Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Hur många tänder tänker vi fixa innan. Lyckades kicka lite. Hur många "piggar" har kindkänder? Börja fundera om det är en eller två. Såg tre "piggar" på rad

Beror lite på vilken kindtand det är.
Fy vad minnet sviker mig nu, jag jobbar ju med tänder :o men den som är efter hörntanden har tre "piggar" och ytterligare en bak har fyra eller fem.
 
Här tror jag nr två är på G. Kinkig som få och orolig. Och tand nr ett kom i mitt bröst idag så det blev blodvite, faaaan så ont! :nailbiting:

Har ni tips mot bitande mottar jag gärna.

Hon vill inget hellre än gå... Kryper uppför vår lilla tvåstegstrappa inomhus. :eek:
Reser sig mot allt. Känns som det är samma energi som storebror, fast i mindre format.

Funderar på att försöka med välling... Hon gillar inte den mjölkfria gröten direkt. Och inte grötpinnar med järnrike heller. Svårt med järnet tycker jag

Steker du mat kan du göra det i en gjutjärnspanna så får maten järn. Gröna ärtor är väldigt järnrika och ofta roliga att pilla med.
 
Bara två tänder än så länge som kommit igenom men man ser de andra tydligt. Kan känna en bula bredvid en av dem som är uppe. Inga i överkäken ännu.
 
18.30 tröttgnäll, börjar varva ner, inser att gröt är uteslutet ikväll, byter om och gör i ordning flaska
19.00 på väg att somna, magen är dock av annan åsikt, luft kommer ut
19.30 nytt försök att söva, är preciis på väg att somna - då kommer maken hem, börja om från början
20.30 efter försök att söva i sängen somnar Knoddrik till slut på makens bröst i soffan, helt utslagen
21.00 fortsätter sova i sin säng när jag bär över
00.30 vaknar halvt, napp och sång, preciis på väg att somna om - då kommer katten och JAMAR, Knoddrik lyfter på huvudet och lägger ner det igen och får nappen i ögat - jätteledsen. Upp och tröstar, byter blöja, gör flaska, får dricka den i sin egen säng, slumrar till - magen säger dock nej, gas gas gas. Somnar sen om, tror jag så jag lägger mig i min säng, Knoddrik vaknar till och reser sig upp. Maken kommer från soffan (ja, han somnade) så han får byta blöjan, jag gör lite mer ersättning. Lägger oss i min (vår) säng, är på väg att somna med flaskan, snurrar runt i en halvtimme. Sen vet jag inte vem av oss som somnar först, men nu ligger hon i sin egen säng och sover och jag ska försöka somna om.

Varför ska katterna ALLTID störa precis när hon är på väg att somna? Jag blir galen!
 
Här tror jag nr två är på G. Kinkig som få och orolig. Och tand nr ett kom i mitt bröst idag så det blev blodvite, faaaan så ont! :nailbiting:

Har ni tips mot bitande mottar jag gärna.

Hon vill inget hellre än gå... Kryper uppför vår lilla tvåstegstrappa inomhus. :eek:
Reser sig mot allt. Känns som det är samma energi som storebror, fast i mindre format.

Funderar på att försöka med välling... Hon gillar inte den mjölkfria gröten direkt. Och inte grötpinnar med järnrike heller. Svårt med järnet tycker jag

Har du provat med rätt mkt fruktpure i gröten? Vi fick introducera den med mer pure än gröt och sen sakta bytt proportioner så att det nu är mer gröt än pure!
 
18.30 tröttgnäll, börjar varva ner, inser att gröt är uteslutet ikväll, byter om och gör i ordning flaska
19.00 på väg att somna, magen är dock av annan åsikt, luft kommer ut
19.30 nytt försök att söva, är preciis på väg att somna - då kommer maken hem, börja om från början
20.30 efter försök att söva i sängen somnar Knoddrik till slut på makens bröst i soffan, helt utslagen
21.00 fortsätter sova i sin säng när jag bär över
00.30 vaknar halvt, napp och sång, preciis på väg att somna om - då kommer katten och JAMAR, Knoddrik lyfter på huvudet och lägger ner det igen och får nappen i ögat - jätteledsen. Upp och tröstar, byter blöja, gör flaska, får dricka den i sin egen säng, slumrar till - magen säger dock nej, gas gas gas. Somnar sen om, tror jag så jag lägger mig i min säng, Knoddrik vaknar till och reser sig upp. Maken kommer från soffan (ja, han somnade) så han får byta blöjan, jag gör lite mer ersättning. Lägger oss i min (vår) säng, är på väg att somna med flaskan, snurrar runt i en halvtimme. Sen vet jag inte vem av oss som somnar först, men nu ligger hon i sin egen säng och sover och jag ska försöka somna om.

Varför ska katterna ALLTID störa precis när hon är på väg att somna? Jag blir galen!
Skitjobbigt när allt stör! Kan du inte häva ut katterna på nätterna eller i alla fall när hon ska nattas? Eller dom kanske är innekatter? Dom kan ju få komma in när hon somnat.
 
Här tror jag nr två är på G. Kinkig som få och orolig. Och tand nr ett kom i mitt bröst idag så det blev blodvite, faaaan så ont! :nailbiting:

Har ni tips mot bitande mottar jag gärna.

Hon vill inget hellre än gå... Kryper uppför vår lilla tvåstegstrappa inomhus. :eek:
Reser sig mot allt. Känns som det är samma energi som storebror, fast i mindre format.

Funderar på att försöka med välling... Hon gillar inte den mjölkfria gröten direkt. Och inte grötpinnar med järnrike heller. Svårt med järnet tycker jag
Nu minns jag inte om din dotter hade problem med gluten, men annars innehåller Axa Grynblandning mer järn än pulvergröt då den innehåller korngryn.
Vi gör den som ren gröt och smaksätter med lite marmelad eller liknande, men den går säkert att göra grötpinnar på också.
 
@vinkelina kollade hur dotterns tänder ser ut imorse eftersom jag inte mindes :p
Efter hörntanden kommer en med två piggar i överkäken medan den på motsvarande plats i underkäken har fyra. Ytterligare en tand bak har fem.
 
Här går det undan.
Nu promenerar E runt möbler. Inget går säkert. Och vilket humör hon har när hon inte får som hon vill :nailbiting:

Pekar på lampa när vi frågar vart lampan är. Förstår ordet katt och letar efter katterna om vi säger katt. Kan "hur stor är du" :love:
 
Skitjobbigt när allt stör! Kan du inte häva ut katterna på nätterna eller i alla fall när hon ska nattas? Eller dom kanske är innekatter? Dom kan ju få komma in när hon somnat.
Brukar stänga ute dem från sovrummet, men ibland glömmer jag eller så tar de sig in. (Ena dörren går bara att putta igen, inte stänga helt.) Och nu när det varit så kallt har jag velat hålla öppet, så att värmen kan cirkulera.

Ikväll testade jag att sitta med henne i selen i soffan. Snaaaark!
 
Nu minns jag inte om din dotter hade problem med gluten, men annars innehåller Axa Grynblandning mer järn än pulvergröt då den innehåller korngryn.
Vi gör den som ren gröt och smaksätter med lite marmelad eller liknande, men den går säkert att göra grötpinnar på också.
Är den mjölkfri?
 
Fy fan jag är så jävla less. Spyor om vart annat. Torka golv. Tvätta tvätt. Gnällig bebis. Ska bara hänga vid tutte annars blir hon sur. Biter mig i bröstvårtorna. Får sår.
Igår blev vi skickade till akuten men de kunde inte göra mer än vätskeersättning. I morgon har vi barnläkartid.
 
Fy fan jag är så jävla less. Spyor om vart annat. Torka golv. Tvätta tvätt. Gnällig bebis. Ska bara hänga vid tutte annars blir hon sur. Biter mig i bröstvårtorna. Får sår.
Igår blev vi skickade till akuten men de kunde inte göra mer än vätskeersättning. I morgon har vi barnläkartid.
Åh, fy. Hoppas på bättring snabbt och hjälp imorgon.
 
Fy fan jag är så jävla less. Spyor om vart annat. Torka golv. Tvätta tvätt. Gnällig bebis. Ska bara hänga vid tutte annars blir hon sur. Biter mig i bröstvårtorna. Får sår.
Igår blev vi skickade till akuten men de kunde inte göra mer än vätskeersättning. I morgon har vi barnläkartid.
Sorkrumpa så jobbigt! :(
Hoppas det vänder snart.
 
Åh fy @clusia det lät verkligen tufft :(
Hoppas på bättring!

Tack för tips! Var mest att jag nämnde för BVC att hon inte gillar gröten och dom reagerade så.
 
Fy fan jag är så jävla less. Spyor om vart annat. Torka golv. Tvätta tvätt. Gnällig bebis. Ska bara hänga vid tutte annars blir hon sur. Biter mig i bröstvårtorna. Får sår.
Igår blev vi skickade till akuten men de kunde inte göra mer än vätskeersättning. I morgon har vi barnläkartid.

Usch stackare :( Hoppas hon blir bättre snart, har varit dålig ett tag nu ju?
 
Är själv med barnen till fredagkväll. Sambon är i Stockholm på utbildning. Och igår nämndes det att det går streptokocker och svinkoppor på förskolan... :banghead: jag skickar ändå dit dottern för att få någon typ av paus under dagen. Lilleman är numera vaken 19-22.

Hur sover era knattar på dagen? Lilleman sover oftast i tre omgångar
10-12
14-15, ibland 16
18-19
Och jag har försökt att dra ut på det vilket resulterat i att han är vaken ännu senare och pigg som en mört vid 7, vilkt jag inte är. Jag vet ju att det ger sig så småningom så jag har bara accepterat läget just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 197
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp