Bukefalos 28 år!

Visa häst på premiering som gravid?

C

cafu

Hmm, kanske lite udda fråga men i alla fall:

Är gravid i v. 26 och skulle fått hjälp med att visa min häst på en premiering i slutet av juli men fick tyvärr återbud, innan jag frågar någon annan börjar jag fundera på om jag kanske kan försöka att klara det själv...

Den fysiska ansträngningen som det handlar om är ju egentligen bara att klara av att springa snabbt några kortare sträckor. Visst behöver hästen värmas upp innan också men det kanske jag kan få hjälp med. Allt känns just nu bra i övrigt, det är klart att det kan hinna ändra sig till dess att det är dags men i värsta fall får man väl ställa in om det inte skulle gå.

Det som jag undrar är egentligen, om allt känns bra, kan det ändå vara farligt på något sätt? Själva springandet alltså.
 
Sv: Visa häst på premiering som gravid?

Tjipp!!

Själv uppvärmningen kan du kanske göra genom lite longering??
Vilken premiering är du ska på, antar att det är nån av Morgans???

Sen så länge du känner att du mår bra och inte får ont så tror jag inte att det är direkt farligt.
Har du inte haft känningar tidigare så är det nog ingen fara med den lilla "springningen". Det brukar ju vara 2, max 3 vänder i trav. Morgan e ju snabb på att se.
 
Sv: Visa häst på premiering som gravid?

hejsan! ne de tror jag absolut inte kan vara nå fara, jag tävlade hoppning ända upp i 7 månaden, o red nästan in i slutet o va aktiv, o mitt troll e hyffsat normalt;)

needå, visst om man har en heel spattig hinsgt kanske man ska akta sej o lilla magen, men e man hästmännska e man nog rätt van;)
o tror bara de e nyttigt för kroppen att röra sej, även om de kanske kommer kännas väldasns hemskt att springa farm o tillbaxs, får hoppas att alla tittar på pållen;):D
 
Sv: Visa häst på premiering som gravid?

Så länge allt känns ok, så ska det inte vara någon fara att springa. Att röra på sig anses ju bara som nyttigt.
Jag tränade agility med hunden fram tills v. 31. Kändes helt ok och BM har inte haft nåt att anmärka på. Det enda var väl att jag fick svårare å hänga med i vovvans fart i slutet. ;)
Hade fortsatt med det ännu några veckor, om det inte vore för att vi flyttade och träningen därför hamnade på is ett tag. Och nu när jag har tid igen, så får det vara eftersom jag känner mig lite väl klumpig (läs: strandad blåval :crazy: :D ) för att springa. Är i v. 37 nu.

Men prata med din BM, å se vad hon har att säga också.
 
Sv: Visa häst på premiering som gravid?

Jag ska visa unghingst på utställnin i helgen och det enda bekymret är om jag pga mina foglossningar kommer kunna springa ordentligt.
Tävlade fälttävan senast igår..........
 
Sv: Visa häst på premiering som gravid?

Gravida skall ändast vistas i bekväm sittande position i bommulsfyllt rum :angel:

Det är du som känner om det är okey. Jag går massor (v.25) rider som vanligt (inga problem att sitta ner i trav och verkligen arbeta hästen)

Motion och ha roligt är bara bra för dig och bebis.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 512
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 348
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp