Vinterjacka

Jag har en brun fuskpäls, en secondhandpäls i persian och en parkas från woolrich, kan heta arctic parka? Den sistnämnda är tristast men såklart praktisk!!!
 
Jag snabbköpte en jacka från Hallhuber på flygplatsen igår - hade egentligen inte tid, men såg den i fönstret, och efter två misslyckade shopppingrundor så gick det här på 5 minuter - prova, konstatera att den passar och såg bättre ut än ngt annat jag testat, köp, och spring till terminalen!

312sIC%2BpTTL._AC_UL200_SR139,200_.jpg
 
Ursäkta trådkap...

Behöver tips på lämplig vinterjacka. Plöjde runt hela närliggande shoppingområdet (K - K, ni Sthlmare förstår...) idag, utan att hitta något vettigt :(
Krav:
- Max 1 000 kr.
- Tjock och varm - bor på kallaste fläcken i Sthlms läns kallaste ort....
- Inte dun.
- Inte massa "plastig" polyester som lätt blir statiskt.
- Gärna blå av något slag.
 
Ursäkta trådkap...

Behöver tips på lämplig vinterjacka. Plöjde runt hela närliggande shoppingområdet (K - K, ni Sthlmare förstår...) idag, utan att hitta något vettigt :(
Krav:
- Max 1 000 kr.
- Tjock och varm - bor på kallaste fläcken i Sthlms läns kallaste ort....
- Inte dun.
- Inte massa "plastig" polyester som lätt blir statiskt.
- Gärna blå av något slag.

Har du tittat på Didrikson? Jag har nu tre olika jackor från dem, och älskar högt min petrolblå (en nyans som inte finns längre). Även om de inte är bulliga, är de verkligen varma.

27870-1.jpg

"Didriksons Vega är rejält varmfodrad och den är både helt vattentätt och vindtätt samt har andasfunktion."
 
Har du tittat på Didrikson? Jag har nu tre olika jackor från dem, och älskar högt min petrolblå (en nyans som inte finns längre). Även om de inte är bulliga, är de verkligen varma.

27870-1.jpg

"Didriksons Vega är rejält varmfodrad och den är både helt vattentätt och vindtätt samt har andasfunktion."

Nej, Didriksson har jag faktiskt inte tittat på! :eek:
Ska absolut titta på de! Tack! :)
 
Har du tittat på Didrikson? Jag har nu tre olika jackor från dem, och älskar högt min petrolblå (en nyans som inte finns längre). Även om de inte är bulliga, är de verkligen varma.

27870-1.jpg

"Didriksons Vega är rejält varmfodrad och den är både helt vattentätt och vindtätt samt har andasfunktion."
Var hittade du den och vad gav du för den?
Jättesnygg! Vill ha en riktigt varm jacka och helst inte svart
 
@Lovisaleonora - är Didrikson värda sitt pris tycker du? I kvalitet och hållbarhet vill säga. Jag har sneglat lite på dom eftersom de är snygga och inte så bulliga, men känns dyrt.

Ja och så brukar jag oftast vara ganska varm av mig så vill inte ha världens varmaste komarock heller, vilket också gör att jag tvekar. Det vill säga, är alla modeller gjorda för fryslortar kanske jag bör kolla efter annat :)
 
@Lovisaleonora - är Didrikson värda sitt pris tycker du? I kvalitet och hållbarhet vill säga. Jag har sneglat lite på dom eftersom de är snygga och inte så bulliga, men känns dyrt.

Jag har några riktigt dyra jackor, och jag måste säga att det blir inte mer prisvärt än Didriksson i min värld. Den Petrolblå jag har är inne på 6:e året och ser ut som ny, ingen klydd med fodret (värmer fortfarande trots många tvättar i maskin, håller tätt hela hundpromenaden i ösregn - min favoritjacka helt enkelt.

Kan varmt rekommendera, såååå värd priset.
 
Tycker också Didriksson är prisvärda. Dessutom finns de ofta på erbjudande hos de stora kedjorna. Min parkas från Didriksson påbörjar nu sin tredje säsong och ser helt ny ut, :)
 
Jag tillhör också Didriksson-älskarna!
Min har hängt med i rätt många år nu, både till vardags, som hundjacka, i stallet osv. Efter en tvätt ser den som ny ut och allt är lika helt som när den köptes. Varm och skön är den också, och suuuupermysig och skön att ha på sig! :love:

Lätt värda sitt pris (och typ lika mycket till om det vore så) tycker jag :up: Även om de såklart är dyrare än t.ex. HM-jackor, så går det inte ens att jämföra varken kvalitet eller komfort tycker jag. Efter max ett par säsonger är den billiga jackan slut, men Didriksson är fortfarande som ett nyförlöst spädbarn :p
 

Liknande trådar

Fritid Kan ni tips på riktigt varma ytterkläder som passar nu i vinterkylan? Allt jag har är för kallt! Jag har bra underställ i ull och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 155
Senast: cambodia
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 454
Kläder & Bli fin Det börjar bli varmare ute och det slog mig att jag inte har någon vettig jacka att ha på mig i plusgrader. Mina vinterjackor är...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp