Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en sådan här

large


Men jag tycker inte den är tillräckligt tjock så jag har en filt under, ca 150x100 cm stor. Nu är det knappt lönt att ha den eftersom han numera kryper/ krälar över hela golvet.
Våra katter undviker oftast Lilleman, speciellt honan, och jag har lärt dem att inte gå på mattan så den blir inte nersmutsad av deras tassar (de är ute ibland). De får inte vara i våra sovrum heller. När vi sitter i soffan kommer gärna hanen och Lilleman har fått tag i honom ordentligt ett par ggr men han är så snäll och gör aldrig något. Jag brukar hinna ta loss hans järngrepp men ibland får han en pälstuss i handen.

Sitter hemma nu och bara tar det lugnt efter kvällens pulshöjare. Vi var på fest innan och tyckte dottern kliade sig onormalt mycket i ena örat så jag kollade och upptäckte levrat blod. Ringde 1177 som tyckte vi skulle avvakta till imorgon om inte hennes tillstånd försämrades. Förmodligen sprucken trumhinna. Men jisses vad stirrig jag blev där ett tag.

Ja, hålla sig på mattan är inget som intresserar Knoddrick... :D :bump:

Här har det ryckts tussar oxå. Honan håller sig borta nu när Knoddrick kommit in i gällskrikfas igen (förutom när hon ska sova för natten) och hanen har börjat flytta på sig lite snabbare, men sover gärna med oss (vilket han gärna får, eftersom han inte lägger sig "fel"). Han flyr när det gör ont. Hon fajtas.

Hu! Läskigt med trumhinnan!
 
Sju månader blir han imorgon. Herrejisses vad tiden går. Får omkring hemma, jagar efter nya spännande ställen att undersöka hela tiden. Katternas matta utanför deras toa är särskilt intressant just nu.

Kolla in hans framfart här!

(Jag hoppas det funkar fastän min insta är privat!)
(Hade oxå gärna haft matta till katterna, men honan drar in allt i närheten in i lådan...)

Kunde inte se, så jag skickade en förfrågan istället. :D
 
Sju månader blir han imorgon. Herrejisses vad tiden går. Får omkring hemma, jagar efter nya spännande ställen att undersöka hela tiden. Katternas matta utanför deras toa är särskilt intressant just nu.

Kolla in hans framfart här!

(Jag hoppas det funkar fastän min insta är privat!)
Läskigt med trumhinnan!

Haha vilken snabb en. (Jag kunde se men jag skickade en förfrågan i alla fall :D )
 
Allt var ok med dotterns trumhinna, hon hade bara kommit åt att riva sig väldigt långt in så imorgon ringer jag vår vc så får de snällt utreda varför hon kliar sig så mycket.
 
Idag fyllde Es ena farbror år. Jag hade typ världens undergång i tankarna när jag gick dit. E somnade i vagnen så vi fick gå en liten promenad innan vi till slut gick dit.

Väl där charmade hon alla med sitt babblande och flinande. Jag mådde genast så bra i själen när jag såg hur framåt och orädd hon var :heart

I morgon ska vi sova hos min mamma. Tanken är E ska sova där själv på lördag :nailbiting:
Vi ska på konsert. Jag tror jag kommer må sämre än hon av det. Känner redan hur seperationsångesten kommer krypandes.
 
Idag fyllde Es ena farbror år. Jag hade typ världens undergång i tankarna när jag gick dit. E somnade i vagnen så vi fick gå en liten promenad innan vi till slut gick dit.

Väl där charmade hon alla med sitt babblande och flinande. Jag mådde genast så bra i själen när jag såg hur framåt och orädd hon var :heart

I morgon ska vi sova hos min mamma. Tanken är E ska sova där själv på lördag :nailbiting:
Vi ska på konsert. Jag tror jag kommer må sämre än hon av det. Känner redan hur seperationsångesten kommer krypandes.

Det kommer säkert gå bra!

För min del är det mysigt att vara utan barnen när bara jag och sambon gör saker men när vi var ute med mitt jobb sist hade jag kontinuerlig kontakt med mamma som var barnvakt :angel:
 
Alla sladdar som ligger framme är toppen att tugga på just nu :cautious: Som tur är har vi inte mycket sladdar lättåtkomligt men ibland sitter man med datorn i soffan och sladden hamnar ju klart på golvet... Tuggleksaker och bitringar är ju inte ens hälften så bra som dessa sladdar :meh: som tur är har det inte kommit några tänder ännu så han kan åtminstone inte bita sönder dem.
 
Idag har jag varit hos frissan i 2 timmar med morfar som barnvakt. Nytt rekord i hur länge jag varit utan I. :D Matade henne proppfull sen tog morfar henne på promenad för att gå till 4h gården som ligger här. Men hon somnade efter typ 100m och sov tills jag kom hem så hon var inte mycket till sällskap.

Tyvärr upptäckte min frisör att jag har fullt med eksem i hårbotten. :( så nu måste jag försöka få en remiss till hudklinik.
 
Idag har jag varit hos frissan i 2 timmar med morfar som barnvakt. Nytt rekord i hur länge jag varit utan I. :D Matade henne proppfull sen tog morfar henne på promenad för att gå till 4h gården som ligger här. Men hon somnade efter typ 100m och sov tills jag kom hem så hon var inte mycket till sällskap.

Tyvärr upptäckte min frisör att jag har fullt med eksem i hårbotten. :( så nu måste jag försöka få en remiss till hudklinik.
Skönt med sovstunden!

Kan du skriva egenremiss direkt till närmaste mottagning?
 
Alla sladdar som ligger framme är toppen att tugga på just nu :cautious: Som tur är har vi inte mycket sladdar lättåtkomligt men ibland sitter man med datorn i soffan och sladden hamnar ju klart på golvet... Tuggleksaker och bitringar är ju inte ens hälften så bra som dessa sladdar :meh: som tur är har det inte kommit några tänder ännu så han kan åtminstone inte bita sönder dem.
Sladdarna lever farligt här med... :meh:
 
Ringde svärmor för att vara trevlig och kolla efter möjligheter till lite avlastning, eftersom maken har inventering på jobbet i helgen.
Återigen kom vi in på ämnet amning. Svärmor tyckte det lät så jobbigt att behöva planera sin mat hela tiden, "man har ju för det mesta i någon mjölkprodukt i maten". (Man vänjer sig, kontrade jag med.) "Är det verkligen värt det? Ska du verkligen fortsätta amma när det är så jobbigt?" - här tappade jag hakan. MEN jag kunde plocka upp hakan och svara att det är absolut värt det och att så länge min dotter vill amma så får hon det.
Sen började svärmor undra om barnet verkligen får i sig allt det den behöver av att amma, borde hon inte äta mer vanlig mat, hon är ju så stor nu...så jag tog ett djupt andetag och berättade för svärmor om de rekommendationer som ges idag, att barnets huvudföda ska vara bröstmjölk eller ersättning det första året och att man utöver det kan ge smakupplevelser eller små portioner annat. Jag upprepade att Knoddrick får amma så länge hon vill och att hon får lite matäventyr vid sidan av för att upptäcka världen. "Jaha, ojdå. Mja, rekommendationerna var ju annorlunda förr."

:banghead:

Kanske...kanske, men troligtvis inte, är frågan om amning avslutad nu.
 
Och svärfar...han anser att han behöver få se alla bilder jag skickar till andra. Så att han kan spara dem i sitt fotoarkiv. (Han av avundsjuk på allt och alla när han upplever att han inte får vara med.) Gaah.
 
Idag har jag varit hos frissan i 2 timmar med morfar som barnvakt. Nytt rekord i hur länge jag varit utan I. :D Matade henne proppfull sen tog morfar henne på promenad för att gå till 4h gården som ligger här. Men hon somnade efter typ 100m och sov tills jag kom hem så hon var inte mycket till sällskap.

Tyvärr upptäckte min frisör att jag har fullt med eksem i hårbotten. :( så nu måste jag försöka få en remiss till hudklinik.

Blä för eksemen men skönt med ett besök hos frissan! Jag skulle också behöva ett sånt...
Du kan inte skriva en remiss själv?
 
Vi skulle haft föräldragrupp idag men nästan alla lämnade återbud så den blev inställd. Så jag ringde och bokade en extrakoll istället.
Utslagen blev bättre där ett tag men är nu mycket värre igen så min bvc-sköterska tyckte inte jag behövde fullfölja mjölkfridieten. Hon hämtade in en kollega som också fick titta på utslagen för de är hemskt röda och inflammerade. Fick locoid utskrivet. Vi har uppföljning om två veckor och blir det inte bättre så skickar de oss till allergimottagningen i Malmö. Jag har ändå valt att fullfölja dieten för att säkerställa att det inte är det han får utslag av.
 
Vi skulle haft föräldragrupp idag men nästan alla lämnade återbud så den blev inställd. Så jag ringde och bokade en extrakoll istället.
Utslagen blev bättre där ett tag men är nu mycket värre igen så min bvc-sköterska tyckte inte jag behövde fullfölja mjölkfridieten. Hon hämtade in en kollega som också fick titta på utslagen för de är hemskt röda och inflammerade. Fick locoid utskrivet. Vi har uppföljning om två veckor och blir det inte bättre så skickar de oss till allergimottagningen i Malmö. Jag har ändå valt att fullfölja dieten för att säkerställa att det inte är det han får utslag av.

Har du testat utesluta ägg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 401
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
987
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 829
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp