Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick två km igår (woho!) + väderomslag, igen = ilningar i smalben, knän och fötter.
Idag blir det här helkroposdräkt i ull.

Lite ont i fogarna, men jag kan röra på mig i a f.
 
Gav du flytande Alvedon?
Läskigt med feber. Hoppas det bara är en förkylning nu då och att han inte nös p g a damm. Om du fattar hur jag menar. Förstår om ni är/har varit oroliga.

Japp flytande. Fortfarande hög feber idag men under 39. Blev något ytterligare sänkt av Alvedon. Vi kunde tydligen använda Ipren också men jag avvaktar nog med det. Fortfarande inga förkylningssymptom, men storasyster är jätteförkyld så är väl inte helt omöjligt att lilleman fått det.
 
Ser ut som att jag kommer sälja hästen. Kommer några på måndag och tittar. De ville jag fixar veterinär för besiktning då de har 30 mil enkelväg i vinterföre
 
Ser ut som att jag kommer sälja hästen. Kommer några på måndag och tittar. De ville jag fixar veterinär för besiktning då de har 30 mil enkelväg i vinterföre

Skulle du hinna fixa besiktning till innan måndag? Hoppas det är bra personer och att beslutet känns rätt! Jag vill ju köpa häst om några år igen men har redan ångest över att inte hinna med ev häst :nailbiting:
 
Skulle du hinna fixa besiktning till innan måndag? Hoppas det är bra personer och att beslutet känns rätt! Jag vill ju köpa häst om några år igen men har redan ångest över att inte hinna med ev häst :nailbiting:

Till måndag är besiktningen beställd (dock blir de innan de kommer då tiderna inte gick ihop)
Känns både rätt och fel. Är en ridskola som är intresserad och tror hon kommer passa dem perfekt. Hon älskar människor och att jobba
 
Till måndag är besiktningen beställd (dock blir de innan de kommer då tiderna inte gick ihop)
Känns både rätt och fel. Är en ridskola som är intresserad och tror hon kommer passa dem perfekt. Hon älskar människor och att jobba
Hoppas det går bra och att de känns som rätt personer. :heart Det är ju både glädjande att hitta rätt köpare och sorgset på samma gång.
 
Feberhistorian fortsätter. 38.5 imorse, men jag undviker helst att ge Alvedon om det inte verkligen behövs och än är han vid ganska gott mod.
 
Blöder som en gris, foglossningar från helvetet, höfterna helt kass, deppig, knivar i underlivet. Mår sämst. Riktigt dåligt, faktiskt.

Skulle åkt på en slags arbetsintervju idag, men jag kan inte börja jobba när jag mår så här. Även om hormonerna förvärrar allting blev det så himla tydligt den här helgen hur dåligt jag mår.

Vill bara lägga mig ner och bli övervuxen med mossa.
 
Blöder som en gris, foglossningar från helvetet, höfterna helt kass, deppig, knivar i underlivet. Mår sämst. Riktigt dåligt, faktiskt.

Skulle åkt på en slags arbetsintervju idag, men jag kan inte börja jobba när jag mår så här. Även om hormonerna förvärrar allting blev det så himla tydligt den här helgen hur dåligt jag mår.

Vill bara lägga mig ner och bli övervuxen med mossa.
Känner med dig. Blöder också som en gris. Kram. :heart
 
Jag går in mot natt 3 med att sluta nattamma. Första var kaos och räknas kanske knappt! Hysteriskt ledsen bebis. :cry: Jag hade lagt mig i ett annat rum och pappan skulle ta men jag fick tillslut gå och ta henne. Hon snuttade en stund och somnade om.
Andra natten hade jag henne själv. Pappan sov i ett annat rum. Det gick ändå helt ok. Hon var rätt ledsen när hon vaknade vid 1 men lugnande ner sig i sele och somnade om. Men varje gång jag försökte lägga ner henne så vaknade hon igen och var lite ledsen men släppte snabbt. Så jag vaggade runt till kl 3 och lyssnade på Veronica Maggie, I blir alltid lugn av den musiken. Vid 3 gav jag henne 100 ml välling som hon slutade i sig och sen blev hon på strålande humör. La ner henne i sängen och och lekte lite samtidigt som jag buffade rumpan och efter en liten stund somnade hon.

Hoppas den här natten går ok. Jag gör vad som helst bara hon inte är ledsen. Tänkte jag skulle erbjuda välling om hon vill ha. Anledningen till att jag tar det och inte pappan är för att jag tycker det känns lite jobbigt att både tutte och mamma ska försvinna samtidigt.
 
Jag går in mot natt 3 med att sluta nattamma. Första var kaos och räknas kanske knappt! Hysteriskt ledsen bebis. :cry: Jag hade lagt mig i ett annat rum och pappan skulle ta men jag fick tillslut gå och ta henne. Hon snuttade en stund och somnade om.
Andra natten hade jag henne själv. Pappan sov i ett annat rum. Det gick ändå helt ok. Hon var rätt ledsen när hon vaknade vid 1 men lugnande ner sig i sele och somnade om. Men varje gång jag försökte lägga ner henne så vaknade hon igen och var lite ledsen men släppte snabbt. Så jag vaggade runt till kl 3 och lyssnade på Veronica Maggie, I blir alltid lugn av den musiken. Vid 3 gav jag henne 100 ml välling som hon slutade i sig och sen blev hon på strålande humör. La ner henne i sängen och och lekte lite samtidigt som jag buffade rumpan och efter en liten stund somnade hon.

Hoppas den här natten går ok. Jag gör vad som helst bara hon inte är ledsen. Tänkte jag skulle erbjuda välling om hon vill ha. Anledningen till att jag tar det och inte pappan är för att jag tycker det känns lite jobbigt att både tutte och mamma ska försvinna samtidigt.
Jag erbjöd ersättning och det funkade jättebra. Knoddrik valde visserligen själv att sluta amma, men hon hade ändå svårt att komma till ro. När hon fick ersättning av mig var det som att hon fick både behovet av mina dofter och sugbehovet tillfreds.
 
Känner med dig. Blöder också som en gris. Kram. :heart
Hade mens i april förra året senast. Är inte så värst sugen på fler cykler. Har en p-stav att sätta in, men vill egentligen vänta några cykler och se hur kroppen beter sig.

Har för övrigt ökad kroppsbehåring. Känns ju inte som att min kropp är i balans.
 
Här har vi och har haft sjukstuga sen i onsdags. Första feberfria dagen idag för lilleman, men han ligger ändå på 37.6 så helt bra är han inte. Men betydligt bättre än 39.7...
Dottern har hostat några kvällar så hon kräkts ett par timmar efter läggdags. Avskyr den här årstiden efter jag fick barn, eller avskyr årstiden... Snarare att de blir sjuka.

Jag väntar dessutom spänt på min mens, den ändrade sig inte nämnvärt efter förra så jag förväntar mig nästan samma intervall. Dock hade jag en spiral mars- november som säkert påverkar. En månad sen idag jag tog ut den och ingen känning ännu. Ammar en gång per natt men det påverkade inte förra gången så jag tycker att det inte borde påverka nu.
 
Här har vi och har haft sjukstuga sen i onsdags. Första feberfria dagen idag för lilleman, men han ligger ändå på 37.6 så helt bra är han inte. Men betydligt bättre än 39.7...
Dottern har hostat några kvällar så hon kräkts ett par timmar efter läggdags. Avskyr den här årstiden efter jag fick barn, eller avskyr årstiden... Snarare att de blir sjuka.

Jag väntar dessutom spänt på min mens, den ändrade sig inte nämnvärt efter förra så jag förväntar mig nästan samma intervall. Dock hade jag en spiral mars- november som säkert påverkar. En månad sen idag jag tog ut den och ingen känning ännu. Ammar en gång per natt men det påverkade inte förra gången så jag tycker att det inte borde påverka nu.
Nä, inte kul när de små är sjuka. Skönt att febern gått neråt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 405
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 000
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp