Vrakpriser på saluhästar?!

Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

Jag förutsätter att man läser den första inlägget under rubriken - annars skulle det bli långa rubriker.
n.

Herregud vad dryg man kan vara då. Jag har läst varenda inlägg i denna tråd. Du skriver inte att du bara vill diskutera den typen av häst DU är ute efter att köpa - DET kunde du skrivit i ditt inlägg eftersom det tydligen är det du vill diskutera - och det enbart.

Sen undrar jag om det bara är din åsikt som räknas? Du tycker hästarna idag överlag är billiga och jag håller inte med i alla aspekter och då ska jag tryckas till, eller? :grin:
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

Det är synd att inte ens fölen av bra kvaliteé går att sälja till bra priser men folk kanske resonerar som så att varför köpa ett föl med bra förutsättningar för 30,000-40,000 när man kan köpa en inriden 3 åring med samma förutsättningar som är inriden för samma peng eller lite till?

Jag har dagligen kollat på hastnet och sett att flera hästar är återkommande. Bl.a en jag var och provred, den har de dumpat priser 35,000 på sen första annonsen och det var en jättetrevlig häst som fått MYCKET bra bedömning på 3 års test, är 6 nu. Så visst kan man fynda nu, den var tyvärr inget för mig då den var för stor.
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

Det är synd att inte ens fölen av bra kvaliteé går att sälja till bra priser men folk kanske resonerar som så att varför köpa ett föl med bra förutsättningar för 30,000-40,000 när man kan köpa en inriden 3 åring med samma förutsättningar som är inriden för samma peng eller lite till?
.

Fast de flesta fölen (hbl) begärs det minst 45-50.000 och över för och det förstår jag att folk inte vill betala - inte i dessa tider.

Inte ofta man ser föl för 30.000 och när de finns så är det oftast icke godkänd pappa eller mediokert sto med kass stam och inga egna meriter osv.
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

som sagt jag har ingen koll på var föl kostar det enda jag noterat är att du kan få en inriden 3 åring för samma pris som ett föl, med samma kvaliteér på pappret.
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

som sagt jag har ingen koll på var föl kostar det enda jag noterat är att du kan få en inriden 3 åring för samma pris som ett föl, med samma kvaliteér på pappret.

Håller med dig fullständigt på den punkten :)
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

Nej, jag tycker bara du ska tagga ner med dina taggar, och inte förstöra tråden bara för att en del folk höjt på några ögonbryn åt dig. Kan vi fortsätta nu UTAN såna här inlägg? TACK.

Jfrlin: Har lite samma erfarenhet ang. dumpning av priser på återkommande hästar till salu. Säljarna ringer upp tidigare spekulanter som tackat nej pga priset, och är villiga att sänka det, ngn månad senare....

ang. föl så tror jag många tycker det är ett risktagande, och då blir prislappen en aspekt ju högre den är, därtill.
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

Nej, jag tycker bara du ska tagga ner med dina taggar, och inte förstöra tråden bara för att en del folk höjt på några ögonbryn åt dig. Kan vi fortsätta nu UTAN såna här inlägg? TACK.
.

Det kan jag absolut göra om du också gör det, du har inte ensamrätt på taggar du :p

Bra? då är vi klara på den punkten!
 
Sv: Vrakpriser på saluhästar?!

Varför jag skrev ett "?" efter, det var alltså en fråga. Jag skrev även att jag beskrev hästar i LA-kvalite - allt utöver är "svårklasshästar".

:rofl: Då ska jag pröva att annonsera ut ett par av mina "svårklasshästar" här hemma.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 056
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp