Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Nu har Wahidah fått träffa en veterinär till. *suckar*
Den här gången hade hon i alla fall vett nog att vara halt. Ingen reaktion när vi böjde förrän benet böjdes utåt. Då tittade hon lite på veterinären. Efter MYCKET klämm-känn-spring-klämm-känn-spring så konstaterades samma sak som förut - troligtvis sträckning.
Nu har vi fått recept på smärtstillande som hon ska käka i 7 dagar och sedan blir det ytterligare 7 dagars vila. :crazy: Hur jag och lägenheten ska överleva förstår jag inte.
Är hon inte helt bra om 14 dagar så ska hon röntgas.
Jag önskar att de hade skrivit ut lugnande också... Både till mig och hunden...

Veterinären kikade lite på Zala också. Sa att om hennes knöl inte blir större snabbt så är det inget att bry sig om. Hon tittade även på Zalas tänder, som haft en del tandsten och sa att de var bra för hennes ålder. Som helhet tyckte hon att Zala verkade vara i fint skick, vilket känns skönt.


Så, 14 dagars pina till... Sedan blir det förhoppningsvis roligare att vara hundägare igen. Dock vet jag inte om jag ska våga anmäla till Lilla Sthlm-utställningen i april. OM hon inte är bra då så har jag ju slängt ut pengar i onödan.. + att ekonomin är riktigt kass och Waha ändå är ful nu. Jag vet inte hur det blir med någonting.. :grin:
 
Sv: Vinthundar

Vad sa vet om att hon hade varit halt i flera omgångar då? Jag hade nog tjatat lite mer för att få en ordentlig utredning, känns ju inte så bra att slänga ut pengar på att de bara ska rycka på axlarna:crazy: Hoppas hon blir bra i alla fall!
 
Sv: Vinthundar

Den här gången kostade mig faktiskt inte ett öre, men smärtstillande kommer ju kosta.. Har funderingar på att röntga henne när jag kommer ner till Sthlm, men tja, jag vet inte hur det blir med det här.
Eftersom hon bara blir halt när hon rör sig mkt (aldrig annars) och blir bra snabbt, så tyckte veterinären inte att det var konstigt, om det nu är sträckning. Dessutom har Waha börjat bli "bra" snabbare än förut, så hon är på bättringsvägen även om det går segt.
 
Sv: Vinthundar

Den här gången kostade mig faktiskt inte ett öre, men smärtstillande kommer ju kosta.. Har funderingar på att röntga henne när jag kommer ner till Sthlm, men tja, jag vet inte hur det blir med det här.
Eftersom hon bara blir halt när hon rör sig mkt (aldrig annars) och blir bra snabbt, så tyckte veterinären inte att det var konstigt, om det nu är sträckning. Dessutom har Waha börjat bli "bra" snabbare än förut, så hon är på bättringsvägen även om det går segt.

Hoppas verkligen hon blir bra nu efter dessa 14 dagar, förstår hur jobbigt det är med en ung Saluki som inte får springa och leka.


Tråkigt du inte ska ställa på lilla sthlm jag som hade hoppats få se din tjej:)
 
Sv: Vinthundar

Ikväll är en sorglig och tom kväll!

Jag har varit och ultraljudat
Maya men veterinären kunde inte hitta några valpar :(
Jag som var så säker! Veterinären tyckte också att hon såg dräktig ut rosa tuttar och rund mage! Men inga valpar i magen!

Vi får ta nya tag men ikväll är en ledsam kväll! :cry:
 
Sv: Vinthundar

nej, vad tråkigt :(
Är ni helt säkra på att det är helt tomt?

//Flo
 
Sv: Vinthundar

Åh en vinthundstråd! :laugh:

Jag hade en saluki som barn, det värmer alltid extra om hjärtat när jag ser salukis. Red chilis avatar på salukin i bakrunden är väldans lik min gamla Wanessa :love:.
Underbara hundar!

Nu har jag två Pb hundar och en spansk fd gatuhund, men drömmer om en saluki eller Skots hjorthund någon gång i framtiden. :d

Mvh ND
 
Sv: Vinthundar

Nej tyvärr ingen bild på datorn :(. (men massor av pappersbilder ;))
Kenneln hette volantes i Simlångsdalen som vi köppte henne ifrån. Fast det var ju ett tag sedan....

Mvh ND :)
 
Sv: Vinthundar

Åh, jaså, hon kommer därifrån! Känner igen kennelnamnet mycket väl även om jag (vad jag vet) inte träffat någon hund därifrån någon gång än.
Så har de ingen hemsida heller.. tusan.. jag som vill kika på hundar :p
 
Sv: Vinthundar

Nu väcks gamla minnen till liv :D.
På den tiden (vi snackar dryga 20 år) hade hon bara black n tan, men två i den kullen var ljusa och vi köpte då lilla Nessan :).
Varifrån kommer dina hundar? För den som är i bakrunden är din också eller? Jag är iofs inte så insatt i vinthundvärlden längre men kanske ändå känner igen kennelnamnet. :)

Mvh ND
 
Sv: Vinthundar

Ljusa är helt klart bäst! :D (neeejdå, inte alls partisk...)

Yes, båda är mina!
Det är mor och dotter, Zala och Wahidah heter de. Zala är 8 år och Wahidah är snart 11 månader. (Du kan få Wahidah, hon är unghundsdum...)

Här är Zala
zala.jpg


och såhär ser Waha ut
DSC_2654%20copy.jpg
 
Sv: Vinthundar

Men fy vad trist!
Det kan inte vara så att det bara är någon enstaka valp som "gömt sig"?

Jo veterinären sa faktiskt att någon/några enstaka kan ju gömma sig eftersom våra raser med djupa bröstkorgar är omöjliga att se hela livmodershornen på. Så jag håller tummarna ännu. :)

Till alla Tack för alla uppmuntrande ord. Tack för att ni bryr er!! :love:
 
Sv: Vinthundar

Då håller vi tummarna för att det var så ;)



Nu har jag skrivit ringsekreterarprov (ÅH vad jag hatar det ordet! Jag trasslar ihop bokstäver hit och dit). Det kommer ta minst en vecka innan jag får veta om jag klarade det eller inte. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 749
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 872
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 214
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp