Bukefalos 28 år!

Voffs schäferbebisar

Fast precis som på får kan det ju ha yttre orsaker till svaga värkar. Spårämnesbrist, utmattning efter lång kamp vid felläge osv. Att sluta avla på en tik för att hon vid första kullen hade en sån här komplikation tycker jag är för hårt.
Håller med dig.
Vet flera tikar som haft både en eller tom tre skolexempel på valpningar och en skitdålig. Det är ju omöjligt att veta varför det blir som det blir ibland.

Första halvan gick ju helt som det ska och veterinärerna har kollat tik och valpar och tyckt att de alla tre var i fin form. "Sånt händer" hade de svarat sambon när han undrade om det fanns någon klar anledning.
 
Håller med dig.
Vet flera tikar som haft både en eller tom tre skolexempel på valpningar och en skitdålig. Det är ju omöjligt att veta varför det blir som det blir ibland.

Första halvan gick ju helt som det ska och veterinärerna har kollat tik och valpar och tyckt att de alla tre var i fin form. "Sånt händer" hade de svarat sambon när han undrade om det fanns någon klar anledning.
Ja precis. Det är ett under att det inte går fel oftare, med tanke på hur komplexa saker det rör sig om.

Jag är van vid förlossningar där vi kan gå in och hjälpa aktivt på ett annat sätt, där en arm får plats för att vända foster osv. Vill inte ens föreställa mig vilken hjälplöshet och ågren det blir när det handlar om en älskad hund som kräver veterinär för att rätta till problemen :(
 
Har inte fotat så mycket ännu.
Men valparnas namn är klara. De blivande tikägarna fick välja själva. Tiken ska heta Driva. Hanen får namnet Decco (inspererat av filmen The Comitmens och sångarens rollfigur)

Alla tre mår jättefint. Tiken är pigg och glad och helt opåverkad av valpningen.
 
Vilka fina namn! :love:
Hamnar Tiken i Norge? Eller tänker ni att hon ska ut på foder?
Tiken ska till Norge och bli lillasyster till Cobra från förra kullen. De har fått välja namn själva. En lyx man får som stamkund hos oss :D

Och vi kör inte foderavtal utan säljer henne. Vi har en mycket god kontakt med köparna som gärna vill leasa ut båda tikarna till avel om vi skulle önska.
 
Tiken ska till Norge och bli lillasyster till Cobra från förra kullen. De har fått välja namn själva. En lyx man får som stamkund hos oss :D

Och vi kör inte foderavtal utan säljer henne. Vi har en mycket god kontakt med köparna som gärna vill leasa ut båda tikarna till avel om vi skulle önska.
Vilka valpköpare ni har hittat alltså! :love:
Så himla kul att det går så bra och att ni kan låna in tikarna framöver, måste vara guld värt som liten kennel? :)
 
Vilka valpköpare ni har hittat alltså! :love:
Så himla kul att det går så bra och att ni kan låna in tikarna framöver, måste vara guld värt som liten kennel? :)

Ja de här är helt fantastiska. De bad själva att få röntga och göra MH i sverige med oss, trots att de har 7 tim enkel väg hit. De kommer i början av december och hälsar på och då får vi träffa Cobra igen :love:
De ska ta med älgkött från den egna marken och bjuda oss på middag. Helt fantatsiskt :up:
 
Ja de här är helt fantastiska. De bad själva att få röntga och göra MH i sverige med oss, trots att de har 7 tim enkel väg hit. De kommer i början av december och hälsar på och då får vi träffa Cobra igen :love:
De ska ta med älgkött från den egna marken och bjuda oss på middag. Helt fantatsiskt :up:
Gör hon fortfarande skäl för sitt namn? :angel:
 
Äntligen har jag tagit mig i kragen och fotat lite.
Mor och de två små mår toppen och allt går som det ska.
Tjockisen är Driva och det är lille Decco som har mammas ben som kudde.
15069137_368277643518938_3099905832630843078_o.jpg

Lilla Driva
15025678_368277593518943_2340520694225107687_o.jpg

Lille Decco
15068320_368277726852263_1781292141128121763_o.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en halvtimme film, träffade sen karriärcoach M... Och femte åsikten om hur ett cv ska skrivas. I övrigt verkade hen lite...
Svar
3
· Visningar
388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp