Vuxet festande i barns närhet?!

Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Jag ringde faktiskt för att kolla med ett taxibolag och dom har fasta priser tom, man betalar således från A --> B.

Taxi till KSS ( sjukhuset jag antar är närmast ) kostar mellan 600 - 850 kr beroende av vilken tid/dag man åker var svaret.

Så vad KisseNova och hennes brukar åker för taxi vet inte jag, men att det finns taxi som kör enbart dig dit du vill är solklart ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Men det låter ju jättekonstigt att taxibolagen ska vägra att ta beställningar på att åka direkt från A till B till satt taxa?

Ja eller hur, låter ju helt absurt.

Samtidigt är ju problemet väldigt lättlöst. Om det nu av någon märklig anledning finns en inskränkning som säger att man inte kan åka taxi till sjukhuset i den här kommunen utan omvägar och medresenärer. Då är det ju bara att beställa taxin till adressen bredvid sjukhuset och gå sista metrarna. :p
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Jag ringde faktiskt för att kolla med ett taxibolag och dom har fasta priser tom, man betalar således från A --> B.

Taxi till KSS ( sjukhuset jag antar är närmast ) kostar mellan 600 - 850 kr beroende av vilken tid/dag man åker var svaret.

Så vad KisseNova och hennes brukar åker för taxi vet inte jag, men att det finns taxi som kör enbart dig dit du vill är solklart ;)
Jag funderade också på att ringa och fråga, men jag vågade inte. :D Så jag kollade deras hemsida istället där jag inte kunde hitta någon info om att man inte får åka från A till sjukhus utan medresenärer.
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Hur gör de med priset?

A har akut öroninflammation och skriker och vi måste åka till akuten. Det kostar 600 kr.

Två personer till ska med. Betalar jag då för alla andra i taxin eller får bolaget 600 kr från alla som åker. Eller betalar jag kanske mindre eftersom vi delar på resan. Eller får alla 3 betala det dubbla eftersom det tar extra tid att åka och taxametern skriker? (så de får 3600 kr för resan?)

Och varför ljuger bara inte alla som ringer taxi och säger att de ska till faster Ebba och promenerar i tio minuter med det skrikande barnet istället för åker taxi en timma extra.

(Äsh nu ser jag att fler är vansinnigt nyfikna :D)
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Eller den gravida som ska till förlossningen. Nä din man får inte åka med och vi ska hämta upp tre till på vägen;-)
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

+ andra inblandade i taxi-diskussionen

Ibland är ni bukefalister så otroligt lätta att få igång och jag älskar det, tänk vad man kan luras bara för att se vad som händer. Och konstigt nog så fick jag nästan den respons och reaktion jag trodde :angel: :angel:

Underbar diskussion ni gav mig :rofl:, kikar in lite då och då hädanefter för att följa hur det slutar, något mer inlägg kommer jag dock inte göra i denna diskussion :D
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Som om du vore någon överperson som leker lätt med individen bukefalos, tillåt mig att småle haha.

Att tillföra lögner för att provocera i en diskussion, ja vissa har väl inget bättre för sig ;)
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

+ andra inblandade i taxi-diskussionen

Ibland är ni bukefalister så otroligt lätta att få igång och jag älskar det, tänk vad man kan luras bara för att se vad som händer. Och konstigt nog så fick jag nästan den respons och reaktion jag trodde :angel: :angel:

Underbar diskussion ni gav mig :rofl:, kikar in lite då och då hädanefter för att följa hur det slutar, något mer inlägg kommer jag dock inte göra i denna diskussion :D

Eller så medger du bara att du tänkte fel från början och att den situationen du pratade om var något annat än detta :)

Att börja yra om att man medvetet postade falska påståenden (om taxiresor tilll sjukhuset dessutom) för att luras och provocera fram "roliga" reaktioner är bara löjligt.
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Eller så medger du bara att du tänkte fel från början och att den situationen du pratade om var något annat än detta :)

Att börja yra om att man medvetet postade falska påståenden (om taxiresor tilll sjukhuset dessutom) för att luras och provocera fram "roliga" reaktioner är bara löjligt.

Jamen precis. Särskilt när lögnen är så orimlig att ingen går på den. :D Jag satt bara och väntade på ett "erkännande" att Kissenova menade sjukresor och inte taxi, men det är kanske enklare att säga att man luras. :)
 
Sv: Vuxet festande i barns närhet?!

Den gubben kan du ju försöka med :grin:
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 773
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 534
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 206
Senast: Treo
·
Övr. Barn Jag har ett dilemma. Hoppas ni kan komma med input. Har en väninna med en 7-årig, mycket klok dotter. Väninnan separerade från pappan...
2
Svar
38
· Visningar
3 644
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp