Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt är 18 månader mellan barnen "idealiskt" och mycket bra, enligt kvällens sällskap.
Jag undrar vad de baserar det på.
 
Ikväll kom tjatet. "Det börjar bli dags för nummer två". Både maken och jag förklarade att vi redan varit på toa idag och lät inte sällskapets förklaringar och förslag komma åt oss.

Hade svärmor istället frågat hur vi tänker kring syskon hade vi kunnat föra en vuxen konversation, men när hon och hennes väninna påstår övertygat saker får de ett helt annat bemötande.
Min svärmor tjatade lite diskret förra gången hon var upp och hälsade på. För tredje gången i Is liv.
Under den tiden hade hon varit och hälsat på sina andra barnbarn, som bor på samma avstånd från henne som oss, minst tre gånger så mycket.
Kanske ska en umgås med de barnbarn man har först innan man tycker att fler behövs? :meh: Inte för att jag egentligen klagar, jag tycker 3-4 ggr per år passar bra.

Sen vet jag inte om hon tyckte en ny bebis skulle vara roligare för att I har åsikter om saker och ting redan nu eller om det bara är normer som skriker i hennes huvud.

Fast jag har aldrig förstått sånt tjat.
Jag menar, vuxna människor som sitter och gnäller på en att ha oskyddat sex, vara fullt fertil och självklart helt läkt efter en förlossning? O_o
Det är så många oförskämda antaganden och konstiga åsikter gömt i det tjatet.
 
För övrigt är 18 månader mellan barnen "idealiskt" och mycket bra, enligt kvällens sällskap.
Jag undrar vad de baserar det på.
Två möjliga:
  • De hade så mellan sina barn och måste idealisera sina gamla val.
  • Då "gör man bort" småbarnsåren, som många som jag känner med barn tätt mellan varandra brukar formulera sig. Också en konstig formulering, som om man tycker det är skit, pest och pina men ändå skaffar fler. Som om det är något tvång man helst bara vill få gjort. :confused:
 
Två möjliga:
  • De hade så mellan sina barn och måste idealisera sina gamla val.
  • Då "gör man bort" småbarnsåren, som många som jag känner med barn tätt mellan varandra brukar formulera sig. Också en konstig formulering, som om man tycker det är skit, pest och pina men ändå skaffar fler. Som om det är något tvång man helst bara vill få gjort. :confused:
Det skiljer 3-5 år mellan deras egna barn.
Jag tror att de helt enkelt har stirrat på att vi hunnit bli så gamla innan Knoddrick äntligen kom och av nån anledning vill ha många barn att skämma bort. Hur vi mår är inte relevant.
 
Det är så många oförskämda antaganden och konstiga åsikter gömt i det tjatet.

Ja.

Ett annat favoritämne var att tjata om att vi ska komma dit lite oftare och att svärmor verkligen hoppas på att hon ska få vara barnvakt och att Knoddrick ska sova över hos henne i framtiden.
Jag blir så trött på detta tjat. Vad sägs om att börja med att ta bilen och köra de där 9 km hem till oss lite oftare först?!? Hon skulle gärna få vara barnvakt, om hon kom hit.

Sen är svärmor sjuk (dåliga njurar, problem med diabetesen) och mår dåligt. Hur ska jag kunna känna mig trygg med att belasta henne då med ett barn som kräver uppmärksamhet och lyhördhet och att man orkar?
 
Och vet ni, mjölken kan helt plötsligt bara ta slut. Så jag kan alltså inte längre skylla på att jag ammar och därför inte kan lämna ifrån mig mitt barn i 6 timmar. Det finns ju ersättning.

:banghead:
 
Ja.

Ett annat favoritämne var att tjata om att vi ska komma dit lite oftare och att svärmor verkligen hoppas på att hon ska få vara barnvakt och att Knoddrick ska sova över hos henne i framtiden.
Jag blir så trött på detta tjat. Vad sägs om att börja med att ta bilen och köra de där 9 km hem till oss lite oftare först?!? Hon skulle gärna få vara barnvakt, om hon kom hit.

Sen är svärmor sjuk (dåliga njurar, problem med diabetesen) och mår dåligt. Hur ska jag kunna känna mig trygg med att belasta henne då med ett barn som kräver uppmärksamhet och lyhördhet och att man orkar?
Då är det säkert mer en dröm och en önskan. Hon vill gärna ta hand om sitt barnbarn med samma styrka och ork som när hon själv hade barn.
Det kanske är jobbigt för henne att se sina sjukdomar och acceptera att de begränsar henne?
 
Det skiljer 3-5 år mellan deras egna barn.
Jag tror att de helt enkelt har stirrat på att vi hunnit bli så gamla innan Knoddrick äntligen kom och av nån anledning vill ha många barn att skämma bort. Hur vi mår är inte relevant.
Ja men då så, då måste de ju få lägga in en beställning så det får det som är deras att kräva. *ironi* :banghead:
 
Jag tänker inte ens börja förklara att
1.) jag behöver få tillbaka min styrka i bålen
2.) jag behöver få bättre styrka än innan för att klara av en graviditet till
3.) jag vill rida och utvecklas med min häst
4.) behöver väldigt mycket få byta jobb och jobba i rätt branch
5.) vi vill hitta Huset
6.) maken behöver få mer ork
innan det är aktuellt med eventuella syskon.

Jag har alltid sagt att jag inte vill ha bara ett barn, men just nu känns ett till barn som ett idiotiskt beslut, av så väldigt många anledningar. Vi behöver orka ta hand om varandra, boendet, bilarna, djuren och oss själva först.

Väldigt klokt! Det är 2,5 år mellan mina barn, det är lite tidigare än vad vi tänkte oss, tidigare än så vete katten om sambon och jag pallat med. Dottern som nu är 3 går själv på toa, kan säga om hon är hungrig, trött eller vad hon nu kan tänkas vara. Hon kan titta på en film (väldigt befriande måste jag säga de dagar man verkligen behöver det). Finns ingen anledning att börja med syskon när första är 6 månader om man självklart inte vill ha så tätt.
 
Två möjliga:
  • De hade så mellan sina barn och måste idealisera sina gamla val.
  • Då "gör man bort" småbarnsåren, som många som jag känner med barn tätt mellan varandra brukar formulera sig. Också en konstig formulering, som om man tycker det är skit, pest och pina men ändå skaffar fler. Som om det är något tvång man helst bara vill få gjort. :confused:

Precis. Jag tycker det låter så hemskt.
 
Haha. Vi sitter och funderar på att 18 månader skulle vara bra. Dockär jag 33 och vi vill ha fler än två barn om möjligt (hag tycker fyra,mannen mera på tre)

Dock borde man få mens innan kanske :meh:
 
Haha. Vi sitter och funderar på att 18 månader skulle vara bra. Dockär jag 33 och vi vill ha fler än två barn om möjligt (hag tycker fyra,mannen mera på tre)

Dock borde man få mens innan kanske :meh:

Det kan jag förstå, jag var 26 när vi fick första så vi kände ingen direkt brådska. Skulle fylla 29 när jag fick lilleman. De som äger stallet där jag står fick tre barn på 3,5 år :D
 
Haha. Vi sitter och funderar på att 18 månader skulle vara bra. Dockär jag 33 och vi vill ha fler än två barn om möjligt (hag tycker fyra,mannen mera på tre)

Dock borde man få mens innan kanske :meh:

Du kan få min mens, jag vill inte ha den än på länge, men är redan inne på andra gången och cornelis är 4,5 månad, helammas...
 
Lider med er andra som är inne i gnällfasen :arghh:. Inte mycket som duger här hemma och det som gör det är endast bra i ca 5 minuter - sedan börjas det igen...

Ordnade med ny spjälsäng till L igår eftersom bedside-cribben började bli för liten för damen och även om hon fortfarande inte tycker om att nattas så verkar hon sova ganska bra i den! :) Är ju en betydligt bekvämare madrass som hon ligger på nu så kanske att den påminner mer om vår stora säng?

Gällande fler barn har vi motsatt "problem" på föräldrafronten. Min kära mor tycker att det räcker gott med L för nu har hon ju två barnbarn "och ett av varje" (min bror fick en pojke förra året). Så för att hon tycker det är praktiskt med två barnbarn så tycker hon att jag inte behöver tänka på fler... :up: :confused: :meh:
 
Gällande fler barn har vi motsatt "problem" på föräldrafronten. Min kära mor tycker att det räcker gott med L för nu har hon ju två barnbarn "och ett av varje" (min bror fick en pojke förra året). Så för att hon tycker det är praktiskt med två barnbarn så tycker hon att jag inte behöver tänka på fler... :up: :confused: :meh:

Inte så många födelsedagar att hålla reda på kanske? ;)

Skämt åsido. Det är ju upp till varje par att bestämma själva. Trött jag blir på sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 834
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 948
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp