Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känslan när man för första gången sedan bebis kom går ut på power walk (orkade till och med springa en bit) ensam. Man är sådär orimligt och onödigt orolig och när man kommer hem ligger bebis i pappas knä och har skrattfest. :love::love::love:
När man kommer hem till ett sånt fint välkomnande så kan man lättare sticka iväg fler gånger. :heart Underbart!
 
Oj vilken jätte! :D Min är fortfarande i väldigt behändig storlek. :angel:

Kl

Måste få skriva av mig lite också. Igår höll hon på att trilla ner från soffan med huvudet före. :cry: Hon har precis börjat vända sig från mage till rygg. Låg på mage bredvid mig i soffan och jag skulle bara vända mig efter något och så såg jag hur hon bara föll handlöst. Fångade henne i luften, hon blev inte ens ledsen så det gick ju bra men kände mig så dålig. :cry::cry::cry: Kommer aldrig våga lägga henne så igen.

Sånt går så fort. Min dotter låg och sov med ansiktet in mot ryggstödet. Jag går in på toa lite snabbt och precis när jag har tagit papper hör jag en rejäl duns... Och sen kom skriket. Tur vi hade tjock matta och att hon missade bordet. Adrenalinet rusade på rätt bra där kan jag säga...
 
Vi körde till Kolmården förra veckan över dagen, 4,5 timme enkel resa :angel: Gick väldigt bra förutom sista timmen hem, då tyckte lilleman att det fick vara nog och klagade en del även om det var hanterbart. Men vi stack hemifrån halv sju på morgonen och var hemma igen tio i ett på natten, och så många timmar på Kolmården ovanpå det så jag förstår att han tyckte det var nog.
Han har dessutom några kvällar nu skrikit ett tag innan han somnat. Och jag menar verkligen skrikit - tills han börjar hosta. För två kvällar sen höll han på i en timme stackaren. Jag hoppas det bara är språnget som kommer nu och inte något annat. Han smakar ju på mer och fler saker.
 
Vi körde till Kolmården förra veckan över dagen, 4,5 timme enkel resa :angel: Gick väldigt bra förutom sista timmen hem, då tyckte lilleman att det fick vara nog och klagade en del även om det var hanterbart. Men vi stack hemifrån halv sju på morgonen och var hemma igen tio i ett på natten, och så många timmar på Kolmården ovanpå det så jag förstår att han tyckte det var nog.
Han har dessutom några kvällar nu skrikit ett tag innan han somnat. Och jag menar verkligen skrikit - tills han börjar hosta. För två kvällar sen höll han på i en timme stackaren. Jag hoppas det bara är språnget som kommer nu och inte något annat. Han smakar ju på mer och fler saker.
Det där skrikhostet är riktigt högt och skarpt i öronen, jag tycker det tar mer på hörseln än de vanliga skriken. :crazy:
Våra har börjat bli färre och längre emellan nu, så förhoppningsvis går de över snart igen för er. :)
Kanske det är dags för tänder?
 
Vi fick ta en vagnspromenad idag på 25 min utan att I började skrika! :banana:

Kändes väldigt skönt då det var ett par veckor sen nu, men nu kunde hon leka med en leksak när hon blev less. Sittandet själv med leksaker på golvet verkar ha börjat ge effekt. :bow:
 
Det där skrikhostet är riktigt högt och skarpt i öronen, jag tycker det tar mer på hörseln än de vanliga skriken. :crazy:
Våra har börjat bli färre och längre emellan nu, så förhoppningsvis går de över snart igen för er. :)
Kanske det är dags för tänder?

Instämmer, de skriken är fruktansvärda! Den kvällen han höll på länge kom jag ner helt utmattad mentalt till sambon som kramade om mig och sa "och du vill ha en till..." och jag bara "ja!". Inte det svar han hoppades på :D
Tycker tänderna har spökat sen två månader tillbaka O_o Fast på olika sätt. Jag kan inte se något ännu men de har ju en bit upp och ut så... Inget dreglande och inget bajsande heller som storasyster hade. Det är förhoppningsvis övergående, han hade en sån här period för ett tag sen och då fick vi gå runt och vagga honom i famnen till han somnade.
 
Instämmer, de skriken är fruktansvärda! Den kvällen han höll på länge kom jag ner helt utmattad mentalt till sambon som kramade om mig och sa "och du vill ha en till..." och jag bara "ja!". Inte det svar han hoppades på :D
Tycker tänderna har spökat sen två månader tillbaka O_o Fast på olika sätt. Jag kan inte se något ännu men de har ju en bit upp och ut så... Inget dreglande och inget bajsande heller som storasyster hade. Det är förhoppningsvis övergående, han hade en sån här period för ett tag sen och då fick vi gå runt och vagga honom i famnen till han somnade.
:rofl:
Låter lite likt här, förutom att här är vi nöjda med antalet barn. ;) :D
I har nämligen dreglat något så kopiöst i över en vecka nu och haft oroliga kvällar med mycket hårda fisar, men normala bajsblöjor och inget nytt vitt som går att skymta under tandköttet.
Men förra gången började tänderna inte skymta förrän någon dag innan de bröt igenom, och då hade hon dreglat länge.
 
Sånt går så fort. Min dotter låg och sov med ansiktet in mot ryggstödet. Jag går in på toa lite snabbt och precis när jag har tagit papper hör jag en rejäl duns... Och sen kom skriket. Tur vi hade tjock matta och att hon missade bordet. Adrenalinet rusade på rätt bra där kan jag säga...
Åh stackars liten. :(
 
Får/fick era ont i magen efter de fått smakportioner? Jag har gett I en pytteliten sked med potatis- och morotspuré i två dagar och hon får så ont i magen på kvällen. Första kvällen kaskadspydde hon efter en stunds gallskrik. Hon skriker alltså flera timmar efter hon fått smaka.
Förut har hon fått duttar på läppen eller fått suga på något och det har gott bra.

Är det normalt? Eller ska jag vänta lite? Hon har nästan aldrig ont i magen i normala fall och hon spyr i princip aldrig.
 
Åh stackars liten. :(

Ja man mår som en hög med skit efteråt. Två gånger till har hon drattat i golvet, en gång när hon kröp i soffan och missade att soffan tog slut och en gång när hon rullade av sängen hemma hos svärföräldrarna. Att jämföra med nu när hon själv står på näsan och man glatt säger "upp och hoppa!" :D

Ang ont i magen så har jag inte sett något samband ännu med varför lilleman skriker, det har bara varit de tre senaste kvällarna och av olika grad. Han har dessutom fått smaka mat olika tider på dagen så jag tycker inte det borde vara just maten. Men om hon kaskadspyr så hade jag nog väntat med att ge mer än just på fingrarna eller små smulor av tex bröd. Hennes mage kanske inte klarar mer just nu? Hjälper det om hon ammas i anslutning till smakportionen eller hon får ont/spyr ändå?
 
Ja man mår som en hög med skit efteråt. Två gånger till har hon drattat i golvet, en gång när hon kröp i soffan och missade att soffan tog slut och en gång när hon rullade av sängen hemma hos svärföräldrarna. Att jämföra med nu när hon själv står på näsan och man glatt säger "upp och hoppa!" :D

Ang ont i magen så har jag inte sett något samband ännu med varför lilleman skriker, det har bara varit de tre senaste kvällarna och av olika grad. Han har dessutom fått smaka mat olika tider på dagen så jag tycker inte det borde vara just maten. Men om hon kaskadspyr så hade jag nog väntat med att ge mer än just på fingrarna eller små smulor av tex bröd. Hennes mage kanske inte klarar mer just nu? Hjälper det om hon ammas i anslutning till smakportionen eller hon får ont/spyr ändå?
Det är ju skönt att det går bra i alla fall. :D

Har inte testat att amma i samband med maten det kanske skulle funka. Kanske fortsätter att bara dutta i så fall och tar upp det med bvc, ska ändå tillbaka om 2 veckor. Jag har ingen brådska och hon är mitt uppe i fjärde utvecklingssprånget så det kanske är för mycket just nu.
 
Det är ju skönt att det går bra i alla fall. :D

Har inte testat att amma i samband med maten det kanske skulle funka. Kanske fortsätter att bara dutta i så fall och tar upp det med bvc, ska ändå tillbaka om 2 veckor. Jag har ingen brådska och hon är mitt uppe i fjärde utvecklingssprånget så det kanske är för mycket just nu.

Tids nog kommer de att börja äta ändå :D Kör på magkänslan, den brukar ha rätt :up: Och det är absolut en god idé att ta upp funderingarna med bvc.
 
Så kul att se hur kuggarna snurrar när lilleman stöter på nya problem :D Allt som han kommer nära eller drar till sig välkomnas med en vidöppen mun :laugh: Han älskar att ligga och öppna och sluta handen på golvet så att naglarna går i, det låter väl festligt :p Han har knäckt koden med att hela kroppen måste upp från golvet om man ska komma ordentligt framåt, så han går upp på knäna och raka armar, sen trycker han ifrån med fötterna så han kommer framåt :rofl: Och med öppen mun såklart så han kan undersöka allt som kommer nära :love:
 
Inte varit inne på ett tag nu. Men J är 6 månader och de går alldeles för fort! Är så sugen på en till så det finns inte. Samtidigt så är de tufft att va själv så mycket som jag faktiskt är med en 3,5 åring och en 6 månaders.

J tar sig fram nu, växer så de knakar och ser till att ALLA hör henne. Hade hon fått sin vilja igenom så hade hon ätit allt redan nu men där sätter jag lite stopp :o

Väger 8 kilo och kan knappt ha 68 i kläder längre.

Underbart dock att se hur de små utvecklas och blir små mini personer ❤️
 
Hejsan sa både tand sex och utvecklingssprång 6. Spännande tider. Hjälp

G har smått börja knäcka koden för krypa. Tidigare har han släppt markkontakt med ben och armar. Bara magen som tagit i. Och så har han ilsket sprattlat utan att komma frammåt. Men nu har han börja lyfta upp magen och halvstår med knäna under
 
Är så sugen på en till så det finns inte.

Eller hur! Jag har nog tjatat hål i huvudet på sambon snart :angel: Men han är så bestämd så jag tvivlar på att han ger sig. Jag ger honom två år att fundera vidare sen åker spiralen. Säger han fortfarande nej får han gå och klippa sädesledarna (eller vad de gör nuförtiden), för då vill inte jag ta mer hormonpreparat.

J tar sig fram nu, växer så de knakar och ser till att ALLA hör henne. Hade hon fått sin vilja igenom så hade hon ätit allt redan nu men där sätter jag lite stopp :o

Väger 8 kilo och kan knappt ha 68 i kläder längre.

Underbart dock att se hur de små utvecklas och blir små mini personer ❤️

Samma här, lilleman gapar som en fågelunge mot allt! Vill inte gå för fort fram dock. Blev lite tagen på sängen här eftersom storasyster inte var ett dugg intresserad av mat före nio månaders ålder. Vi börjar också ge upp stl 68 nu... Helt galet att de växer så mycket!
 
Inatt har I haft den bästa natten i sitt liv.

Gick att lägga vid halv sju på kort tid, sen ett litet vaknande efter kanske en halvtimme. Sen sov hon till 22 och somnade om när maken plockade upp henne. :eek:
Jag vaknade 20 min innan henne vid två-tiden för att se att hon fortfarande levde. O_o Amningen gick in i vargatimmen (mellan tre och fyra) då ett vaknande normalt resulterar i 1 & 1/2 h sövning. :crazy: Men nu gick hon att lägga sovandes, hon rullade över på sida och sen sov hon till 07. :banana:
Jag är...pigg. O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 797
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 088
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 901
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp