Vissa borde inte få ha häst?!

Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Ser hemskt ut. Förstår inte hur hon kan vara stolt över detta..
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Jag håller med dig!!! rent djuråplågeri!

det där är sättet att "knäcka" ner en häst, att lära en häst att den inte har någon kraft, ingenting att säga emot! vist man kan få den att "gör allt" men den tappar livsgnistan och utstrålningen och den tappar sina instinkter- det är sådana hästar som inte vågar säga ifrån om de har ont och kan gå till de stupar, som inte vågar tveka trots att de vet att det är sankmark framför fötterna.


//J- vars häst ligger och sitter men detta inlärt helt utan rep, tvång och dylikt
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Min häst hade gjort såhär http://www.youtube.com/watch?v=iv2tLgLO6nw om jag hade försökt tvinga henne till något sådant.

Tyvärr finns det så många människor som har så ont om tålamod att de måste tvinga och ta till våld för att tro att de lär sin häst något. Att i stället ta sig tid och arbeta lika mycket med sitt eget kroppsspråk och vilka signaler man sänder ut verkar vara svårare.
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Stackars häst! Tycker det ser hemskt ut när hon ska få honom att resa på sig också.. När hon typ "hoppar" på honom..

Känns som om hon har honom till en leksak? vissa borde inte få ha hästar.
Beundrar dock hästen som är så snäll emot sin "dumma" matte
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Nej, hon är en av dom som inte borde få ha häst... Hon verkar tro att den är en leksak :(
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Vad i ligger lärandet i att dra ner hästen med fysisk styrka undrar jag? :confused: Förstår inte att hon kan kalla det för att hon har lärt hästen något.
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Tycker det är sjukt varför vissa är så besatta av att lära hästen att ligga ner?Det finns väl till och med någon speciell grimma som används till detta eller har jag fel?Såg en jättehemsk video på någon som använde sig av det stod och drog i hästen hur länge som helst:(
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Jag förstår liksom du inte heller varför vissa är så inne på att lära hästen ligga ner. Eller rättare sagt varför de ska försöka ta genvägar till detta. Att lära hästen lägga sig ned på kommando tar tid och kräver stor tillit i ekipaget. Att personer försöker ta genvägar - dels med hjälp av våld och tvång och dels med bisarra hjälpmedel är för mig en stor gåta.
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Kan väl inte kalla det djurplågeri men f*n va onödigt att utsätta en häst för något sånt där, varför inte bara ge hästen tålamod och ha tillit till varandra innan man ens tänker tanken att försöka sig på något sånt där?
På film "dag 2" såg han mer än ovillig ut och hon bara drar bak huvudet på honom, får honom att tappa balansen så han måste lägga sig ner, han tycker det är otäckt och reser på sig igen, och tjejen säger "näpp, inget beröm för det", förstår inte hur hon tänker överhuvudtaget :confused:

hade man försökt gjort det där på min häst hade man inte kommit långt, han är så känslig över nacken (och övehuvudtaget) att han skulle troligtvis få panik över en sådan behandling, jag menar, råkar jag dra till i grimskaftet nångång så flyger han i luften!
Tur för tjejen att hon har en så pass snäll häst... Men otur för hästen att han är så snäll :cry:
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Att få hästen att lägga sig ner är väl den totala underkastelsen en häst kan göra,därför vill vissa prompt lära sina hästar det till vilket pris som helst, då är dom ju en riktig ledare:grin:
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Hästen ser ju måttligt road ut..:( Förstår inte heller varför man skall lära hästen att ligga ner:confused: Vad har man för använding av det?

Tvinga en häst att lägga sig ner är ju vad rovdjuren gör innan de dödar, så hästen måste ju "ge upp" varje gång den tvingas till det. Snacka om att kuvas.

Finns en film till om deras "progress" där den stackars hästen försöker beta lite när den ligger ner:crazy:
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Vilken otroligt snäll häst!
Men hur hon kan vara stolt över detta och att hon kan med att lägga ut detta på internet övergår mitt förstånd.
Jävla unge rent ut sagt :mad:
 
Sv: Vissa borde inte få ha häst?!

Vilken otroligt snäll häst!
Men hur hon kan vara stolt över detta och att hon kan med att lägga ut detta på internet övergår mitt förstånd.
Jävla unge rent ut sagt :mad:

Håller med hästen är ju hur snäll som hellst. Men jag förstår henne varför hon lägger ut det. Hon ser det som en vinst hon lyckades ju!
Vi kallar det E-penis på data språk tyvärr på hästens bekostnad denna gången.
Dock verkade han inte lida specielt utan sket i allt som händer och sker verkar det som, hel cool häst!!
Hade inte gått med de flesta tror jag :cool: hade slutat som i den andra videon i tråden :angel::angel::angel:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 310
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 751
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
656
Senast: valy
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp