visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Det där missade jag då jag läste igenom tråden!

Håller med ovanstående.
Hade jag bokat in en båttur och fler hade frågat och det inte fanns plats hade jag antagligen också sagt nej, finns inte så mycket att göra åt saken då? Och sedan håller jag med om att det blir en helt annan sak beroende på om det är med familj eller vänner.
Är det en fest jag själv arrangerat ser jag inga problem om fler frågar om de kan följa med, men om det är en fest jag är inbjuden till och sedan någon frågar om de också får följa med som inte känner festarrangören kan jag fråga denne, men då får man vara beredd på ett nej ändå. Ibland har jag själv haft fester där jag sagt nej till att vänners vänner ska få följa med för att jag då har tillåtit ett antal främlingar redan innan och inte vill att det ska bli överfullt eller att det ska komma allt för mycket nytt folk, lite koll vill jag ändå ha.:angel:
Och om jag ska iväg och fira med familjen räknar jag nog inte med att mina vänner ens skulle vilja följa med.:p
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Jag ska som vanligt hem till min bästa kompis med sambo, deras vuxna fosterbarn och kompisens mamma med före detta och nuvarande sambo.
Vi ska äta gott och ta det lugnt.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Det är tråkigt om det händer hela tiden. Jag skulle nog antingen försöka knyta en bättre relation till vännerna (kanske har ni glidit ifrån varandra och det är detta som gör att det är lättare att det inte blir av?) i lugnare former då ni umgås bara ni. Eller helt enkelt strunta i dem. Blir man besviken om och om igen ser jag ingen mening med att fortsätta, det finns som sagt gott om människor som tycker att det är roligt att träffa nya människor om man har möjlighet, vilket de flesta ändå oftast har!:)
Just midsommar vet jag dock brukar vara en rörig helg då många slits mellan flera fester och olika vänskapskretsar.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

som sagt ska dom bort till familj osv så accepterar jag de. men som sagt de händer istort sett hela tiden.. är sällan de iINTE händer om man säger så.

jo klart... inlägget blev mest surrar runt midsommar fast de egentligen inte var menat så utan var mest för att de är de som är närmast.. å att jag blev lite känslosam just när jag skrev de..

som sagt de som man mest blir besviken på är ju de gånger jag hyrt stuga osv hänt 3 gånger med stugan... å många tackat ja å sen i sista stund tackat nej å där står man med en hyrd stuga.. en gång blev de av men då var vi bara 4 pers å då var de 12 som skulle komma från brjan.. men ändå så försöker jag fler gånger.. men ska inte göra de mer för de blir dyrt:P

men ja de är väl bara att skaka av sig å ta nya tag=)
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

som sagt ska dom bort till familj osv så accepterar jag de. men som sagt de händer istort sett hela tiden.. är sällan de iINTE händer om man säger så.

jo klart... inlägget blev mest surrar runt midsommar fast de egentligen inte var menat så utan var mest för att de är de som är närmast.. å att jag blev lite känslosam just när jag skrev de..

som sagt de som man mest blir besviken på är ju de gånger jag hyrt stuga osv hänt 3 gånger med stugan... å många tackat ja å sen i sista stund tackat nej å där står man med en hyrd stuga.. en gång blev de av men då var vi bara 4 pers å då var de 12 som skulle komma från brjan.. men ändå så försöker jag fler gånger.. men ska inte göra de mer för de blir dyrt:P

men ja de är väl bara att skaka av sig å ta nya tag=)

Jag tycker mest dina "vänner" är elaka om de gör såhär. Jag hade blivit jätteledsen och besviken om man försöker ordna och greja och sen avbokas det i sista stund. Att saker kan hända ( sjukdomar och liknande) kan man acceptera, men inte om de gör aktiva val att inte komma bara för att om de tackat ja från början och dessutom gör det flera gånger. Hade faktiskt hellre suttit själv, än umgås/bjudit dem igen.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Jag håller med Makarontanten att det inte är snälla "kompisar" du har. Låter som att det är dags att släppa dem och hitta nya. Som sagt var inte helt lätt att skaffa sig nytt umgänge, men jag tror att det är bättre att försöka med det än att hålla kvar vid människor som man känner att det inte ger något att umgås med. De kan lätt få en att känna sig sämre än vad man är och så tar man med sig den känslan när man försöker skaffa nya bekanta. Nä, släpp dem!!!
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Att fråga 2 st är inte så mcyket tycker jag. Dock verkar dina kompisar lite snarstuckna. Att dom sa nej denna gång verkar dom dock ha riktiga anledningar till, finns det inte plats i båten så finns det inte och ska man på familjemidsommar så vill man nog inte ta med vänner ditt iochmed att det är just för släkten.

Att folk överlag skulle vara snarstuckna har jag dock inte märkt. Har dom senaste åren varit på midsommar hos folk jag bara träffat lite gran innan. Verkar bli samma sak i år. Blev inbjuden till midsommar hos en person jag träffat en gång.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Det kanske låter elakt att säga det, men gör de så ( tackar först ja och sen inte kommer, eller säger nej direkt, så verkar de ju inte vilja umgås med er?

Till alla: Jag tror (jag gissar alltså :)) att det INTE är som citatet ovan antyder. Jag har vänner som jag umgås med, så jag vet att de vill umgås, men att få dessa samlade under någon form av bjudning/tillställning/fest verkar vara ett hopplöst företag.

Enligt min erfarenhet är det helt enkelt svårt att få folk att komma till bjudningar, och det behöver inte betyda att de inte vill umgås. Folk blir sjuka, deras barn blir sjuka, något viktigt dyker upp och så - poff - är alla plötsligt borta. Vi skulle ha folk hit senast förra helgen, och satt ändå ensamma eftersom de blev sjuka.

Den här erfarenheter delar jag med flera av mina vänner. En nära vän hade en födelsedagsfest förra året som bara jag och min sambo kom på - alla andra hade försvunnit längst vägen. Men det är vänner som hon har umgåtts med både före och efter festen, så de vill umgås.

Jag och sambon har tänkt att vi ska ha någon slags inflyttningsfest, men det känns mest tramsigt att planera det när jag vet att folk ändå inte kommer komma. Lite sorgligt, men sant.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Har inte läst hela tråden, men vill bara meddela att jag också upptäckt samma fenomen. Att folk inte vill släppa in nytt folk i gängen eller vad man ska säga. Jag flyttade dit jag bor nu för snart två år sen och kom med i ett "gäng". Sen började jag umgås lite med andra och så skulle mitt "gäng" hitta på en grej. Jag som tänkte ju fler desto roligare frågade om jag kunde bjuda med mina andra kompisar och får svävande svar. Inte alls "visst, vad skoj!" eller så. Jag är väldigt öppen och tycker att alla får vara med, men det verkar vara långt ifrån alla som tycker det :confused: En gång fick jag t.o.m. skit av en kompis för att jag bjöd in EN annan kompis. Han ville inte riktigt att jag skulle träffa hans kompisar för då kanske jag skulle få för mig att dom tillhörde vårat "gäng". Helt sjukt.. Varför vågar man inte dela med sig av sina kompisar (konstigt formulerat), vad är man rädd för?
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Det håller jag absolut INTE med om. Jag har aldrig varit med om att någon påpekat felet i att bjuda in andra personer som inte varit med tidigare. Tvärt om. De flesta verkar tycka det är skitkul att knyta nya kontakter.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Det håller jag absolut INTE med om. Jag har aldrig varit med om att någon påpekat felet i att bjuda in andra personer som inte varit med tidigare. Tvärt om. De flesta verkar tycka det är skitkul att knyta nya kontakter.
Ja, jag säger samma sak. Men de flesta jag känner tycker, speciellt när det gäller fester såsom midsommar, att the more the merrier.

Sovplatser och sådär brukar alltid ordna sig, några tar med tält, några sover på luftmadrasser i vardagsrummet eller köket eller vart det nu finns plats, när alla sängarna är upptagna.

Det är sällan någon som klagar på att de fick nya kompisar.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

De flesta jag pratar med festar alla stora helger som går, det är ingenting jag är speciellt intresserad av... Så detta året har jag tagit på mig utsläpp och fodringar i stallet hela helgen då familjen som har stallet ska bort. Något år har jag varit borta hos kusinen, hennes familj och träffat deras vänner, väldigt trevligt :)

Jag träffar sällan mina vänner då vi är upptagna på olika håll, men jag träffar gärna nya människor och knyter lite kontakter. :) Jag har träffat några via buke, men även Facebook är väldigt bra till sånt.


Ts, kan ni inte vara hos släkten? Är ni inte välkomna dit?
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

nä jag vet inte.. känner mig bara helt tom. tur att jag har min sambo iaf annars hade jag verkligen varit ensam.. för jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att skaffa nya vänner.. både till mig själv å till oss som par..

nä jag vet verkligen inte!

Ja precis. Jag känner igen känslan men jag är dessutom singel så jag blir ju allt som oftast själv när mina vänner ska fira midsommar eller nyår eller vad det kan vara med familjen och släkten.
Riktigt tråkigt är det.
Jag avskyr dessutom att behöva fråga om jag får vara med, då låter jag hellre bli. Eller att hela tiden vara den som frågar om man ska hitta på något men få nej till svar hela tiden.
:(
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Ska jag vara ärligt tycker jag det verkar vara dax för dig att utvidga kompiskretsen. Inte slopa de du har, men ärligt talat: den som avbokar så som du beskriver när du hyrt stuga hade jag knappast räknat som vän faktiskt. Visst, enstaka gång och sjukdom. Men hela högen upprepade gånger? Nä, det är inga vänner. Det är bekanta.

De som vill umgås bjuder in, den som vill komma dit tackar ja. Det är inte svårare än så. Allt annat bottnar i vad man vill och inte vill. Och om man har andra åtaganden (som är mer prioriterade) så klart.
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

nä asså släkten har vi aldrig firat midsommar med... så de blir liksom inte. å har bara släkten på pappas sida..hörde även med honom vad han å hans tjej skulle göra men dom skulle vara hos hennes bror så ja.. annars hade de varit skoj att umgås med pappa å hans tjej men de blir inte.. var självklart annorlunda när man var singel.. de var manske mer "synd" om en då.. jag vet inte..

tack ni andra för svar och åsikter=)
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Jag är inte så där jättesocial normalt sett, men fick en liten tankeställare tack vare dina funderingar och bjöd in en vän till midsommar. Hade jag inte frågat hade han nog suttit ensam och det vore ju trist, nu får han åtminstone äta lite gott med mig och dotter plus hennes sambo, roligare så :)

Buke är bra till mycket, även för dem som inte ens hittat hit! :D
 
Sv: visst är de tråkigt när de blir på detta viset?

Kanske kan tillägga att det jag skrev förut inte hör till vanligheterna. Det är ett fenomen jag stött på nu, jag har aldrig varit med om det tidigare! Och jag hoppas att jag inte kommer stöta på det mer i framtiden heller. Skrev det mest för att berätta att det förekommer...
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 225
Senast: Whoever
·
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 209
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp