Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ramlade Knoddrik hos mormor och slog upp insidan av överläppen. Tror det var en tand som kom åt.
Usch, både läskigt och hjärtskärande.
Hon blev glad efter en liten stund sen, vilket ju är bra...men det gör ju så ont i hjärtat ändå.
 
Vi har en billigt (ca 40 kr) från stormarket. Att vi sedan inte riktigt kommer i gång att använda den är en annan sak. G gillar dock att sitta på den men vi får inte till de i rutinen. Skulle önska att han bajsar på pottan men då skulle han i princip behöva äta sittandes på pottan
 
Idag ramlade Knoddrik hos mormor och slog upp insidan av överläppen. Tror det var en tand som kom åt.
Usch, både läskigt och hjärtskärande.
Hon blev glad efter en liten stund sen, vilket ju är bra...men det gör ju så ont i hjärtat ändå.
Usch då, kan blöda en del så det ser läskigt ut. Bara kolla tänderna noga, nu har ni säkert redan gjort det, men det är ju så viktigt så ville ändå nämna det.
 
Febern verkar ha gett med sig den här gången men nu har han haft problem med magen i två dagar och ikväll kräktes han upp middagen. Han fick lite lactulos nu ikväll och magmassage. Tog även en ny temp i hopp om att lätta upp lite för honom samt att vaselinet smörjer lite. Ca en timme senare kom det lite iaf.
 
Usch då, kan blöda en del så det ser läskigt ut. Bara kolla tänderna noga, nu har ni säkert redan gjort det, men det är ju så viktigt så ville ändå nämna det.
Det första jag försökte kolla...men allt verkar ok. Hon har t o m gnagt på gurka ikväll.
Hoppas på en ännu bättre kik imorn. Inte ens när vi borstade tänderna fick jag se ordentligt, vilket jag förstår.
 
Lilleman väckte oss halv fyra. När jag gick bort till hans säng luktade det spya men jag kunde varken se eller känna något, var tvungen att tända lampan till slut. Hittade fortfarande ingenting och bar över honom i vår. Han luktade väldigt mycket men var helt torr så vi fattade ingenting. Tills jag kikade i blöjan. Sprängfylld. Har aldrig varit med om bajs som luktar kräk. Jag hoppas han fick ut allt nu, det var tredje dagen med problem. Och det enda jag kan härleda problemen till är D- dropparna. Jag glömmer dem ofta och han har inte fått dem på länge men för tre dagar sen började han få igen. Ska göra uppehåll nu ett tag sen prova igen för att se om det verkligen är dem. Isf får vi fixa andra droppar.
 
E blev biten av min stora häst igår :rage: Det var mamma som höll hennne då så hon mådde jätte dåligt över det hela. Hästen är väldigt naffsig men har hitills varit väldigt snäll mot E så mamma slappnade väl av lite för mycket.

Nåväl. Ingen skada skedd mer än att E fick en blodblåsa på ett finger och att hon troligen blev väldigt rädd. Är lite svullen idag på båda fingrarna men är lika glad som vanligt.

Hon ska sova hos mamma i morgon så vi ska gå in till hästarna då och se om hon fortfarande gillar dom eller blev lite rädd. Hoppas självklart på att hon inte fått några störra men.
 
E blev biten av min stora häst igår :rage: Det var mamma som höll hennne då så hon mådde jätte dåligt över det hela. Hästen är väldigt naffsig men har hitills varit väldigt snäll mot E så mamma slappnade väl av lite för mycket.

Nåväl. Ingen skada skedd mer än att E fick en blodblåsa på ett finger och att hon troligen blev väldigt rädd. Är lite svullen idag på båda fingrarna men är lika glad som vanligt.

Hon ska sova hos mamma i morgon så vi ska gå in till hästarna då och se om hon fortfarande gillar dom eller blev lite rädd. Hoppas självklart på att hon inte fått några störra men.
Usch då, tur att det ändå bara blev så lite. Hon är nog så liten så att om hon är lite rädd nu så ska det nog gå över efter några gånger. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 651
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 029
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp