Bukefalos 28 år!

Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

Va kul att se en gammal gubbe som fått det bra!:bow:
Ja han njuter av livet och är en riktig mysgris nu, vi kan ligga och gosa i hagen i timmtals han och jag :)
i183909959_54410_3.jpg
La du märke till bilden innan med bara hans huvud ? Han ligger där och smaskar på en morot.... så lat är han nu!
 
Sv: Visa era galopphästar!

I tisdags åkte ja ner till täby skulle bara "titta" och hux flux vart jag fullblods ägare.:p
En fruktansvärt lugn och trevlig kille.
Inga bilder på datorn än dock.
En stilig pojke född 00.
E:MISTER BAILEYS (GB)
U DUBIOUSLY (USA)

Om någon vet något om stammen så berätta gärna.
Inte så insatt.
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Här är min älsklingar:

Iter Bis xx f.92 e.Regal Parade - Tammer Fors. Vi inriktar oss på hoppning men han är hur trevligt som helst att rida i dressyren.





Firefighter xx f.00 e. Fire Worshipper - EightyEight Keys
Samma sak med honom, hopphäst först och främst men riktigt fin i dressyr med :) Har tyvärr inga bra ridbilder dock.

 
Sv: Visa era galopphästar!

I tisdags åkte ja ner till täby skulle bara "titta" och hux flux vart jag fullblods ägare.:p
En fruktansvärt lugn och trevlig kille.
Inga bilder på datorn än dock.
En stilig pojke född 00.
E:MISTER BAILEYS (GB)
U DUBIOUSLY (USA)

Om någon vet något om stammen så berätta gärna.
Inte så insatt, samt om någon träffat på denna underbara kille på täby. stått hos C,B

Tänkte uppdatera med två bilder på busen.

Bild002-1.jpg

Bild006-1.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Min dam efter Brave Act. Köpte henne nov som 3 åring efter några starter, numera dressyrhäst:D Älskar att hoppa också men de vill på gå lite fort och okontrollerat ibland:angel: Så vi håller oss för det mesta på marken.

hannahbuke.JPG

Men är det inte Hannah! Vad fin hon ser ut :bow:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Min heter Celadon Express
Född
2000-02-24
Far
CAERWENT (IRE)
Mor
SEDUCTIVE GIRL
Morfar
BAL DU SEIGNEUR (USA)

Tydligen rätt duktig under sin karriär som galopphäst. Idag är han tävlad 1,10 hopp och LA dressyr. Jag köpte honom för ett år sedan. Är det någon som vet nåt om honom??? bild kommer, men tyvärr ingen bra :)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Han var en riktigt bra kapplöpningshäst, kommer i håg att min Sune mötte honom någon gång över 1600 meter och jag förklarade för Mischa att han inte skulle stå! :angel:

Hans mamma, Seductive Girl, var en riktig sprinterkula. Efter Bal du Seigneur, samma som Sune.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ja jag har förstått att han var bra, kul att höra från andra som vet nåt om galoppen :) Vet du om det finns någon som har bilder på honom från hans galopptid :)
 
Sv: Visa era galopphästar!

KL

Äntligen har jag lyckats skaffa mig en fotograf som har kunnat plåta lite medan jag rider :)

Första dressyrpasset efter en fem veckors lång vila på sommarbete på vårt lantställe, gick över förväntan.

Itsatwister f. 2005, e. Itsabrahma

22090792.jpg


22090788.jpg


22090852.jpg


22090790.jpg


Är supernöjd med honom, en helt fantastisk häst som gör allt för sin ryttare och lite till!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Önskar jag kunde visa er bilder på mina fina passhästar men fattar inte hur man lägger ut bilder.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är dotterns :laugh:
Freedom Voice xx e.Belmez - u.Zizania ue.Ahonoora
Var galopphäst i 7 år, skullebli hopphäst var det tänkt, hade både scoop o teknik men ryggen höll inte. Är idag till allas förvåning en mycket fin dressyrhäst och är idag uppe och röjer regionalt. Älskar att visa upp sig förmodligen det som gör att han kan hålla sin otroliga energi någorlunda under kontroll:angel:. Kan även berätta att han minst har tagit somborgarmärket:D Har hållit på att simma nu i 3 1/2 år och älskar det.
Ja så här ser han ut nu iallafall
bettyh_2008
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är dotterns :laugh:
Freedom Voice xx e.Belmez - u.Zizania ue.Ahonoora
Var galopphäst i 7 år, skullebli hopphäst var det tänkt, hade både scoop o teknik men ryggen höll inte. Är idag till allas förvåning en mycket fin dressyrhäst och är idag uppe och röjer regionalt. Älskar att visa upp sig förmodligen det som gör att han kan hålla sin otroliga energi någorlunda under kontroll:angel:. Kan även berätta att han minst har tagit somborgarmärket:D Har hållit på att simma nu i 3 1/2 år och älskar det.
Ja så här ser han ut nu iallafall
bettyh_2008

Ja inte vet jag om ni kunde se nån bild för hos mig är allt kaos för tillfälligt då min Adobe Reader har hängt sig annars kanske det här går bättre
IMG_0534.jpg
[/IMG]
Kan berätta förresten att Freedom Voice idag är 14 år och varit i dotterns ägo i över 8 år nu och hon släpper honom aldrig och inte mormor heller:love:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är en relativt ny bild på min älskling Anothereef "Rory"
80939_1212690001.jpg

Här har han precis torkat efter en dusch.
 
Sv: Visa era galopphästar!

Kommer nu få gå tillbaka till att rida lilla Nicke eftersom både FF och Bissen är senskadade :cry: Jävla galopp...! :mad:

Här är han iaf:
Quercus f. 01 e. Heart of Oak - Tammer Fors. Är 7 i år men långt efter i utbildningen, är väl runt 4år i huvudet. P.g.a att ingen haft tid att ta sig an honom ordentligt. Har skuttat runt några 60cm Clearounder felfritt iallafall, han är väldigt tuff och hoppar allt man ställer upp :)

Har bara gamla bilder, denna ca 1 år gammal:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Tråkigt med senskadorna. Hoppas att de återställs.

Vi får se vad veterinären säger om min pojks senskada nästa månad. Tror int att det är någon fara, då han int visar ömhet eller så, senskadan är ca 1 år nu.
Men vi får se om vi får klartecken att köra på som om "ingenting".
I annat fall s har int vi brottom, han är ju trots allt bara 3 år.

Hoppas det går bra med Quercus!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ja, det är verkligen jättetråkigt :( Speciellt eftersom jag hade planerat in massa hopptälvlingar i höst med Bissen. Han är ju pensionerad galoppör sen 4 år, då han fick rejäla senskador på båda fram :( Han fick då vila över ett år och har sen dess hållt bra.

Vet inte riktigt hur det gick till, men medryttaren åkte tydligen av och han sprang hem och blev kraftigt svullen och halt på ena fram :crazy: Min stackars bäbis! :cry:

FF däremot fick en konturstörning på senan efter senaste loppet, varpå vi åkte in och kollade honom. Mycket riktigt var det en senskada. :/

Nicke har också varit senskadad, för 2 år sedan. Det tog över ett år innan skadan var helt utläkt. Nu har han var igång i ca 1 år utan problem!

Hoppas det går bra med din!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 366
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 392
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 802
Senast: Freazer
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 127
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Återkommande uvi
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp