Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll blev E plötsligt förkyld. Bara så där. En timme efter att hon somnat vaknade hon jätte ledsen och tät i näsan. Tempade men ingen feber. Satt uppe med oss en stund och kollade på tv men somnade om snabbt ändå vid tio.

Idag fortsatt snorig men feberfri. På gott humör dock. Vi båda har sovit skit dock så jag hoppas hon kan sova nån timme vid lunch. Då ska jag passa på att blunda ett tag jag också.
 
en såld häst senare. Känns både bra och dåligt. Bäst för hästen dock

Förstår det. Det tar mycket ork och tid, jag är glad om jag hinner rida ett par ggr i veckan och värre lär det bli när jag börjat jobba. Tur jag har en lite äldre så slipper jag ha alltför dåligt samvete. Han stannar dessutom hos mig till det är dags för Trapalanda. Eftersom han är en travare är jag svinrädd att han ska hamna på en slakttransport (ja jag är kanske nojig men jag är sån helt enkelt).

Kl
Sabla r*v. Lilleman har feber igen :( :down: Slemmig, hostar och det kommer pipljud när han drar efter andan när han är ledsen så nu börjar jag oroa mig för RS...
 
Förstår det. Det tar mycket ork och tid, jag är glad om jag hinner rida ett par ggr i veckan och värre lär det bli när jag börjat jobba. Tur jag har en lite äldre så slipper jag ha alltför dåligt samvete. Han stannar dessutom hos mig till det är dags för Trapalanda. Eftersom han är en travare är jag svinrädd att han ska hamna på en slakttransport (ja jag är kanske nojig men jag är sån helt enkelt).

Kl
Sabla r*v. Lilleman har feber igen :( :down: Slemmig, hostar och det kommer pipljud när han drar efter andan när han är ledsen så nu börjar jag oroa mig för RS...

Jag har ju dessutom mitt ben som gör att jag inte kan rida mera än att åka häst. Försökt ett år nu. Blir inte bättre. Så i stället skall jag köpa gymkort och börja i den ändan
 
Förstår det. Det tar mycket ork och tid, jag är glad om jag hinner rida ett par ggr i veckan och värre lär det bli när jag börjat jobba. Tur jag har en lite äldre så slipper jag ha alltför dåligt samvete. Han stannar dessutom hos mig till det är dags för Trapalanda. Eftersom han är en travare är jag svinrädd att han ska hamna på en slakttransport (ja jag är kanske nojig men jag är sån helt enkelt).

Kl
Sabla r*v. Lilleman har feber igen :( :down: Slemmig, hostar och det kommer pipljud när han drar efter andan när han är ledsen så nu börjar jag oroa mig för RS...
Kontakt med vården?
 
I morgon är det dags. Jag känner sån fruktansvärd lättnad. Jag vet att jag kommer gråta, kan knappt prata om hur jag mår längre utan att gråta floder.

De senaste dagarna har jag nätt och jämt överlevt. Tur att E har en fantastisk pappa men han har börjat jobba så han är ju tyvärr inte hemma jämt.
 
Nu är svärmor i farten igen. Maken fick en utskällning för att han sa vad hon hade sagt. Blä. Blir så ledsen på att må så här.
 
Nu är svärmor i farten igen. Maken fick en utskällning för att han sa vad hon hade sagt. Blä. Blir så ledsen på att må så här.

Tummen ner för din svärmor. Jag undrar fortfarande varför just svärmödrar är så här.

Min tjatade om att E blivit förkyld för att vi inte använt åkpåse häromdagen i -3. Att hon hade body, overall och jätte varm ullfilt plus sufletten eller va den nu heter överdragen var inte tillräckligt.
 
Jo, är så surt. Kan ju röra de nu i alla fall, men finns noll och ingen muskelstyrka i det. Skall testa simning och gymträning nu och se om de hjälper (ridning gjorde ju de inte) Har ju tid nu :angel:
Hoppas du hittar nåt som hjälper.
Jag ska testa att cykla. Ska bara ta mig till en motionscykel att testa det på, som inte kostar för mycket pengar att sitta på.
 
Tummen ner för din svärmor. Jag undrar fortfarande varför just svärmödrar är så här.

Min tjatade om att E blivit förkyld för att vi inte använt åkpåse häromdagen i -3. Att hon hade body, overall och jätte varm ullfilt plus sufletten eller va den nu heter överdragen var inte tillräckligt.
Fattar inte det heller. Nu nattar vi barnet fel. Och visst, på ett sätt vill hon väl vara till hjälp, men hennes sätt att prata och diskutera är likt en översittares och jag slår ifrån på sånt direkt. Det finns bara ett rätt sätt och det är hennes. JAG BARA ORKAR INTE!

Och nej, jag har svårt att tro att ett barn blir förkylt av det där.
 
I morgon är det dags. Jag känner sån fruktansvärd lättnad. Jag vet att jag kommer gråta, kan knappt prata om hur jag mår längre utan att gråta floder.

De senaste dagarna har jag nätt och jämt överlevt. Tur att E har en fantastisk pappa men han har börjat jobba så han är ju tyvärr inte hemma jämt.
:heart
 
Läkartelefontid imorn. Försöker samla ihop mig till vad jag ska säga. Har en hel lista. Lär inte få ur mig ens hälften av punkterna.
 
Är på resande fot. Knoddrik jätteledsen för en timme sen. Sover i resesängen nu, men andningen fortfarande lite gråtryckig.
För mycket intryck av resan på 30 mil i baksätet? (Suttit i fram tills nu, mormor som sällskap, sov i a f 50% av tiden. Fick en spegel att titta i, så att jag kan se henne när jag är själv. )
Ont i magen? (Tendenser till att vara lite lös i en dag eller två > blev bara lösare och lösare på resan > fick byta kläder i mataffären när vi kört nästan hela vägen.)
Tand på g?
För hård säng? (Ska köpa en extra madrass till resesängen.)

Hoppas hon kan sova resten av natten, för hennes skull. :( (Har för övrigt sovit ca 21-05.30 två nätter i rad. Fram till nu.)
 
Tummen ner för din svärmor. Jag undrar fortfarande varför just svärmödrar är så här.

Min tjatade om att E blivit förkyld för att vi inte använt åkpåse häromdagen i -3. Att hon hade body, overall och jätte varm ullfilt plus sufletten eller va den nu heter överdragen var inte tillräckligt.

Små barn har i princip 12-15 infektioner om året. Tror inte alls att en utebliven åkpåse gör att E skulle få en till :meh:
 
I morgon är det dags. Jag känner sån fruktansvärd lättnad. Jag vet att jag kommer gråta, kan knappt prata om hur jag mår längre utan att gråta floder.

De senaste dagarna har jag nätt och jämt överlevt. Tur att E har en fantastisk pappa men han har börjat jobba så han är ju tyvärr inte hemma jämt.
:heart
Hoppas det ändå resulterat i något positivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 541
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp