Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är era barns bajs?
Jag har fått frågan tre gånger idag om Knoddrick har haft diarré, men jag är då osäker på vad som är normalt för ett spädbarn. Alltså, hon har ju alltid varit lös. Hur vet man vad som är diarré?
 
Haha. Vi sitter och funderar på att 18 månader skulle vara bra. Dockär jag 33 och vi vill ha fler än två barn om möjligt (hag tycker fyra,mannen mera på tre)

Dock borde man få mens innan kanske :meh:
Så länge ni gör som ni vill så är det ju bra. Min kropp är långt från att klara en graviditet till öht och mitt mentala behöver få hitta tillbaka till den jag egentligen är. Och jag behöver få jobba på rätt jobb för att må bra för att orka med ett till barn.

Tror vi skaffar hund istället.
 
Då är det säkert mer en dröm och en önskan. Hon vill gärna ta hand om sitt barnbarn med samma styrka och ork som när hon själv hade barn.
Det kanske är jobbigt för henne att se sina sjukdomar och acceptera att de begränsar henne?
Antagligen. Plus att makens syster bor i Australien med tre döttrar och svärmor säkerligen låter den saknaden gå ut över oss. Precis som svärfar gör.
 
Mannens syster på besök i landet. Bor bokstavligen på andra sidan jorden. Senast vi såg dem var på vårt bröllop 2015 (och då rätt snabbt)

De har en son född i juni 16 (och en äldre dotter) sonen har vi inte sett

Kommer de vara här? Nej de skall vara 4 veckor på sommarstugan 12 mil bort. Vi har inga möjligheter att åka dit då jag jobbar. Jättekul
 
Hur är era barns bajs?
Jag har fått frågan tre gånger idag om Knoddrick har haft diarré, men jag är då osäker på vad som är normalt för ett spädbarn. Alltså, hon har ju alltid varit lös. Hur vet man vad som är diarré?

Det har jag också funderat på, amningsbajs (ersättningsbajs också antar jag?) är ju löst i sig?!
 
Mannens syster på besök i landet. Bor bokstavligen på andra sidan jorden. Senast vi såg dem var på vårt bröllop 2015 (och då rätt snabbt)

De har en son född i juni 16 (och en äldre dotter) sonen har vi inte sett

Kommer de vara här? Nej de skall vara 4 veckor på sommarstugan 12 mil bort. Vi har inga möjligheter att åka dit då jag jobbar. Jättekul
Suck. Vad tråkigt. :banghead:
 
Det har jag också funderat på, amningsbajs (ersättningsbajs också antar jag?) är ju löst i sig?!
Amningsochersättningsbajs, i a f här, är gult, med "vita" korn/bitar och varierar mellan att helt sugas upp av blöjan (förutom kornen) och att ligga kvar ovanpå, men fortfarande ganska löst.
 
Hur är era barns bajs?
Jag har fått frågan tre gånger idag om Knoddrick har haft diarré, men jag är då osäker på vad som är normalt för ett spädbarn. Alltså, hon har ju alltid varit lös. Hur vet man vad som är diarré?

Jag spekulerar lite i att avföringen är mer vattnig och kommer kanske med korta intervall om det är diarré.

Halvt kl
På tal om bajsviskositet så var lilleman otroligt hård i magen igår, det kom några kanintollar ett par gånger och nån enstaka korv så idag gick vi tillbaks lite och gav färre smakportioner. Det var lite lösare idag igen så imorgon kör vi på lite försiktigt plus att jag köpt hem ekologiska plommon som jag ska göra puré av.
Han fick smaka hemmagjord välling idag, gott men märkligt :D
 
Ikväll kom tjatet. "Det börjar bli dags för nummer två". Både maken och jag förklarade att vi redan varit på toa idag och lät inte sällskapets förklaringar och förslag komma åt oss.

Hade svärmor istället frågat hur vi tänker kring syskon hade vi kunnat föra en vuxen konversation, men när hon och hennes väninna påstår övertygat saker får de ett helt annat bemötande.
Här har också tjatet börjar. Sambon kan tänka sig en till om 5-6 år men jag har alltid bara velat ha en. Jag vet inte, men det lockar inte alls med fler. Jag blir snarare stressad av att se min bror och hans 3 barn fara runt.
 
Hur är era barns bajs?
Jag har fått frågan tre gånger idag om Knoddrick har haft diarré, men jag är då osäker på vad som är normalt för ett spädbarn. Alltså, hon har ju alltid varit lös. Hur vet man vad som är diarré?
Det är typ rätt gult och rinnigt, slemmigt ibland trådigt. I helammas förutom våra misslyckade försök till smaksensationer.

Jag tänker att diarré är med vattnigt? Men jag har också funderat på skillnaden.
 
Här har också tjatet börjar. Sambon kan tänka sig en till om 5-6 år men jag har alltid bara velat ha en. Jag vet inte, men det lockar inte alls med fler. Jag blir snarare stressad av att se min bror och hans 3 barn fara runt.
Jag har alltid sagt att jag vill ha mer än ett barn. Hade maken kunnat vara gravid istället hade jag inte tvekat, om ett år. För Knoddricks skull. Men nu får min kropp styra. Den ska hålla i många fler år.
 
Ja kroppen ju det viktigaste. Blir så trött på att andra ska lägga sig i allt från syskonskapande till amning. :(
Sniker in i er tråd lite:D

Täta graviditeter sliter rätt rejält, tror det är klokt att låta kroppen återhämta sej.
Jag har ju bara 3månader mellan och shit vad trött kroppen varit under graviditeten med Sammy. Det har tagit fram till nu när Sammy är 3månader för mej att känna mej igång igen.
Vi planerar syskon men börjar tidigast i dec, känns ju som lång vila jämfört med förra gången. Det blir ju tätt i vilket fall men sen är jag 36 och maken 37 så vi är liksom inte pur-unga om man säger så. Blir det som vi tänkt blir det 3barn på 3år, kanske inte optimalt men..:cool:
 
Mannens syster på besök i landet. Bor bokstavligen på andra sidan jorden. Senast vi såg dem var på vårt bröllop 2015 (och då rätt snabbt)

De har en son född i juni 16 (och en äldre dotter) sonen har vi inte sett

Kommer de vara här? Nej de skall vara 4 veckor på sommarstugan 12 mil bort. Vi har inga möjligheter att åka dit då jag jobbar. Jättekul

Usch så tråkigt. De kan inte komma till er?
 
Sniker in i er tråd lite:D

Täta graviditeter sliter rätt rejält, tror det är klokt att låta kroppen återhämta sej.
Jag har ju bara 3månader mellan och shit vad trött kroppen varit under graviditeten med Sammy. Det har tagit fram till nu när Sammy är 3månader för mej att känna mej igång igen.
Vi planerar syskon men börjar tidigast i dec, känns ju som lång vila jämfört med förra gången. Det blir ju tätt i vilket fall men sen är jag 36 och maken 37 så vi är liksom inte pur-unga om man säger så. Blir det som vi tänkt blir det 3barn på 3år, kanske inte optimalt men..:cool:

Ni har ju lite tiden mot er och då kan jag absolut förstå att man skyndar på lite. Har ett par vänner som också fick tätt just för att de var lite "äldre".

Och vad som är optimalt bestäms ju bara av er ;)
 
Sniker in i er tråd lite:D

Täta graviditeter sliter rätt rejält, tror det är klokt att låta kroppen återhämta sej.
Jag har ju bara 3månader mellan och shit vad trött kroppen varit under graviditeten med Sammy. Det har tagit fram till nu när Sammy är 3månader för mej att känna mej igång igen.
Vi planerar syskon men börjar tidigast i dec, känns ju som lång vila jämfört med förra gången. Det blir ju tätt i vilket fall men sen är jag 36 och maken 37 så vi är liksom inte pur-unga om man säger så. Blir det som vi tänkt blir det 3barn på 3år, kanske inte optimalt men..:cool:
Er förstår jag att ni vill ha tätt. Egentligen, åldersmässigt, hade jag oxå velat det, men min kropp skriker nej och kräver träning. Jag väntar fortfarande, 6 månader senare, på att magmusklerna ska vakna till liv. Sen var jag i dåligt skick redan innan, så inte lika bra fysiska förutsättningar som vissa andra snyggos ( ;) ).
 
Rent kroppsligt hade jag fixat en graviditet nu. Men inte mentalt. Jag måste få jobba och landa i mig själv igen. Det är så mycket av sig själv man (jag) lägger åt sidan det första året så mentalt behöver jag paus. Så blir det någonsin en nr tre här så är det tidigast det året lilleman fyller tre.
 
Ni har ju lite tiden mot er och då kan jag absolut förstå att man skyndar på lite. Har ett par vänner som också fick tätt just för att de var lite "äldre".

Och vad som är optimalt bestäms ju bara av er ;)
Vi är lika gamla. Oxå en bidragande del till att det kanske inte blir fler barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 466
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 390
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 443
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 589
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp