Bukefalos 28 år!

Visa era galopphästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Visa era galopphästar!

Aj aj, tråkigt att han har fått senskada igen.
Men det blir nog bra igen.

Ja jag tror att det bara kommer gå bra med min, skulle det vara något så borde det visat sig efter allt han har gjort, hehe. Buspojken!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är mitt sto (inte jag som rider) och hennes 3 åriga son.
phplgb4p9.jpg

phpztbu5u.jpg


Vem påstår att fullblod är rädda för allt?
phplxy9aq.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Vilken Jag ville ha en brun häst men eftersom vi redan ahr en tyckte mamma att det var dags med en annan färg :D
 
Sv: Visa era galopphästar!

Här är min flock med räcrar

Olga: 2002 e: Funambule

Tänkt till FT, men är nu dräktig med sitt andra föl. Har gått löp.

Last Coin, 2003 e: Duty Time

Guldkantad galoppstam, går enbart i avel pga skada i framben.

Rosa: 1995 e: Eigthy Eight Keys

Är troligen tränad men har aldrig startat, gissar att hon är för slö med tanke på hennes storlek... (173cm)

Edith 2008, e: Eighty Eight Keys u:Last Coin

Årets nykomlig, mattes gullegris/knähund
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ännu en bild på våran guldgosse Topflight (Dumle) :love:

dumle.jpg


Foto från Sahrendorf i Tyskland. CIC1*
(Här kunde dock inte fullblodsnerverna hållas istyr under dressyren pga regn/paraply/stress)
Hopp och terräng super däremot.
Nästa helg blir det NM
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era galopphästar!

Ännu en bild på våran guldgosse Topflight (Dumle) :love:

dumle.jpg


Foto från Sahrendorf i Tyskland. CIC1*
(Här kunde dock inte fullblodsnerverna hållas istyr under dressyren pga regn/paraply/stress)
Hopp och terräng super däremot.
Nästa helg blir det NM

wow!!! "Toppen":love:

Passade han när han stod i träning!
hur mår den fina hästen? han ser jättefin ut på fotot!!!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Ännu en bild på våran guldgosse Topflight (Dumle) :love:

dumle.jpg


Foto från Sahrendorf i Tyskland. CIC1*
(Här kunde dock inte fullblodsnerverna hållas istyr under dressyren pga regn/paraply/stress)
Hopp och terräng super däremot.
Nästa helg blir det NM

Härlig:love:

Hälsa den att den har att leva upp till i dressyren - Elisabeth Lettes fina svårklasshäst var ju ett fullblod med samma namn:idea: (stavat i två ord visserligen)
 
Sv: Visa era galopphästar!

*KL*

Röda Raringen (Class Distinction)

1994. Irlandsimport. Masterclass - Known Fact.
Och Northern Dancer lite längre bak :love:

Ska bli allroundhäst, dvs fälttävlansherre, är det tänkt. Om vi får ihop det. Annars blir det dressyr och hoppning. Och så har jag en vild ide som innefattar en finvagn :devil:


thumbnail.aspx


(Inte jag som rider)

thumbnail.aspx


thumbnail.aspx


thumbnail.aspx
 
Sv: Visa era galopphästar!




Russin är ett gotlandsruss som är en vanlig ridhäst, mest inraiktad på derssyr och hoppning. Han är min lilla älskling. Vet inte om bilden funkar :crazy:
 
Sv: Visa era galopphästar!





Cherie är ett sto på 94 cm. Hon är mest inriktad på hoppning :D
 
Sv: Visa era galopphästar!

wow!!! "Toppen":love:

Passade han när han stod i träning!
hur mår den fina hästen? han ser jättefin ut på fotot!!!

Han mår toppen! Catta sa att han kallades Toppen. :D
Vilken tränare stod han hos då?

Han är en riktig liten guldklimp. Med den stammen och de framtidsplanerna så blev han "bara"vår lille ridgosse.
Vi har ett "problem" med honom och det är hans framhovar. Han måste ha sulor och samtidigt så tappar han lätt skorna. Kan inte heller ha sömmarna för högt för då blir han öm. Skos om ofta.

d1.jpg


d2.jpg


d3.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Han mår toppen! Catta sa att han kallades Toppen. :D
Vilken tränare stod han hos då?

Han är en riktig liten guldklimp. Med den stammen och de framtidsplanerna så blev han "bara"vår lille ridgosse.
Vi har ett "problem" med honom och det är hans framhovar. Han måste ha sulor och samtidigt så tappar han lätt skorna. Kan inte heller ha sömmarna för högt för då blir han öm. Skos om ofta.

d1.jpg


d2.jpg


d3.jpg

gud vad vacker han är!!!
han stod hos fredrik reuterskiöld!

känner du catta eller???
 
Sv: Visa era galopphästar!

känner du catta eller???

Eftersom vi tävlar fälttävlan och världen är liten så. :D
Faktiskt så stoppade hon oss på en tävling för ngt år sedan och frågade om det var "Toppen". Sen sa hon inget mer förrän efter att Tilda ridit och hon sa rakt ut att hon inte hade gillat hästen alls. Var ganska förundrad över att han var så vettig och "snäll".:D
Dock är det ju en helt annan situation när han är borta från galoppstressen och kastrerad. Han älskar sin Tilda så där som fullblod gör. Vi andra får sura mina ibland.

Hans blick i ft-startboxen däremot är inte att ta miste på. Det ska iväg!
Sen är han oerhört lättriden i terrängen. Bara att styra och gasa/bromsa. Inga problem på vanligt bett, visserligen med parerstänger. Oerhört hinderklok. :D

Jaaa vi bara :love: honom :rofl:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Han mår toppen!
Vi har ett "problem" med honom och det är hans framhovar. Han måste ha sulor och samtidigt så tappar han lätt skorna. Kan inte heller ha sömmarna för högt för då blir han öm. Skos om ofta.

d1.jpg


d2.jpg


d3.jpg

Låter precis som mitt fullblod,har exakt samma problem med hans hovar!:grin:
 
Sv: Visa era galopphästar!

Siken rolig tråd har läst igenom den ifrån top till tå riktigt intressant.
Tyvär så har jag inget Fb just idag mitt sto fick resa till hästhimmlen efter många års kamp.
Min Iron springs:cry: Efter Miami springs och Gula änkan.
Jätte go tjej men hade inte alla rätt i huvet svulna ben dålig rygg... Betäcktes med cardento men fölet var dö fött efter mycket om och men så beslutade vi att hon skulle få gå till en bättre plats utan smärta.

Red ett tag hos Rehin
Rocky som är på Jägers One the rocks Stall Question älskade den hästen hade utan tvekan köpt honom om jag haft pengar just då!
Min lile fjant!

När vi snackar om fullblod där är en som heter keys cilent eller något sånt cilents keys?
De är i varje fall fan den snyggaste häst jag sätt i mina dar!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Hej!

Här kommer min fullblodsvalack "Nero" (Backofthenet xx) e: Timeless Times xx u: Nuthatch xx ue: Tatching xx. Född: 2001. Import England - Danmark. Ska nu bli min dressyrhäst!

nero-sundet-2_13042273.jpg


nero-2_11175536.jpg


nero_juni_2_1212696714_7152743.jpg
 
Sv: Visa era galopphästar!

Vanligt problem med fullbloden - hovarna! Ge den extra biotin om du inte gör det! Det har hjälp mig! Gav honom "Hoof Aid" dubbel dos i 6 månader!
 
Sv: Visa era galopphästar!

Vi gav också dom biotin men sen fick vi nys om något som hovslagaren rek..kommer inte i håg vad de heter..svart sörja som luktade Lakrits.

Får nog funderas lite på de funkade i varje fall skit bra (penslade på hovarna)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 306
Senast: Jerseyite
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 259
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 719
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 977
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp