Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar jobba på tisdag. Blir väl att snabbt som attan sätta sig ner med de två som drabbas "hårdast" av att jag inte är kvar i vår och sen ta rektorn (om jag lyckas med det...).

Beställt hem ett par jeans och tre T-shirts (tänker att de är skönt när de är lite längre). Vet inte vad jag ska ha på mig på tisdag dock om byxorna inte hinner komma hem :angel:

V15 (14+5) nu och kulan är konstant samt börjar synas tydligt när jag ligger ner. Särskilt om jag är kissnödig :D
 
Börjar jobba på tisdag. Blir väl att snabbt som attan sätta sig ner med de två som drabbas "hårdast" av att jag inte är kvar i vår och sen ta rektorn (om jag lyckas med det...).

Beställt hem ett par jeans och tre T-shirts (tänker att de är skönt när de är lite längre). Vet inte vad jag ska ha på mig på tisdag dock om byxorna inte hinner komma hem :angel:

V15 (14+5) nu och kulan är konstant samt börjar synas tydligt när jag ligger ner. Särskilt om jag är kissnödig :D


Jag rekommenderar lång t-shirt och hårsnodd i byxorna. Mellan knapp och knapphål
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
4 - Positron, andra barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
26 - leoparden

Februari
3 - Monifa, första barnet
10 - YaHilweh, andra barnet
- soom, första barnet
21 - Heulwen, första barnet


Jag gör UL imorgon, i vecka 12. :nailbiting:
 
Jag sållar mig till skaran vinterföräldrar 2017.
Beräknat BF 20 december.
Dock kommer jag av vissa personliga och fysiska skäl försöka få ett kejsarsnitt.

Har inte haft något illamående alls.
Däremot extremt trött och får väldigt mycket huvudvärk. BM och läkare tror det är stressrelaterat från jobb i kombination med att HB och järn är väldigt lågt trots maxdoser av tillskott. Har varit sjukskriven 50 % sedan mitten av juni p.g.a. det. Går ut nästa vecka sen jobba 100 % innan 3 veckors semester. Efter det får vi se hur det går

Har ångest över min viktuppgång.
Är i vecka 22 och har gått upp 10 kg snart. Äter som vanligt varken onyttigare eller mer.
 
Jag sållar mig till skaran vinterföräldrar 2017.
Beräknat BF 20 december.
Dock kommer jag av vissa personliga och fysiska skäl försöka få ett kejsarsnitt.

Har inte haft något illamående alls.
Däremot extremt trött och får väldigt mycket huvudvärk. BM och läkare tror det är stressrelaterat från jobb i kombination med att HB och järn är väldigt lågt trots maxdoser av tillskott. Har varit sjukskriven 50 % sedan mitten av juni p.g.a. det. Går ut nästa vecka sen jobba 100 % innan 3 veckors semester. Efter det får vi se hur det går

Har ångest över min viktuppgång.
Är i vecka 22 och har gått upp 10 kg snart. Äter som vanligt varken onyttigare eller mer.

*hoppar in från hösttråden*
jag är i vecka 27 nu och har gått upp 14 kg, snart 15... det känns inte längre som någon idé att ha ångest över viktuppgången... det är ju mycket svårt att göra något åt det just nu ändå.. bara att gilla läget...
 
Jag sållar mig till skaran vinterföräldrar 2017.
Beräknat BF 20 december.
Dock kommer jag av vissa personliga och fysiska skäl försöka få ett kejsarsnitt.

Har inte haft något illamående alls.
Däremot extremt trött och får väldigt mycket huvudvärk. BM och läkare tror det är stressrelaterat från jobb i kombination med att HB och järn är väldigt lågt trots maxdoser av tillskott. Har varit sjukskriven 50 % sedan mitten av juni p.g.a. det. Går ut nästa vecka sen jobba 100 % innan 3 veckors semester. Efter det får vi se hur det går

Har ångest över min viktuppgång.
Är i vecka 22 och har gått upp 10 kg snart. Äter som vanligt varken onyttigare eller mer.
Välkommen :)

Det är ju inte säkert att du fortsätter att gå upp i samma takt resten av graviditeten. Tror att man mår bäst av att släppa de tankarna, det är så mycket man ändå ska tänka på som gravid.
 
Välkommen :)

Det är ju inte säkert att du fortsätter att gå upp i samma takt resten av graviditeten. Tror att man mår bäst av att släppa de tankarna, det är så mycket man ändå ska tänka på som gravid.
Tack
Ja du har säkert rätt.
Men det ligger ju i bakhuvudet eftersom jag har kämpat med min vikt hela livet och är rädd för att hamna på den höga vikten igen.
 
Tack
Ja du har säkert rätt.
Men det ligger ju i bakhuvudet eftersom jag har kämpat med min vikt hela livet och är rädd för att hamna på den höga vikten igen.
Jag förstår dig helt. Jag ligger själv ständigt på plus förutom perioder här och där när det snarare varit tvärtom.
För mig har graviditeterna i sig tärt så mycket psykiskt/fysiskt att om jag dessutom skulle oroa mig för vikten så skulle jag gå under. Men det är ju så olika för alla vad det är som tär på en under en graviditet.
2
För mig är snarare den här småbarnstiden förödisk för vikten. Han vill gå överallt själv vilket innebär att allt går i snigeltempo och sömnbristen gör att man försöker äta sig till lite energi :grin:
Innan han tog sig fram för egen maskin rasade jag i vikt för då fanns inga händer lediga att äta med:rofl:
 
Första dagen tillbaka på jobbet idag. Gick ändå över förväntan, jag har kunnat röra mig utan att få massa ont. Skönt att slippa bära och lyfta sonen hela dagarna som jag gjort hela sommaren. Kanske till och med mår bättre av att jobba :p
Några blev förvånade när jag kom med stor mage, andra hade anat i våras men inte vågat sägs något :D Vecka 25 nu.
 
Jag började också jobba idag :) Trevligt att träffa kollegor igen men är återigen trött... Och även om kroppen har protesterat lite mot trädgårds- och renoveringsarbete under sommaren så räckte en dag framför datorn för att få ont på nygamla ställen. Får försöka bli bättre på att stå och jobba..

Har iaf bett om möte med närmaste chefen för att prata om mina uppgifter och projekt under hösten, så då blir väl det läge att berätta att jag tänkte gå hem vid årsskiftet också... :angel:
 
Och angående vikt mm... Jag vägde mig igår och är ~3kg+ sen inskrivningen nu i v18. Har ju en del (typ 15kg) övervikt sedan tidigare, så egentligen inte så konstigt kanske. Magen har inte börjat se ut som en gravidmage än, men det kommer nog. Jag är ju lång, vilket säkert gör att det finns mer plats på höjden...
 
Jag ska tillbaka till jobbet imorgon. Ny arbetsplats men gammal arbetsgivare. Fått anställning ett läsår så känns lite halvsnopet när det bara blir en termin :angel:
 
Jag är sjukskriven, men hoppas komma tillbaka efter semestern dom slutar om 4v. I vart fall till viss del.

Har otroligt ont i lederna, morgnarna är absolut värst. Speciellt om jag gjort något dagen innan. Igår var en dålig dag, då hade jag gett mig på att måla hus. Så idag ska jag hålla mig till att riva ned tapet.
 
Jag förstår dig helt. Jag ligger själv ständigt på plus förutom perioder här och där när det snarare varit tvärtom.
För mig har graviditeterna i sig tärt så mycket psykiskt/fysiskt att om jag dessutom skulle oroa mig för vikten så skulle jag gå under. Men det är ju så olika för alla vad det är som tär på en under en graviditet.
2
För mig är snarare den här småbarnstiden förödisk för vikten. Han vill gå överallt själv vilket innebär att allt går i snigeltempo och sömnbristen gör att man försöker äta sig till lite energi :grin:
Innan han tog sig fram för egen maskin rasade jag i vikt för då fanns inga händer lediga att äta med:rofl:

Hehe det låter som om det kommer att bli en del utmaningar med dethär, men jag ser fram emot det.
Igår var vi och hämtade en massa barngrejer från min syster.

Det är tacksamt när man har familj och vänner som har avklarat småbarnstiden. Blir massor med prylar till oss. Tur vi har mycket utrymme för förvaring :)
 
Och angående vikt mm... Jag vägde mig igår och är ~3kg+ sen inskrivningen nu i v18. Har ju en del (typ 15kg) övervikt sedan tidigare, så egentligen inte så konstigt kanske. Magen har inte börjat se ut som en gravidmage än, men det kommer nog. Jag är ju lång, vilket säkert gör att det finns mer plats på höjden...

Är också lång. 180 cm
På mig började det synas lite i vecka 18. Nu i vecka 22 går det inte längre att dölja om jag inte har väldigt pluffsiga kläder på mig
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
4 - Positron, andra barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
26 - leoparden

Februari
3 - Monifa, första barnet
10 - YaHilweh, andra barnet
- soom, första barnet
21 - Heulwen, första barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 855
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp