Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

När jag bodde på Kanal hade jag två, nu har det utökats till tre. Men ibland har jag haft "bonusbarn" ( :D ) också så det är möjligt att du sett fler än mina två.
 
Sv: Vinthundar

Ah, okay :p
Blir det inte väldigt kallt för dina små nu på vintern? Vet att Zala knappt går att få utanför dörren vissa dagar pga att hon tycker att det är äckligt ute (Wahidah är fortfarande så ung och dum att hon vill ut i alla väder...)
 
Sv: Vinthundar

Nej det går bra så länge de får ha sina fleeceoveraller på sig :p. De är nog ganska härdade för de tycker om att vara ute lika mycket som jag. Vi går ofta ute på älven eller längs Strandpromenaden nu på vintern och så länge de håller igång så fryser de inte, stannar vi och står still så kan det bli dock bli lite kallt om tassarna, speciellt om det är många minusgrader.
 
Sv: Vinthundar

Okay :)
Jag har inte vågat gå på isen alls i år... Men visst borde den hålla med tanke på att det kör skotrar och allt möjligt där?
 
Sv: Vinthundar

Ja till och med jag som är sjukligt rädd för allt vad isar heter har gjort bedömningen att så länge den håller för skotrar och alla andra som promenerar där så håller den för mig och hundarna också ;) , och vovvarna verkligen älskar att springa på stora öppna ytor :love:


Glad hund :D
 
Sv: Vinthundar

Haha! så söt!
Jag skulle aldrig våga ha mina lösa på isen... tänk om den går sönder... om de tex får för sig att gå fram och nosa på någon växt (där isen brukar vara svagare). Efter vad som hände med Zala vet jag inte hur jag någonsin ska våga släppa dem på ställen som inte är inhägnade igen.. :crazy:



Appropå... öh.. vinthundar :p
Titta. Jag dör. Jag vill ha. Jag vill, vill, VILL!
http://www.aggamaias-azawakh.de/bilder/aktuelles/big/b_96.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vinthundar

Jag tror inte det är nån fara för att isen ska gå sönder den här årstiden, läste en israpport från februari 2009 där det stod att kärnisen är mellan 25-30 cm tjock och med stöpisen inräknad uppemot 50 cm här i Piteå. När jag bodde i Luleå så åkte vi bil till stugan ute i skärgården efter isvägar ända fram till påsk. Det är ju inte som söderut där isarna är mycket svagare pga. mildare väder. Jag tror man märker när isarna inte är hållbara här längre, när det börjar bli mycket flödvatten eller man börjar se att den spricker...då håller jag mig på land i allafall ;)

Menmen, nog pratat om det, nu ska jag inte förstöra vinthundstråden nåt mer :angel:
 
Sv: Vinthundar

Men åh.. Satan så dumt att jag sticker till Sthlm på fredag... Någon dag ska jag ut på isen.

Jag tycker att du ska skaffa vintis ;)
 
Sv: Vinthundar

Jag tycker att du ska skaffa vintis ;)

Haha, ja min pappa säger sig ha haft saluki i sin ungdom så han skulle då säkert hellre ha sett att jag haft en vinthund än ett gäng nakenhundar iaf, men jag är fast (och fäst) vid nakenhundarna :love: , blir nog ingen vintis för mig men jag måste erkänna att jag tittar lite extra när jag får syn på Zala och Wahida, tycker dom är vackra.
 
Sv: Vinthundar

Jag såg Zala när hon var påväg hem. Jag var ute med mina hundar och såg när hon kom springande efter gångvägen, korsade vägen och sprang in mot hyreshusen som ligger på Kanalgatan. Kan säga att hon måste ha haft en skyddsängel på ryggen för det kom så mycket bilar i korsningen där hon sprang över så jag hann tänka "det här går aldrig vägen :eek: ", men hon tog sig över i mellanrummet mellan två bilar tack vare att den andra föraren var uppmärksam och hann tvärnita.

Tur att det gick bra men jag hade liksom du blivit livrädd om det hade hänt samma sak med nån av mina hundar, särskilt när man vet att det kan komma tåg och trafik på vägen hem... Att det ska vara så förb*nnat svårt att hålla hunden kopplad om man inte har koll på den :mad:

Så skönt att allt gick bra för Zala!! Ibland så finns det änglavakt!!
 
Sv: Vinthundar

DSCN9697.jpg


Idag har mina hundar lekt med Doris!
 
Sv: Vinthundar

Doris är en irländsk varghundtik på tre år :)

(Jag glömde skriva ut vem hon var, eftersom det är vinthundstråden.. Haha.)
 
Sv: Vinthundar

*KL*

Vad sägs om en vinthundsträff i stockholm den 7e mars nudå? :D
 
Sv: Vinthundar

Helena, vet du att Cebbe har en fanclub på ett annat forum jag hänger på? Jag har lagt upp dina filmer där och de ÄÄÄÄÄLSKAR honom och vill ha fler, så det är bara att börja producera och sälja;)
 
Sv: Vinthundar

Helena, vet du att Cebbe har en fanclub på ett annat forum jag hänger på? Jag har lagt upp dina filmer där och de ÄÄÄÄÄLSKAR honom och vill ha fler, så det är bara att börja producera och sälja;)

Haha! :rofl: Vad skoj! :D Jag sade det när vi var på promenad häromdagen att jag borde trycka upp visitkort med hans bloggadress på och dela ut till alla som stannar oss hela tiden. ;)

På söndag ska vi på LC så det kanske kan bli en liten kul film efter det. Får ju inte göra fansen besvikna. ;)
 
Sv: Vinthundar

Haha, ja gör det! Flera skrattade så de satte i halsen åt både älg-muandet och din filurar-film, även LC-filmen gav en hel del skratt:D
 
Sv: Vinthundar

Haha! :rofl: Vad skoj! :D Jag sade det när vi var på promenad häromdagen att jag borde trycka upp visitkort med hans bloggadress på och dela ut till alla som stannar oss hela tiden. ;)

På söndag ska vi på LC så det kanske kan bli en liten kul film efter det. Får ju inte göra fansen besvikna. ;)

åh då vill jag se filmen:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 749
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 872
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 205
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp