Bukefalos 28 år!

Voffs schäferbebisar

Ja det blev bara två. En tik och en hane.
Hanen ska till Värmland.
Inget snack om saken.
Tiken har vi tre fantastiska hem till. Vi får fundera där.

Den här kullen var så viktig. Den ligger oss så varmt om hjärtat eftersom vi haft hanen här och inte bara fått sett han grymma kvalitéer utan även fäst oss vid honom. Tiken och han är en matchning vi tror stenhårt på.
 
Då gryr dagen och vi har en tom valplåda :(

Valp tre kom fel, och hade svalt fostervatten. Vi fick inte igång henne. Sen avtog värkarna, tiken vilade sig men sen ville det inte komma igång som det skulle igen. Så sambo for direkt in med tiken och valparna innan den kritiska tretimmarsgränsen.
Hon fick dropp men det tog för lång tid ändå och de två kvarvarande var dödfödda.:cry:

Tik och valpar är ok och är på väg hem.
Men det här är jävligt tungt.
Usch vad tråkigt :( Vilken jäkla otur ni har :(
 
Ja det blev bara två. En tik och en hane.
Hanen ska till Värmland.
Inget snack om saken.
Tiken har vi tre fantastiska hem till. Vi får fundera där.

Den här kullen var så viktig. Den ligger oss så varmt om hjärtat eftersom vi haft hanen här och inte bara fått sett han grymma kvalitéer utan även fäst oss vid honom. Tiken och han är en matchning vi tror stenhårt på.

Väldigt tråkigt, men det viktigaste är ju att tiken är okej. Hoppas att oturen är slut nu!
 
Jätte tråkigt att höra, skönt att tik och de två första valparna verkar må bra i alla fall. Men jag förstår att det känns väldigt tungt. :(
 
Men nej fy fasen vad tråkigt :cry::heart
Hoppas allt går bra med mammatik och dom två som kom ut, om dom klarade sig?
Dom två mår bra och har fått ok i rumpan av veterinären.
Tiken är lite trött men mår bra och hon är en jätteduktig mamma.

Nu vilar de alla tre i valplådan och sambon har crashat i säng. Han har sovit 3 timmar på 2 dygn.
 
Hittade tråden först nu men så tråkigt att läsa upplösningen. Beklagar de dödfödda valparna med tack och lov att tiken och de två första klarade sig. :( :heart
 
Då gryr dagen och vi har en tom valplåda :(

Valp tre kom fel, och hade svalt fostervatten. Vi fick inte igång henne. Sen avtog värkarna, tiken vilade sig men sen ville det inte komma igång som det skulle igen. Så sambo for direkt in med tiken och valparna innan den kritiska tretimmarsgränsen.
Hon fick dropp men det tog för lång tid ändå och de två kvarvarande var dödfödda.:cry:

Tik och valpar är ok och är på väg hem.
Men det här är jävligt tungt.
Men fy, så jäkla orättvist :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 879
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
827
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en halvtimme film, träffade sen karriärcoach M... Och femte åsikten om hur ett cv ska skrivas. I övrigt verkade hen lite...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp