Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
På måndag ordnas ett motionslopp och från arbetet har man samlat ihop ett lag. Sträckan är 5 km och man går eller springer. Efteråt är de picknick. Nu blev jag bjuden att ta ens plats och barnvagn är tillåtet

Skulle vara kul att delta. Men de håller på 18-21 och starten går 19. G brukar gå och lägga sig då. Skulle ni våga? Har ju vagnen med
 
På måndag ordnas ett motionslopp och från arbetet har man samlat ihop ett lag. Sträckan är 5 km och man går eller springer. Efteråt är de picknick. Nu blev jag bjuden att ta ens plats och barnvagn är tillåtet

Skulle vara kul att delta. Men de håller på 18-21 och starten går 19. G brukar gå och lägga sig då. Skulle ni våga? Har ju vagnen med
Om bebisen sover bra i vagnen, ja. Det är inte varje kväll man gör något sånt så då skulle jag vara okej med att rucka på kvällsrutinerna en kväll.
Speciellt om jag visste att dagen efter inte skulle vara alltför stressig så jag orkar med en lite tröttare bebis än vanligt.
 
Fungerar avslappningsövningar på mjölksyran i armarna? Jag tänker att du spänner dig och därför uppstår det. Jag tycker andning och avslappning hjälper mycket, men det tar så jäkla mycket tid att öva sig till att få det att funka i "skarpt läge".

Vi mår ganska bra. Lillen är fortfarande väldigt trött och orkar inte med så mycket ståhej, men han har repat sig bra. Jag är nojjigare och mer orolig än tidigare, har svårt att lämna ifrån mig honom osv men det går nog över i sinom tid.

Ja, om jag bara kommer ihåg att andas i tid. Då bromsar rätt andning på flera sätt; både genom avspänning och genom att ändra pH-nivån i kroppen och hormonerna. Efteråt rensar rätt andning och hatha-yoga, men då har jag så mycket "slagg" i kroppen att det tar lite tid. Och ja, håller med dig, det tar tid att lära in det snabba agerandet. Övning ger färdighet, så jag får göra som under scout-tiden och öva öva öva. Tack vare det agerar jag ju utan att tänka vid olycksfall, så jag borde ju kunna hamna där med andningen oxå.

Har förresten en början till astmahosta idag. :up: Det känns som att jag varit ute och sprungit typ igår. Det var jag inte. Kroppens sätt att hantera stress är fascinerande!

Skönt ändå att det går framåt med hans ork. Förstår dig. Andas och ta små steg.
 
På måndag ordnas ett motionslopp och från arbetet har man samlat ihop ett lag. Sträckan är 5 km och man går eller springer. Efteråt är de picknick. Nu blev jag bjuden att ta ens plats och barnvagn är tillåtet

Skulle vara kul att delta. Men de håller på 18-21 och starten går 19. G brukar gå och lägga sig då. Skulle ni våga? Har ju vagnen med

Jag ska vara med i ett sånt lopp på onsdag, cornelis ska med i barnvagn men kommer ha med sele/sjal eftersom han trivs bättre i dom om han blir kinkig!
 
Blä vad jag oroar mig hela tiden :down: så här var det inte innan sjukhusvistelsen. Kan knappt lämna honom när han sover utan vill helst sitta/ligga bredvid, och jag vaknar många gånger på nätterna och måste titta till honom. Jag kan knappt lämna honom några minuter i tex babysittern och minsta missnöjda pip får mig att rusa dit. Jag börjar bli helt slut :(
 
Blä vad jag oroar mig hela tiden :down: så här var det inte innan sjukhusvistelsen. Kan knappt lämna honom när han sover utan vill helst sitta/ligga bredvid, och jag vaknar många gånger på nätterna och måste titta till honom. Jag kan knappt lämna honom några minuter i tex babysittern och minsta missnöjda pip får mig att rusa dit. Jag börjar bli helt slut :(

Säkerligen en helt naturlig reaktion med tanke på vad som hänt. Kanske du borde prata med bvc om hur du känner?
 
Här har vi nu kört på med sittdelen i några dagar. Lilleman gillar verkligen att kunna sitta lite mer så att han ser vad som händer. Enda minuset med vår vagn som vi ändå gillar väldigt mycket är att han sitter framåtvända och den går inte att vända på. Men suffletten har en inspektionslucka så man kan ändå se vad han har för sig. Han är lite liten för vår renodlade sittvagn ännu. Funderar dessutom på att byta ut den till en babyjogger istället. Vi har en Emmaljunga scooter. Skitnöjda med den men efter att ha kört Beemoon så är Emmaljungan lite klumpig. Dessutom har den rätt små hjul vilket ibland är ett aber, ffa i stallet.
 
Blä vad jag oroar mig hela tiden :down: så här var det inte innan sjukhusvistelsen. Kan knappt lämna honom när han sover utan vill helst sitta/ligga bredvid, och jag vaknar många gånger på nätterna och måste titta till honom. Jag kan knappt lämna honom några minuter i tex babysittern och minsta missnöjda pip får mig att rusa dit. Jag börjar bli helt slut :(
Det är inte alls konstigt att må och göra som du.
Orkar du kontakta bvc imorgon och be om stöd?
 
Här har vi nu kört på med sittdelen i några dagar. Lilleman gillar verkligen att kunna sitta lite mer så att han ser vad som händer. Enda minuset med vår vagn som vi ändå gillar väldigt mycket är att han sitter framåtvända och den går inte att vända på. Men suffletten har en inspektionslucka så man kan ändå se vad han har för sig. Han är lite liten för vår renodlade sittvagn ännu. Funderar dessutom på att byta ut den till en babyjogger istället. Vi har en Emmaljunga scooter. Skitnöjda med den men efter att ha kört Beemoon så är Emmaljungan lite klumpig. Dessutom har den rätt små hjul vilket ibland är ett aber, ffa i stallet.
Jag har inte vågat prova sittdelen än. Jag försöker stoppa huvet i sanden istället.
 
Jag har stött på ett nytt problem de senaste dagarna som jag inte vet hur jag kan lösa. När jag vaknar på morgonen har jag jätteont i vänster bröst och det läcker som ett såll. Det är helt sprängfyllt och får mig att vakna pga smärtan. Högerbröstet är mycket snällare och ger inga problem. Frågan är om jag borde amma mindre på vänster på kvällen för att minska produktionen, eller amma mer på det för att det ska vara helt tomt till natten. Vad tror ni? Siri sover oftast mellan 22-06, så det blir ett långt uppehåll mellan amningarna.
 
Jag har stött på ett nytt problem de senaste dagarna som jag inte vet hur jag kan lösa. När jag vaknar på morgonen har jag jätteont i vänster bröst och det läcker som ett såll. Det är helt sprängfyllt och får mig att vakna pga smärtan. Högerbröstet är mycket snällare och ger inga problem. Frågan är om jag borde amma mindre på vänster på kvällen för att minska produktionen, eller amma mer på det för att det ska vara helt tomt till natten. Vad tror ni? Siri sover oftast mellan 22-06, så det blir ett långt uppehåll mellan amningarna.
Prova det ena två, tre dagar och sen provar du det andra sättet?
Jag tycker det är lite 50-50 vilket som fungerar för tillfället av att blockamma eller tömma brösten.
Men mina bröst är snabba på att ställa om sig, så efter tre dagar så antingen fungerar det eller inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 840
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 956
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp