Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snälla, säg att det är någon slags fas det här?

E är så ledsen. Hela tiden. Inget vi gör duger förutom att hålla händerna på henne och gå. Men vi måste ju äta nån gång, gå på toa och så. Selen fungerar inte bra. I så fall vill jag ha henne på ryggen och det är jätte svårt själv ju. Är rädd att tappa henne när jag ska stoppa ner henne i den. Annars byts vi av. Sambon tar alla läggningar. Mitt humör är åt helvete. Jag ringde min vc idag och så att jag vill ha en akut läkartid pga panikångest och depression men icke. Får vänta till den 5:e dec.

Hon vaknar en gång i timmen på nätterna och gallskriker. Jag gråter i kudden.. typ. Är så trött. Det här hållit på så här i två veckor nu. Jag tror det är tänderna som spökar men måste vara nåt annat också.
 
Snälla, säg att det är någon slags fas det här?

E är så ledsen. Hela tiden. Inget vi gör duger förutom att hålla händerna på henne och gå. Men vi måste ju äta nån gång, gå på toa och så. Selen fungerar inte bra. I så fall vill jag ha henne på ryggen och det är jätte svårt själv ju. Är rädd att tappa henne när jag ska stoppa ner henne i den. Annars byts vi av. Sambon tar alla läggningar. Mitt humör är åt helvete. Jag ringde min vc idag och så att jag vill ha en akut läkartid pga panikångest och depression men icke. Får vänta till den 5:e dec.

Hon vaknar en gång i timmen på nätterna och gallskriker. Jag gråter i kudden.. typ. Är så trött. Det här hållit på så här i två veckor nu. Jag tror det är tänderna som spökar men måste vara nåt annat också.

Det kan säkerligen vara en fas. Bra att du tog tag i det så fort och ringa din vc! Dåligt att du måste vänta så länge. Ni kan inte få avlastning en natt hos era föräldrar?
 
Snälla, säg att det är någon slags fas det här?

E är så ledsen. Hela tiden. Inget vi gör duger förutom att hålla händerna på henne och gå. Men vi måste ju äta nån gång, gå på toa och så. Selen fungerar inte bra. I så fall vill jag ha henne på ryggen och det är jätte svårt själv ju. Är rädd att tappa henne när jag ska stoppa ner henne i den. Annars byts vi av. Sambon tar alla läggningar. Mitt humör är åt helvete. Jag ringde min vc idag och så att jag vill ha en akut läkartid pga panikångest och depression men icke. Får vänta till den 5:e dec.

Hon vaknar en gång i timmen på nätterna och gallskriker. Jag gråter i kudden.. typ. Är så trött. Det här hållit på så här i två veckor nu. Jag tror det är tänderna som spökar men måste vara nåt annat också.
Låter som en tuffare version av det vi har, och jag skyller på tänder på väg ner.
I vaknar mycket oftare nattetid och är väldigt ledsen, bara maken duger för tröst då. Hon har fått två nya tänder på cirka tre veckor, och fler är säkert på väg.

Bra att du kontaktar VC! och jag tänker samma som @supersonic , kan ni få avlastning någon dag/natt så ni får lite sömn samt allmän vila?
 
Det kan säkerligen vara en fas. Bra att du tog tag i det så fort och ringa din vc! Dåligt att du måste vänta så länge. Ni kan inte få avlastning en natt hos era föräldrar?

Det är ett under att jag ens fick tag på vc. Kötiden är oftast 45 min lång och när man väl kommer fram ska de stänga för telefontiden är slut.

Det är sagt att min mor ska ha henne på lördag men jag vet inte om jag vill utsätta henne för det här. Vi får väl se lite hur det utvecklar sig.
 
Det är ett under att jag ens fick tag på vc. Kötiden är oftast 45 min lång och när man väl kommer fram ska de stänga för telefontiden är slut.

Det är sagt att min mor ska ha henne på lördag men jag vet inte om jag vill utsätta henne för det här. Vi får väl se lite hur det utvecklar sig.

Du vet inte om du vill utsätta din mamma eller ditt barn? Om det förstnämnda, låt din mamma avgöra vad hon vill utsätta sig för. :)
 
Tredje tanden är igenom. Inatt har han ändå varit förhållandevis lugn men å andra sidan har de senaste veckorna bara bestått av gnäll, gnäll och ännu mer gnäll...
 
Tempade honom innan, kändes lite varmare än normalt. Jaha då hade han minsann 38,9 grader. Så Alvedon, mat och nu ligger han och sover stackaren.
 
Pappa fick en till stroke när jag var och hälsade på honom på sjukhuset. :( Han är väl ok men det kommer krävas lång rehab om han ska bli bra igen.
Just nu tar vi bara en dag i taget.
 
Mensen kom ikväll. :eek: :bump: :crazy: :banana:

Ska bli intressant. Tokblödning eller light-version? När kommer nästa? 27 dagar eller 52?

Visst ska man sätta in p-stav under eller direkt efter mensen?

Skit oxå. :turd: Jag pratade med barnmorskemottagningen igår, om det här att de inte gjort nån gynekologisk efterkontroll och att jag fortfarande har ont i bäckenbotten och där jag sprack upp mot urinröret. Blev hänvissd till gyn på sjukhuset i grannkommunen direkt. Har ingen lust alls att ringa tillbaka nu och boka tid för insättning av stav. :banghead: Upplever det som att jag bara är jobbig och onödig.
 
Mensen kom ikväll. :eek: :bump: :crazy: :banana:

Ska bli intressant. Tokblödning eller light-version? När kommer nästa? 27 dagar eller 52?

Visst ska man sätta in p-stav under eller direkt efter mensen?

Skit oxå. :turd: Jag pratade med barnmorskemottagningen igår, om det här att de inte gjort nån gynekologisk efterkontroll och att jag fortfarande har ont i bäckenbotten och där jag sprack upp mot urinröret. Blev hänvissd till gyn på sjukhuset i grannkommunen direkt. Har ingen lust alls att ringa tillbaka nu och boka tid för insättning av stav. :banghead: Upplever det som att jag bara är jobbig och onödig.

Ajdå, hoppas du får bra hjälp nu!
Äsch du är inte alls jobbig, ring på du!
 
Varit inne och vänt på barnakuten efter samtal med 1177. Lilleman har haft hög feber hela dagen som bara fortsatt att stiga. Tempade honom på 39,2 innan han fick Alvedon. Efter ca 40 min låg han på 39,7... Enligt 1177 ska akuten uppsökas inom ett dygn om barnet har 39 grader eller mer vid två tillfällen och inte uppvisar förkylningssymptom. Och det gör han inte. Så jag åkte med honom. På inskrivningen nyser han en gång och det avfärdas som en förkylning trots att jag precis suttit och sagt att han inte har några symptom. Han fick mer Alvedon (jag hade gett 3,5 ml, precis som det står på bipacksedeln) men han skulle tydligen ha 6 ml. Så han fick 2,5 ml till och så fick vi åka hem. Fortsatte det imorgon skulle jag ringa vc.
 
Varit inne och vänt på barnakuten efter samtal med 1177. Lilleman har haft hög feber hela dagen som bara fortsatt att stiga. Tempade honom på 39,2 innan han fick Alvedon. Efter ca 40 min låg han på 39,7... Enligt 1177 ska akuten uppsökas inom ett dygn om barnet har 39 grader eller mer vid två tillfällen och inte uppvisar förkylningssymptom. Och det gör han inte. Så jag åkte med honom. På inskrivningen nyser han en gång och det avfärdas som en förkylning trots att jag precis suttit och sagt att han inte har några symptom. Han fick mer Alvedon (jag hade gett 3,5 ml, precis som det står på bipacksedeln) men han skulle tydligen ha 6 ml. Så han fick 2,5 ml till och så fick vi åka hem. Fortsatte det imorgon skulle jag ringa vc.
Gav du flytande Alvedon?
Läskigt med feber. Hoppas det bara är en förkylning nu då och att han inte nös p g a damm. Om du fattar hur jag menar. Förstår om ni är/har varit oroliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp