Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet int var jag skall börja. Har haft hästen på tillridning sedan juli. Betalar reserveringsavgift för boxen. Bestämmer mig för att sälja men ta hem hästen. Ringer och meddelar stallägaren. Som tydligen hyrt ut min box från 1.9 (öh trodde man fick vara borta när man betala reserveringsavgift

Sååå. Hästen kommer hem om en vecka och jag är utan stallplats. Eller fick nog komma dit och så ställer hon en av de stressade ridskolehästarna med magsår i boxen brevid dörren alla går in genom (egentligen ponnybox)
Så kan man inte göra. Rent moraliskt alltså. För bevisligen kan man ju fysiskt.
Du borde få pengar tillbaka på din betalda avgift. Alltihop om du hittar en annan uppstallning. Stallägaren har ju tydligen tänkt både äta upp kakan och ha den kvar.
 
Det här med att vakna mitt i natten av jagminnsinteenslängrevadmentroligtvishungrigunge, hållas vaken av sprattlig övertrött unge och bajsande katt som triggar igång allergin och makens s k andning...är verkligen inget nån annan behöver testa. Tro mig, man blir helt galen.

Ungen har äääntligen somnat om (tog bara en timme), kattlådan är tömd och maken är petad-puttad-duttad-knuffad ett aaantal gånger - till slut vände han på sig så att han i a f inte blåser på mig. Nu ska bara jag komma ner i varv...innan väckningen vid halv sju.

Skjut mig.
 
Puh. Ungen låg och snuttade vid bröstet 30 min då jag sa stopp,nu får du sova. Vilket ledde till 15 min avgrundsvrål och nu ledsna snyftningar i babysängen. Sover som tur
 
Fick komma upp till vc idag. Efter att ha brutit ihop totalt hos läkaren fick jag sertralin utskrivet. Börjar redan ikväll.

Fler terapisamtal inbokade.

Nu hoppas jag det vänder. Jag vill gilla att vara mamma.

Starkt beslut av dig! :heart
Mitt mående har varit upp och ned de senast åren men äter inga tabletter, dock har jag behållit min psykologkontakt hela tiden och det har varit otroligt skönt när livet varit extra tufft.
 
L gör allt mer avancerade krypförsök här hemma så det börjar nog bli dags att barnsäkra hemmet! :nailbiting: Har ju börjat jobba på halvtid nu och är lite rädd att missa de första "riktiga" kryptagen även om det är rätt skönt att inte vara föräldraledig hela dagen mån-fre :o.
 
Starkt beslut av dig! :heart
Mitt mående har varit upp och ned de senast åren men äter inga tabletter, dock har jag behållit min psykologkontakt hela tiden och det har varit otroligt skönt när livet varit extra tufft.

Jag vill inte äta tabletter egentligen men igår kände jag att det fick vara nog att försöka själv. Idag har min mamma varit här för att jag inte vågat vara själv med E :cry:
Jag är rädd för att göra henne illa :cry:
Jag grät så huvudet sprängde igår.
Jag satt i köket med huvudet mellan knäna och skrek att - Jag vill inte!!! Medans hon var jätte ledsen i sovrummet på grund av övertrötthet :cry:

Det är så fruktansvärt synd om min dotter. Jag skäms för att jag inte orkar.

Så jag hoppas att detta hjälper.
 
Jag vill inte äta tabletter egentligen men igår kände jag att det fick vara nog att försöka själv. Idag har min mamma varit här för att jag inte vågat vara själv med E :cry:
Jag är rädd för att göra henne illa :cry:
Jag grät så huvudet sprängde igår.
Jag satt i köket med huvudet mellan knäna och skrek att - Jag vill inte!!! Medans hon var jätte ledsen i sovrummet på grund av övertrötthet :cry:

Det är så fruktansvärt synd om min dotter. Jag skäms för att jag inte orkar.

Så jag hoppas att detta hjälper.

Tycker du är jättemodig och stark som vågar ta hjälp!
 
Jag vill inte äta tabletter egentligen men igår kände jag att det fick vara nog att försöka själv. Idag har min mamma varit här för att jag inte vågat vara själv med E :cry:
Jag är rädd för att göra henne illa :cry:
Jag grät så huvudet sprängde igår.
Jag satt i köket med huvudet mellan knäna och skrek att - Jag vill inte!!! Medans hon var jätte ledsen i sovrummet på grund av övertrötthet :cry:

Det är så fruktansvärt synd om min dotter. Jag skäms för att jag inte orkar.

Så jag hoppas att detta hjälper.

Du har blivit sjuk, du är trasig. Du ber om hjälp. Du tar emot den hjälp du får. Så gör en BRA förälder! Nej, det är inte kul med vetskapen om att man låtit sitt ledsna ligga ensamt i rummet bredvid, men ibland orkar man faktiskt inte. Jag skulle tro att alla, eller åtminstone nära på, gjort något liknande när de varit hemma med ett spädbarn även om de INTE varit sjuka. Det är inte synd om din dotter, för hon har en mamma som försöker göra allt rätt.

Och, förlåt om jag missat om du skrivit om det tidigare (och du behöver inte svara), var är dotterns pappa i allt det här?
 
@et_flickan, fy fan vilken grym människa och mamma du är. Så otroligt stark som vågar erkänna att du behöver hjälp. Det är riktig kärlek för din dotter, att du inser att hennes mamma behöver stöd för att vara mamma, och att du skaffar det stödet. Jag skickar alla tankar och välgångsönskningar jag kan. Det kommer bli skitbra när du får ordentlig hjälp. Försök vara snäll mot dig själv - du förtjänar bara gott, liksom din unge. :heart
 
Du har blivit sjuk, du är trasig. Du ber om hjälp. Du tar emot den hjälp du får. Så gör en BRA förälder! Nej, det är inte kul med vetskapen om att man låtit sitt ledsna ligga ensamt i rummet bredvid, men ibland orkar man faktiskt inte. Jag skulle tro att alla, eller åtminstone nära på, gjort något liknande när de varit hemma med ett spädbarn även om de INTE varit sjuka. Det är inte synd om din dotter, för hon har en mamma som försöker göra allt rätt.

Och, förlåt om jag missat om du skrivit om det tidigare (och du behöver inte svara), var är dotterns pappa i allt det här?

Pappan är fantastisk! Men han jobbar. Han är den enda med inkomst då jag lever på bidrag och väldigt dålig föräldrarpenning.

Han tar allt med henne när han kommer hem så att jag får vara jag. Tack vare han har jag hållit ihop någorlunda hittills. Men igår blev allt bara jätte fel. Jag brukar inte testa nya grejer på grund av att jag vet att det inte funkar. Följer jag bara rutiner så går våra dagar hyfsat okej ensamma.
 
Pappan är fantastisk! Men han jobbar. Han är den enda med inkomst då jag lever på bidrag och väldigt dålig föräldrarpenning.

Han tar allt med henne när han kommer hem så att jag får vara jag. Tack vare han har jag hållit ihop någorlunda hittills. Men igår blev allt bara jätte fel. Jag brukar inte testa nya grejer på grund av att jag vet att det inte funkar. Följer jag bara rutiner så går våra dagar hyfsat okej ensamma.

Bra, ville bara dubbelkolla att han sköter sig. ;) Finns det möjlighet för honom att ta ut dubbeldagar under några veckor? Åtminstone någon eller några dagar per vecka?

Ibland blir det fel när man testar nya grejer, ibland blir det fel vad man än gör. Spöa inte dig själv över det.

Kram!
 
Bra, ville bara dubbelkolla att han sköter sig. ;) Finns det möjlighet för honom att ta ut dubbeldagar under några veckor? Åtminstone någon eller några dagar per vecka?

Ibland blir det fel när man testar nya grejer, ibland blir det fel vad man än gör. Spöa inte dig själv över det.

Kram!

Vi ska vara hemma tillsammans i höst. Chefen går på knäna på hans jobb. De har inte folk nog att ersätta honom.

Det bästa är att han jobbar skift så han är ofta hemma när det är som mest kritiskt, på eftermiddagen, och när han jobbar så hjälper min mamma mig. Ibland kan jag gå till svärföräldrarna men det beror på vem av dom som är hemma.

Han gör verkligen allt han kan min fina sambo. Igår sparkade han iväg mig till gymmet så jag fick tänka på annat. Med Metallica i hörlurarna gjorde jag världens argaste gympass :rofl:
 
Vi ska vara hemma tillsammans i höst. Chefen går på knäna på hans jobb. De har inte folk nog att ersätta honom.

Det bästa är att han jobbar skift så han är ofta hemma när det är som mest kritiskt, på eftermiddagen, och när han inte kan så hjälper min mamma mig. Ibland kan jag gå till svärföräldrarna men det beror på vem av dom som är hemma.

Han gör verkligen allt han kan min fina sambo. Igår sparkade han iväg mig till gymmet så jag fick tänka på annat. Med Metallica i hörlurarna gjorde jag världens argaste gympass :rofl:

Vad glad jag blir av att läsa om din sambo. :up: Nu tycker jag om möjligt ännu mindre synd om er dotter. Hon har det ju toppenbra. :love: Du kommer att ta dig igenom det här, du är så jävla mycket på rätt spår!
 
Vad glad jag blir av att läsa om din sambo. :up: Nu tycker jag om möjligt ännu mindre synd om er dotter. Hon har det ju toppenbra. :love: Du kommer att ta dig igenom det här, du är så jävla mycket på rätt spår!

Nu började jag gråta.
Min sambo säger varje dag att vi är ett team han och jag. När jag inte orkar tar han vid, när han känner sig less så får jag superkrafter och hjälper honom. Vi gjorde det här tillsammans, då hjälper vi varandra och ingen av oss behöver ens säga något, vi läser varandra så grymt bra. Nu drar sambon ett tungt lass både med jobb och barn ibland men han gör det så jävla bra utan att ens sucka lite.
 
Nu började jag gråta.
Min sambo säger varje dag att vi är ett team han och jag. När jag inte orkar tar han vid, när han känner sig less så får jag superkrafter och hjälper honom. Vi gjorde det här tillsammans, då hjälper vi varandra och ingen av oss behöver ens säga något, vi läser varandra så grymt bra. Nu drar sambon ett tungt lass både med jobb och barn ibland men han gör det så jävla bra utan att ens sucka lite.

Din sambo har så himla rätt och verkar hantera den här situationen precis som man ska! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 189
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
968
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp