Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde mig ett hemligt nick för första gången i mitt liv. Det är lite spännande.
Men jag plussade nyss, haft det på känn ett tag, jag är troligtvis någonstans mellan vecka 3 och 6. Så jag gissar att det är någon gång i februari.
Men ska ringa mvc i veckan för att få ta reda på hur jag ligger i vecka.

Men det är helt sjukt, dottern ska bli storasyster, vi ska bli en 2 barnfamilj, vi gifter oss i sommar (hur genomlider man möhippa och bröllop utan att berätta att man är gravid? för det är alldeles för tidigt :p)


December
3 - Evenstar, andra barnet

Januari
8 - Positron, andra barnet
17 - fortfarandehemligt

Februari
8 - Februari2018
- RosaSocka
 
@Evenstar
Skiljer inte många månader på våra första. Min avkomma är (igår) exakt 18 månader gammal. Är lite nervös hur det ska bli, avkomman är *host* inte den lugna *host*

Jag kommer ut vem jag är om det inte redan är utlistat så fort vi vart på mvc första gången och våra föräldrar vet. Allt är alldeles förtidigt än och inte alls som vi tänkte att det skulle bli.
 
När förstår man i början av graviditeten att man faktiskt är gravid? :rofl: Det känns så overkligt. Fattar knappt hur detta gick till (nåja :angel:) då vi försökte länge. Hur kunde det bli nått nu men aldrig innan? Jag är glad såklart men förvånad.

Förutom att jag har lätt mensvärk som kommer och går och att brösten är svullna och ömma mår jag som vanligt. Är ju så tidigt än, gick in i v 6 (5+0) igår.

När är det lagom att ringa mvc? Kan man göra tidigt vul kommunalt eller bokar man det privat?

Jag kommer ringa mvc redan på måndag, både då jag inte vet om jag är i vecka 3 eller 6 (är någonstans där emellan). Samt att jag har andra bakomliggande problem, så jag kommer få många turer till läkare, spec mvc, ögonläkare... och allt annat som hör till. Sist fick jag i vecka 18 ett papper med 26 tider...
 
@RosaSocka Det är sällan saker blir som man tänkt sig men det brukar bli bra ändå! Visst är det nervöst med en vilde till men vi kommer nog ut på andra sidan med en gnutta mer tålamod;)

Vad det gäller möhippa och bröllop så beror det nog på hur folk är vana vid att du är och vilken typ av aktiviteter som kan tänkas upp. Är de vana vid att du dricker alkohol och det är en del av möhippan så hade jag faktiskt berättat, då har de ju mycket bättre förutsättningar för att ge dig en fantastisk dag. Och det är väl det det handlar om? Samma gäller aktiviteter, det finns vissa saker man bör undvika även i en tidig graviditet så är det sånt som kan tänkas dyka upp är det bäst för alla att ha infon.
Jag vet att det tar emot att berätta för folk tidigt men jag har själv fått vänja mig vid det eftersom jag måste ha andra arbetsuppgifter från dag 1. Och så här i efterhand så är det nog mest en mental spärr man blivit itutad.

Roligt att ha dig här!
 
@RosaSocka Det är sällan saker blir som man tänkt sig men det brukar bli bra ändå! Visst är det nervöst med en vilde till men vi kommer nog ut på andra sidan med en gnutta mer tålamod;)

Vad det gäller möhippa och bröllop så beror det nog på hur folk är vana vid att du är och vilken typ av aktiviteter som kan tänkas upp. Är de vana vid att du dricker alkohol och det är en del av möhippan så hade jag faktiskt berättat, då har de ju mycket bättre förutsättningar för att ge dig en fantastisk dag. Och det är väl det det handlar om? Samma gäller aktiviteter, det finns vissa saker man bör undvika även i en tidig graviditet så är det sånt som kan tänkas dyka upp är det bäst för alla att ha infon.
Jag vet att det tar emot att berätta för folk tidigt men jag har själv fått vänja mig vid det eftersom jag måste ha andra arbetsuppgifter från dag 1. Och så här i efterhand så är det nog mest en mental spärr man blivit itutad.

Roligt att ha dig här!

Jag är ju den som aldrig tackar nej om jag inte har en extremt bra anledning. Så jag kan tänka mig att det är endel alkohol inblandat. Jag kommer inte på saker man ska undvika så tidigt? :o Annat än mögelost och sushi, typ :p
Jag var ganska dålig på det där under förra graviditeten, inte med maten, men med aktiviteter.
 
@RosaSocka Det är sällan saker blir som man tänkt sig men det brukar bli bra ändå! Visst är det nervöst med en vilde till men vi kommer nog ut på andra sidan med en gnutta mer tålamod;)

Vad det gäller möhippa och bröllop så beror det nog på hur folk är vana vid att du är och vilken typ av aktiviteter som kan tänkas upp. Är de vana vid att du dricker alkohol och det är en del av möhippan så hade jag faktiskt berättat, då har de ju mycket bättre förutsättningar för att ge dig en fantastisk dag. Och det är väl det det handlar om? Samma gäller aktiviteter, det finns vissa saker man bör undvika även i en tidig graviditet så är det sånt som kan tänkas dyka upp är det bäst för alla att ha infon.
Jag vet att det tar emot att berätta för folk tidigt men jag har själv fått vänja mig vid det eftersom jag måste ha andra arbetsuppgifter från dag 1. Och så här i efterhand så är det nog mest en mental spärr man blivit itutad.

Roligt att ha dig här!

Och tack desamma, våra första är väl inte heller så långt ifrån varandra ;) :p
 
@RosaSocka Äh, jag får ta tillbaka det där med aktiviteterna. Var helt säker på att jag läst (och från någon tillförlitlig källa dessutom) om t.ex. åkattraktioner och sånt även under tidig graviditet men jag hittar det inte. Har väl drömt eller inbillat mig :grin:
Annars är jag inte den som nojar mig så mycket. Och jag äter sushi! Brukar säga till att jag är gravid så byter de bort de bitarna med fisk som inte är ok. Men t.ex. lax är inga problem!:d
 
@RosaSocka Äh, jag får ta tillbaka det där med aktiviteterna. Var helt säker på att jag läst (och från någon tillförlitlig källa dessutom) om t.ex. åkattraktioner och sånt även under tidig graviditet men jag hittar det inte. Har väl drömt eller inbillat mig :grin:
Annars är jag inte den som nojar mig så mycket. Och jag äter sushi! Brukar säga till att jag är gravid så byter de bort de bitarna med fisk som inte är ok. Men t.ex. lax är inga problem!:d

Det finns alltid förbudsskyltar vid bergochdalbanor tex. Det är för att om det skulle hända något så har nöjesparken inget med det att göra.
Finns dock ingen forskning som säger att det är farligt. Min avkomma åkte Helix 4-5 gånger Juli-Augusti hon kom i December.
 
Det finns alltid förbudsskyltar vid bergochdalbanor tex. Det är för att om det skulle hända något så har nöjesparken inget med det att göra.
Finns dock ingen forskning som säger att det är farligt. Min avkomma åkte Helix 4-5 gånger Juli-Augusti hon kom i December.
Ja men dom skyltarna har jag alltid tänkt beror på när magen blir större. Jag fick för mig att jag hade läst någonting men måste haft fel. Och det är jag glad över för jag älskar nöjesfält och vill åka det mesta!
 
Min mage har lagt av. Dricker massa vatten och ätit torkade plommon men det händer inget :cry: Vaknade inatt och hade ont men inte fasiken fick jag ut mer än två harpluttar. Magen är rund som en boll dessutom, ser inte klokt ut. Blir en vända till apoteket för att införskaffa laktulos.

Hur hade ni gjort? Min gynekolog ringer i veckan (telefonmöte för IVF remiss) och jag vill egentligen inte säga att jag är gravid om det skulle skita sig innan juli då remissen skulle skickats men samtidigt så är jag ju gravid och det känns inte bra att ljuga. Skulle vilja ha ett VUL och se så att det finns någon där, funderar på om jag skulle kunna deela med Gunnar och få till ett vul :angel:
 
Ja men dom skyltarna har jag alltid tänkt beror på när magen blir större. Jag fick för mig att jag hade läst någonting men måste haft fel. Och det är jag glad över för jag älskar nöjesfält och vill åka det mesta!

Avkomman fick åka massor hela sommaren, denne lever och mår väldigt bra idag :)
 
Jag kan inte dricka kaffe längre. Det hade verkligen behövts för att mota tröttheten. Illamående är OK om jag äter regelbundet, minst var 3:e timme. Jag börjar förstå varför man går upp i vikt...
 
Alltså förlåt ot och möjligt klavertramp men jag måste fråga @RosaSocka Ditt användarnamn, är det ett misstag eller ville du verkligen heta så :o Vet du vad rosa socka "är" :o Google is your friend (fast inte bildgoogla på jobbet :D)

Mvh Miks
 
Alltså förlåt ot och möjligt klavertramp men jag måste fråga @RosaSocka Ditt användarnamn, är det ett misstag eller ville du verkligen heta så :o Vet du vad rosa socka "är" :o Google is your friend (fast inte bildgoogla på jobbet :D)

Mvh Miks

:rofl::rofl: Jag vet vad en rosa socka är och jag kommer bara använda namnet någon vecka till, efter mvc besöket på måndag går jag över i mitt vanliga nick :p
 
Jag kan inte dricka kaffe längre. Det hade verkligen behövts för att mota tröttheten. Illamående är OK om jag äter regelbundet, minst var 3:e timme. Jag börjar förstå varför man går upp i vikt...

Från att ha hinkat kaffe kan jag heller inte dricka kaffe nu, lika bra egentligen då man ska minska ned/vara försiktig med kaffe under de första 12 veckorna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 858
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp