Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Verkligen fin ponny alltså! Härlig utstrålning :)

*kl*

Igår gick vi på sadelpromenad och när vi kom hem så hoppade jag upp i sadeln, inga konstigheter alls :love: Sen hängde jag på henne och försökte få henne att gå lite och det gick fint det oxå. Men jag kommer fortsätta utan sadel sen, känner mig mest bekväm med det, vill ha så lite ivägen som möjligt då jag rider in. Det är så underbart att sitta där uppe, som eufori :love:

 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Åh så fina du har! Har sett bild på din lilla på welsh-facebooksidan, superfin :-) Vad är det för ras och höjd på din större ponny?

Welsh han med, sekt B men han läste inte på så noga vad gäller rasbeskrivningen och är maxad D-ponny. Han har alltså med råge gått över sektionsmåttet - vilket jag tycker är utmärkt ;P

Större herrn är född 2006 och E: Coulthard - Rimskij
Lillskiten är född 2011 och E: Mälby Mei Yen - Simberg Senator
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Äh, man ska inte läsa så noga. ;)

Ozen: Jättejättefin ponny! :love: Och vilken fin fläta du hade gjort på ena bilden! :d Och tack för kommentaren om Queenie! :)

Wera: Tack! Ja gudars vad mycket päls de har dessa ponnysar! :D I helgen kommer syrran så jag ska försöka klippa lite på huvudet också, hon har ju så mycket päls att man knappt kan knäppa nosgrimman. :p


KL
Jag har ju faktiskt två ponnyer jag också... Fast den andra är en nordiskille som heter Balder, en vallack f. 2011 e. Gutta. När jag köpte honom i december 2012 var han bara 132, liten och tanig och full i mask. Nu är han ca 143 och har vuxit på sig på alla bredder. :)

Plutt i somras
_DSC0329_zpsc4e30204.jpg


5_zps2f1061c6.jpg


IMG_20131020_172904_zps7e00306c.jpg


Han var som synes inkörd för stötting men vi råkade ut för ett bakslag när han först hoppade över skaklarna (han var glad och bockade och landade tokigt) och stack, och sen stack han igen utan anledning och gå gjorde jag illa mig. Därefter blev det blankis i en månad så vi kunde inte göra nånting och nu är vi tillbaka på ruta ett och släpar linor och en lös skakel på ena sidan. Jag har tappat suget lite med honom så det händer inte så mycket som det borde...
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

KL
Idag rök skägget! ;) Syrran kom hit och det räckte med att hon stod framme vid huvudet så gick det alldeles utmärkt att klippa! Passade på att frisera manen, svansen och hovskägget också. Plötsligt blev lilla ponnyn en väldigt vacker fröken! :love: Åkte på Hööks och inhandlade ett nytt träns och en tolksele också!

DSC_1085_zpscc7c6e9f.jpg


DSC_1093_zps040804d7.jpg


DSC_1110_zpsdf2281ad.jpg


DSC_1116_zps7dba2ab9.jpg


Efter den lilla fotosessionen tog vi alltså en sväng och tolkade! Tjohoooo vad kul det var! :D Hon är så himla obrydd i allt ikring henne i utrustningsväg och tyckte det var skitkul! Hon tog i av bara tusan och vi behövde inte driva en enda gång. :D Hon blev inte ens andfådd trots ganska mycket galopp på en ca timmas tur, då var det ändå en dm nysnö på alla vägar så det var ganska tungt för henne att dra bitvis. :)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

kl

Min älskade lilla bruna fluffis börjar komma igång så smått igen efter diverse ledinflammationer, överlycklig häst som får trava och galoppera ute i skogen igen även om det är korta sträckor eller lite längre och lugnare. Det blir en hel del sprattel och bus men det är så otroligt roligt att han känns så glad :) Det blir lite balansträning barbacka med så lycklig pålle dock, men det är skoj :p

78cc843c90de11e3ac63128cfefedca8_8.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Idag var min dotter på utflykt med mormor så jag hade flera timmar i lugn och ro med hästarna :-)






 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

*kl*

Är väl med längre upp här i tråden, men i alla fall. Jag är 25år 165cm lång. Min ponny Nirvana (edelbluthaflinger) 147cm hög.

Lulla runt lite på gärdet hemma idag
DSC_1672_zps6eba2b0a.jpg

DSC_1662_zpsabd04ff9.jpg

DSC_1644_zps1bd5caef.jpg

DSC_1643_zps226cde93.jpg

DSC_1617_zps397838ca.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

För ett par veckor sedan kom en viss connemaravalack ut till salu. Igen.
Jag hade lovat mig själv och hans gamla människor att köpa honom om han någonsin blev till salu igen.

För att finansiera honom så sålde jag min welsh cob synnerligen billigt till en god vän som ville ha henne. Hon är hemskt nöjd, ponnyskrället är nöjd och jag är jättenöjd med mitt "ny"köp :love:







Jag har känt honom sedan han var 6 månader :D

Förhoppningsvis får jag min remiss till GBP godkänd i vår och operation till hösten, för då kan jag rida den grå nästa vinter när hon är fyra.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Vad kul! Grattis till återköpet! ;) Ser jättefin ut!


KL
Vi var på hoppträning i tisdags, tjohooo vad kul det var! :D Jag är jättefeg och har inte hoppat ordentligt på flera år så jag var störtnervös innan. Inte bästa uppladdningen då jag varit sjuk och ponnyn vilat, så hon var såklart tokladdad. Men det var störtroligt! Nervositeten släppte efter att vi skuttat lite. Hoppade i en grupp med tre stora hästar men hon är så storgalopperad så det funkade jättebra på deras avstånd. :) Lite linjer och på slutet en liten lydnadsbana, fick till en riktigt bra runda! Hoppade nåt språng på runt 90 på slutet, jisses, det trodde jag inte om mig själv! :D Fick dock bita mig i tungan för att inte be tränaren att sänka. :angel:

Jag är dock fortfarande lite klen så det är mera vila för busans del. Hoppas vara fit for fight igen i helgen! Nu är motivationen på topp så nu vill jag riiiidaaaa! :D Idag shoppade jag äntligen ett halstäcke åt henne. :)

IMG_20140213_150032_zpsfiyiupjw.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Tack hörrni!

Han är rätt ful rent exteriört, inget jag skulle köpa under andra omständigheter men han är ju speciell :love:

När jag skulle klättra upp häromdagen fastnade jag bakom sadeln :o husse fick dra mig loss. Prinsen gjorde ingenting :D Men är man minsta osäker så kan han köra över en som en bulldozer.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Och jag med:love:

Jag letar efter en ny häst/ponny. Börjar känna mig lite ängslig att rida alltför stora hästar, jag vet inte varför kanske är det åldern och så där :o och har börjat kika lite på en d-ponny av viktbärande modell, kanske en haflinger eller en mindre kallblodstravare. Nu är jag helt ny här i tråden och har ingen koll på er vuxna ponnyryttare, men hur långa är ni och vad väger ni?
Jag är 168 och väger 63kg, kan det funka med en ponny till mig tror ni?
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Ja, det tror jag. En lite grövre d-ponny tror jag absolut.

Jag har en ponny ca 137m och en på 144cm. Egentligen känner jag mej lite stor på den lilla ponnyn men det är bara om jag rider med sadel konstigt nog. Jag själv är 160cm lång och väger 62kg. Håller på att gå ner och samtidigt leta ny sadel till den lilla.

D-ponnyn Bella:


C-ponnyn Pepsi:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 738
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 298
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp