var lagom glad över det... Så idag dricker jag helst bara om vattnet är smaksatt med något eller iskallt. Hade detta i åtanke när dottern började dricka vatten så vi har alltid haft en flaska vatten stående framme till henne, hon är urduktig på att dricka och säga ifrån när hon vill ha vatten nu. Hon är inte särskilt glad i saft och läsk dricker hon inte alls (hon är tre).
 
Jag är inte heller mycket för vatten, aldrig varit. Är ett s k "saftbarn", jag passades av min farmor och farfar när jag var liten och fick saft istället för vatten. Min mamma var lagom glad över det... Så idag dricker jag helst bara om vattnet är smaksatt med något eller iskallt. Hade detta i åtanke när dottern började dricka vatten så vi har alltid haft en flaska vatten stående framme till henne, hon är urduktig på att dricka och säga ifrån när hon vill ha vatten nu. Hon är inte särskilt glad i saft och läsk dricker hon inte alls (hon är tre).

Är nog samma för mig fast jag drack saft hemma :p har på nåt sätt lärt mig uppskatta vatten men inte så att jag tycker det är gott! Skönt att dottern dricker bra, ska försöka lära sonen samma :)
 
E är också påverkad av värmen. Äter ofta men lite, sover korta stunder men oftare och gnällig. Stackarn :(

Började ge henne lite vatten i flaska igår. Det går ner några droppar då och då. Tror mest hon tycker det är spännande med något nytt också.
 
Jag älskar också vatten, tycker inget annat är lika läskande eller törstsläckande.
Sist vi var och handla blev jag otroligt törstig och var tvungen att dricka en Loka för det var allt som fanns i bilen. :yuck: Det var en annorlunda känsla, att dricka något äckligt så jag fysiskt blev mindre törstig men hjärnans törst var kvar. O_o
I verkar tycka om vatten, men hon får inte i sig så mycket i taget än så länge.
Hon har till och med börjat sörpla lite när hon får dricka från våra glas vilket är fantastiskt gulligt. :D
 
Jag älskar också vatten, tycker inget annat är lika läskande eller törstsläckande.
Sist vi var och handla blev jag otroligt törstig och var tvungen att dricka en Loka för det var allt som fanns i bilen. :yuck: Det var en annorlunda känsla, att dricka något äckligt så jag fysiskt blev mindre törstig men hjärnans törst var kvar. O_o
I verkar tycka om vatten, men hon får inte i sig så mycket i taget än så länge.
Hon har till och med börjat sörpla lite när hon får dricka från våra glas vilket är fantastiskt gulligt. :D

Så där känner jag det om inte vattnet är iskallt eller smaksatt :D Dricker bara så att värsta törsten är borta annars. Ljummet vatten är :wtf:

Lilleman kräktes rätt ner mellan brösten :meh: supermysigt. Vi har alla haft nån konstig magåkomma med bara ett toabesök? :confused: Har aldrig varit med om nåt liknande. För mig började det med illamående. Sambon blev dålig på natten och dottern dagen efter. Lilleman verkar ha klarat sig tack och lov.
 
Varit lite nyttig nu när dottern är på fsk igen och minstingen sover. Så jag har spenderat ett par timmar på vårt kontor för att bringa ordning i kaoset med pappershögar och annat som hamnar där. Hittade lite broschyrer och böcker från bvc, hembesöket, bland annat. Sex tips på hur man kan förhindra PSD. Jag har glömt att jag ens hade dem, jag är så förbannat skrockfull emellanåt så jag har bara ignorerat det och lagt undan det för att slippa tänka på att det finns. Jag har ju vänner i min bekantskapskrets som förlorat barn och det blir så påtagligt när man läser om det i broschyrer. Nu har jag slängt den, efter att ändå tagit en snabb titt i den.
 
Fem månader senare fick jag nog och skruvade ihop spjälsängen. Jag är så less på E's sparkande på nätterna, det går inte att sova. Det dånar i min madrass när hon kör sina ninja moves :arghh:

Hoppas hon gillar sin säng annars vet jag inte vad jag gör.
 
Jag trodde min 3-månaders var "säker" nu men fick nyss höra att risken ökar nu när han börjar kunna vända sig. Och då vända över på mage och fastna där. Så hade ju inte jag tänkt men det låter rimligt. Tyvärr.
 
Apropå PSD; när minskar risken? Dvs när kan jag sluta vakta på bäbis när han sover
:nailbiting:

Risken minskar när de själva kan lyfta på huvudet och vända sig, så generellt vid 6 månader. Men det kan hända ända upp till treårsåldern även om det är extremt ovanligt. Det har hänt en ytlig bekant till mig.

Tillägg: Den familjen fick bekräftat av läkare att det var PSD men oftast säger man ändå inom vården att efter ett år är risken i princip obefintlig, för det är den.
 
Jag trodde min 3-månaders var "säker" nu men fick nyss höra att risken ökar nu när han börjar kunna vända sig. Och då vända över på mage och fastna där. Så hade ju inte jag tänkt men det låter rimligt. Tyvärr.

Vaknat att G svängt sig på magen nattetid och legat med ansiktet ner i madrassen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 405
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 248
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 552
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Svensk politik nr 3
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp