Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte äta tabletter egentligen men igår kände jag att det fick vara nog att försöka själv. Idag har min mamma varit här för att jag inte vågat vara själv med E :cry:
Jag är rädd för att göra henne illa :cry:
Jag grät så huvudet sprängde igår.
Jag satt i köket med huvudet mellan knäna och skrek att - Jag vill inte!!! Medans hon var jätte ledsen i sovrummet på grund av övertrötthet :cry:

Det är så fruktansvärt synd om min dotter. Jag skäms för att jag inte orkar.

Så jag hoppas att detta hjälper.

:heart
Du är stark som inser att du behöver hjälp! Finns inget att skämmas för, du gör detta för dig och ditt barn, för att ni båda ska få må bra. Det är väldigt fint av dig!
 
Vaknade med ruskig ångest i morse. Kändes ungefär som om jag druckit en hel flaska sprit själv. Var helt slut. Bytte blöja på skitglad unge :banana: gav henne frukost och bar in henne till sambon och gick och la mig i sängen igen. Fick i alla fall ligga själv två timmar i nån slags halvdvala innan mamma ringde och drog med mig på marknad utan barn. Fick inte ta med henne för sambon, han såg henne inte på hela dagen igår och ville umgås :angel:
Bra dag ändå.
 
Min kisse tröstar I bättre än vad jag gör. :cautious: I rullade och hamnade med foten i springan mellan soffa och golv. Panik och jätteledsen bebis :cry: Kissen kommer jamandes och undrar vad som hänt. Helt plötsligt har I glömt bort varför hon är ledsen. :D:love:

Våran katt är också jättebra på att trösta, så fort C är ledsen kommer hon spinnandes :love:
 
Våran katt är också jättebra på att trösta, så fort C är ledsen kommer hon spinnandes :love:
Här skrattas det hysteriskt åt katten:confused::laugh: men jösses vad rädd han blev för kompisens katt häromdagen, skrek sådär så trumhinnorna nästan sprängs så fort katten bara tittade på honom O_o Önskar att man kunde få kika in och ta del av vad som rör sig i hjärnkontoret ibland :laugh:
 
Våran katt är också jättebra på att trösta, så fort C är ledsen kommer hon spinnandes :love:
Här stör de mest. Eller i a f honan. Kommer ALDTID och ska tigga mat och prata högt när ungen håller på att somna.
Hanen vill mest gosa och kan komma i olämpliga lägen och tigga värme, typ bryta nedvarvning eller somnskedet.
Knoddrick hon skrattar åt katterna och följer dem med stor glädje (liksom hundar och hästar). Och blir helt till sig när hon kommer åt dem och att dra i pälsen. Giggelfnissar asgulligt när honan slickar på tårna.
 
Här skrattas det hysteriskt åt katten:confused::laugh: men jösses vad rädd han blev för kompisens katt häromdagen, skrek sådär så trumhinnorna nästan sprängs så fort katten bara tittade på honom O_o Önskar att man kunde få kika in och ta del av vad som rör sig i hjärnkontoret ibland :laugh:
Haha ibland undrar jag vad djuren och bebisarna säger till varandra. :D
 
Här stör de mest. Eller i a f honan. Kommer ALDTID och ska tigga mat och prata högt när ungen håller på att somna.
Hanen vill mest gosa och kan komma i olämpliga lägen och tigga värme, typ bryta nedvarvning eller somnskedet.
Knoddrick hon skrattar åt katterna och följer dem med stor glädje (liksom hundar och hästar). Och blir helt till sig när hon kommer åt dem och att dra i pälsen. Giggelfnissar asgulligt när honan slickar på tårna.
Men gos! Önskar lite att min kisse kunde vara lite gosig sådär men samtidigt är det skönt att inte oroa dig över att hon ska lägga sig på I.
 
Men gos! Önskar lite att min kisse kunde vara lite gosig sådär men samtidigt är det skönt att inte oroa dig över att hon ska lägga sig på I.
Det är just det sista jag oroar mig för, fortfarande. Och eftersom honan har hoppat över i spjälsängen samtidigt som Knoddrick sovit där, senast för en månad sen, så sover jag med huvudet i fotändan/vid spjälsängen. Jag vet att jag inte borde, men samma kväll som jag vände mig rätt senast hoppade kattfan över, så jag klarar inte av det.
 
Det är just det sista jag oroar mig för, fortfarande. Och eftersom honan har hoppat över i spjälsängen samtidigt som Knoddrick sovit där, senast för en månad sen, så sover jag med huvudet i fotändan/vid spjälsängen. Jag vet att jag inte borde, men samma kväll som jag vände mig rätt senast hoppade kattfan över, så jag klarar inte av det.
Nä jag förstår att det är jobbigt.

Jag har kattvakt åt mina föräldrar och deras kissar är sånna som utan problem lägger sig på I för att gosa. Jag hade andningslarmet igång för att klara av att sova.
 
Jag har en sådan här

large


Men jag tycker inte den är tillräckligt tjock så jag har en filt under, ca 150x100 cm stor. Nu är det knappt lönt att ha den eftersom han numera kryper/ krälar över hela golvet.
Våra katter undviker oftast Lilleman, speciellt honan, och jag har lärt dem att inte gå på mattan så den blir inte nersmutsad av deras tassar (de är ute ibland). De får inte vara i våra sovrum heller. När vi sitter i soffan kommer gärna hanen och Lilleman har fått tag i honom ordentligt ett par ggr men han är så snäll och gör aldrig något. Jag brukar hinna ta loss hans järngrepp men ibland får han en pälstuss i handen.

Sitter hemma nu och bara tar det lugnt efter kvällens pulshöjare. Vi var på fest innan och tyckte dottern kliade sig onormalt mycket i ena örat så jag kollade och upptäckte levrat blod. Ringde 1177 som tyckte vi skulle avvakta till imorgon om inte hennes tillstånd försämrades. Förmodligen sprucken trumhinna. Men jisses vad stirrig jag blev där ett tag.
 
Sju månader blir han imorgon. Herrejisses vad tiden går. Får omkring hemma, jagar efter nya spännande ställen att undersöka hela tiden. Katternas matta utanför deras toa är särskilt intressant just nu.

Kolla in hans framfart här!

(Jag hoppas det funkar fastän min insta är privat!)
 
Nä jag förstår att det är jobbigt.

Jag har kattvakt åt mina föräldrar och deras kissar är sånna som utan problem lägger sig på I för att gosa. Jag hade andningslarmet igång för att klara av att sova.
Andningslarmet har helt klart bidragit till bättre sömn. Ska försöka vända på mig snart igen. Känns ju urlöjligt att sova åt "fel" håll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 193
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
968
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 600
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp