Bukefalos 28 år!

Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

jag har ingen bild men ska fixa det.Hon heter Winthea.och är 10 år gammal hon har stått på jägesro hon kom 2a i ett lopp.sen kom en tjej och köpte henne men sen blev hon jätte rädd för henne så hon stog ett år senn köpte en annan tjej henn så hon fick börja om för tex:när man öppnade boxdörren så bara "anfalde"hon en och var jätte jobbig och "farlig" så hon fixade henne men nu när jag har henne är huvudskygg kann inte vara ensam i hagen för då bara rymer hon om man försöker rida utt själv så bara vänder hon och skenar hem.hon är ju ganska het på bana och VÄLDIGT känslig tex: om man kräver för mycket så blir hon jätte frustrerad.med andra ord lite av en problem häst.men jag älskar henne en då.pappa Theatrician mamma Winnymere.
 
Sv: Visa era galopphästar!

jag har en liten fråga fd gallopörer,
har kollat lite på såna tycker att dom är grym snygga å fta väldigt trevligt temprament , men jag har hört att dom oftast är svåra å stanna är de sant?

alla år olika men det är nog ganska många som inte är helt lätt att få stopp på verkligen inte min man kan säga så här inga nybörjar hästar!inte min alla fall.;)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är min 21-åriga dam (e. Sweet Reclaim, ue Tammerfors), still going strong.

Sommaren 2007:
lilla_marta.jpg


Våren 2004:
maerta.jpg


Sommaren 2007:
marta_1.jpg


Vintern 2006:
marta_vinter.jpg


Idag:
img_7424.jpg


img_7588.jpg


img_7665.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Vad fin hon är! Två av mina grabbar är också ue. Tammer Fors :) Vem är din undan?
 
Sv: Visa era galopphästar!

Tack!
Tycker själv att hon ser fräsch ut för sin ålder, och med tanke på att hon inte är regelbundet riden senaste 6 åren.

Hon är undan Tammany.
Vem är din/dina undan?
 
Sv: Visa era galopphästar!

KL

Här kommer lite nya bilder på min goa kille under dressyrarbete på töm från häromveckan.

Tm00056.jpg


Tm00063.jpg


Tm00064.jpg


Tm00065.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Mitt fullblod (e: Sherzad u: Ninattash ue: Hittite Glory).

Prinsen.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Visa era galopphästar!

*KL*

Jag hälsade på min häst i tisdags. Hon har gått på bete nu i 2 månader och blivit riktigt rund och go. (Hennes son till höger)
tjockis.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

jag har en liten fråga fd gallopörer,
har kollat lite på såna tycker att dom är grym snygga å fta väldigt trevligt temprament , men jag har hört att dom oftast är svåra å stanna är de sant?

Stämmer inte på min häst, räcker med att knipa om med låren och säga whooo så stannar hon, i vilken gångart som helt hur fort det än går, på ridbana, i ridhus, ute, på ett sort fält. Med andra hästar och själv.

Fler som provridit henne har vart nära på att åka av när de prövat bromsen :rofl:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Åh tack IsterBis :laugh:
Det var inte så svårt att fastna för honom
om man säger så ;):love::laugh:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Firefighter xx f.00 e. Fire Worshipper.

Har haft nöjet att rida Worshipper under 1år! Det kan jag nog lova, kommer bli en underbar häst om han blir ngt alls lik fadern! ;)
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ja, han är den som är mest lämpad som ridhäst av våra 6 fullblod :) Hur trevlig som helst i både dressyr och hoppning, dock lite väl mycket motor i hoppningen stundtals :D

Hoppas du har nån bild på Fire Worshipper du kan slänga upp! PM:ade dig! :)
 
Sv: Visa era galopphästar!

*kl*

Här kommer bilder på vårt fullblod. En 3-åring e.Okawango - Queen Canute. Irlandsfödd men köpt på auktion i Frankrike som åring för dyra pengar...! Tyvärr så levde han inte upp till förhoppningarna och jag köpte honom i Juli. Gick sitt sista löp mitten av Juni.


Första dagen i hagen

P1010237.jpg


P1010252.jpg


P1010253.jpg


P1010326.jpg









Han har lagt på sig ungefär 30-40kg och mår som en prins! Ridningen har vi tagit det lugnt med och mest lullat runt än så länge.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Visa era galopphästar!

Åh kul, då skall jag kika på dom :laugh:
Han är undan NINATTASH (GB).
 
Sv: Visa era galopphästar!

:laugh:VILKA FINA BILDER,HAN ÄR EN RIKTIG PENG.Bara så fin,helt underbart snäll och samarbetsvillig i alla lägen,och han gillar att jobba.Han är inregistrerad och har startat på galoppen under namnet TURSOMENTOK.:cool:
Det ser ut som om han har fått det så BRA det glädjer mig verkligen.:bump:
HIHIHI han har verkligen haft TUR SOM EN TOK
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 222
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: Pritchel
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 804
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp