Bukefalos 28 år!

Voffs schäferbebisar

Fy så tråkigt. Jag blev orolig när det inte kom fler uppdateringar och konstaterar sorgset att det fanns orsak till det. Lycka till med de två ni fick.
 
Jättetråkigt att det gick som det gjorde. Jag hoppas verkligen att allt går bra med tiken och de levande valparna nu!
 
Tiken och de små mår jättefint.
Tiken är en fantastisk mamma trots tjohejet från i natt.
Lugn och omsorgsfull.
Äter, dricker och rastar sig men vill inte vara en sekund mer än nödvändigt från sina små.
Hon är helt lugn i all hantering runt de små som vi har stenkoll på.
Och de äter, sover och rör sig som de ska.
Det känns lugnt.

Har börjat meddela det tråkiga till valpköparna.
Men jag började med hanens blivande ägare och den reaktionen av lycka gjorde otroligt gott i allt det trista :love:
 
Så tråkigt :( Jag beklagar. Nu är ju det här för tidigt att tänka på men finns det en chans att göra om kombinationen?

Hoppas mamma och småttingar fortsätter må bra :heart
 
En tik med värksvaghet är inget man vill ha i avel.

Det avstannade värkarbetet kan också ha berott på de två döda valparna. Död valp ger inga tydliga signaler till tikens kropp att fortsätta värkarbetet. Självklart kan det också varit så att valparna levde men att det drog ut på tiden och valparna dog pga det, men så länge låter det inte som om förlossningen höll på så jag skulle gissa på sekundär värksvaghet pga svaga/döda foster.

@Voff jag beklagar verkligen. Jag gillar verkligen inte valpningar...alltid lika tråkigt när det inte går som det är tänkt!
Skönt att höra att tiken och de två första valparna mår bra i alla fall.
 
Så tråkigt :( Jag beklagar. Nu är ju det här för tidigt att tänka på men finns det en chans att göra om kombinationen?

Hoppas mamma och småttingar fortsätter må bra :heart
Nej vi gör inte om den. Dels så är hanen i Danmark nu så det blir betydligt omständigare.
Sen vill vi alltid ha kvar avelsrätt på minst en tik och då vill vi givetvis ha mångfalld i linjerna.

Vi hade två kandidater till tiken från början och valde den äldre och mer etablerade. Den andra har sedan dess lämnat 4 kullar och de har visar sig blivit riktigt bra. Så isf blir det nog han om inget oförutsett händer.
 
Nej vi gör inte om den. Dels så är hanen i Danmark nu så det blir betydligt omständigare.
Sen vill vi alltid ha kvar avelsrätt på minst en tik och då vill vi givetvis ha mångfalld i linjerna.

Vi hade två kandidater till tiken från början och valde den äldre och mer etablerade. Den andra har sedan dess lämnat 4 kullar och de har visar sig blivit riktigt bra. Så isf blir det nog han om inget oförutsett händer.

Kan vi inte få bild på de två små huliganerna?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
795
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en halvtimme film, träffade sen karriärcoach M... Och femte åsikten om hur ett cv ska skrivas. I övrigt verkade hen lite...
Svar
3
· Visningar
413
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp