Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag tror absolut en grövre d-ponny kan funka för dig. Jag är som sagt 165cm lång och väger 59, och Nirre är 147
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

flipofacoin: Jag är 165 och väger 60kg. Min busa är 140, nordisgrabben är 143 än så länge, men han växer några cm till. :)

Apropå nordisen så satt jag på honom för första gången i helgen! Han var jätteduktig! :)

DSC_1117_zps32ce60a7.jpg


I skymningen i dimman. ^^

Jag har värsta motivations-boosten nu och vill bara ut och jobba med dom fyrbenta! Men jag är fortfarande förkyld så jag får väl stanna inne i helgen också. :arghh:
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Det tror jag absolut skulle funka, en lite grövre ponny brukar dessutom "trolla bort" lite av ryttarens längd. Jag är själv 1,57 och har i nuläget en D-ponny, grövre modell (hon är bara fyra år, men i kroppen är hon som en vuxen, den "nya" hovslagaren blev helt paff när han förstod att hon bara var tre första gången han tog henne, han trodde hon var sju-åtta), men jag vet inte riktigt vart i D-ponnyspannet hon hamnar. Min C-ponny som jag fick ta bort i höstas var 1,39, och också hon av den lite grövre sorten, det uppfattade jag aldrig som litet. Min kompis som är 1,75 red henne utan att det såg konstigt ut, men den tjejen är samtidigt väldigt smal, så det blev inte så mycket extra vikt. Jag tycker det är stor skillnad på en ponny som min och en ponny som kanske är lika hög över manken men betydligt spädare.

Fina bilder allihop. Jag har alltså "bara" en ponny kvar, och hon har haft vintervila ett tag nu. Men jag blir alltid lika motiverad av att kika in här och se alla fina ponnyer, kul att det har blivit lite liv i tråden igen. :)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Så fin ungponny!


KL
Min ponny är ju egentligen syrrans, står här mot förmånlig stallhyra och kostar mig ingenting. Hon är helt enkelt bara en energiboost och helt underbar på alla sätt! :love: Nu har tyvärr syrran börjat tappa intresset på allvar... Det har varit på gång länge, men nu är det väldigt tydligt. Mamma vill såklart inte betala för en häst som "inte används" så det började pratas om försäljning. Jag har dock gått och kärat ner mig totalt i lilla pållan så jag vill isf köpa henne själv. Hon är som sagt helt fantastisk på alla plan, hon har nog inte en enda negativ sida tror jag. :o Jag kommer isf få köpa henne för en riktig struntsumma, men problemet är väl att jag redan äger två, så det blir ju en till försäkring, mer mat och allt sånt. Sambon är väl inte jätteglad i att jag skulle betala för en till, även om jag faktiskt alltid haft minst tre när han varit med i bilden ;), så jag måste börja fundera på hur jag ska göra. Antingen köpa Queenie och sälja nån av de andra, eller låta henne flytta... Och det vill jag ju inte! :arghh: I-landsproblem de lux...
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Köp ponnyn och sälj nån av dom andra! Queenie verkar vara en riktig toppenpingla och dom kommer man inte över så ofta här i livet. Det finns några hästar som passerat i mitt liv som jag ångrar helt otroligt att jag inte köpt bara för att jag sentimentalt (och korkat) höll fast vid fel häst. Bla försvann den här skönheten för mig vilket jag verkligen ångrar, ponny är hon naturligtvis också:p.
67688_1519826207510_4346613_n.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Det tror jag absolut skulle funka, en lite grövre ponny brukar dessutom "trolla bort" lite av ryttarens längd.

En grövre typ trollar verkligen med ryttarens längd!

Den här är 146cm:
580843_3404598405637_329706283_n.jpg


...och denna är typ lika hög men lite räkigare i kroppen jämförelsevis:
943513_10200769581753795_1405980328_n.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Säger som Fiorano, tycker inte du ska sälja ponnyn. Hon är väldigt fin och vad jag har läst så klickar ni bra också!
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Dina bilder är alltid så fina, och du rider verkligen otroligt snyggt. :)

Maja: Vad känner du gällande de andra två? Det är inte ofta man klickar "så" som du verkar göra med ponnyn, och när det väl gör det gäller det att hålla i dem. Jag hade nog behållit henne om jag var som du.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Ja det är ju lite som det är... Jag trivs väldigt bra med Queenie, hon är så otroligt lättsam att ha och göra med på alla plan, jätterolig att rida, snygg modell, rör sig mycket bra, hoppar hus, det tar max två minuter att mocka, hon kliver rätt in i transporten, hon är en klippa att ha med sig bort, sover när man klipper henne, vem som helst kan hantera henne hemma, hon står så still på stallgången att jag flera gånger tempat henne innan ridning för att jag varit rädd att hon haft feber... Alltså hon har verkligen ALLT! :love:

-10an är min egen uppfödning. Han är mammans sista avkomma i livet, en fantastisk individ på många plan, en riktig kopia av mamman både i ridningen och i temperamentet - lätt att bli sentimental på den fronten. Men ganska lättstressad, lite för stor för att jag ska känna mig bekväm med honom (160), han glimmar till ibland när man rider och tömkör så att jag verkligen ser vilken potential han har, och jag tror inte jag kommer kunna förvalta det. Han var egentligen till salu redan i magen om han skulle råka vara just en "han", så även om det låter klyschigt så har jag alltid hållit en viss distans till honom och alltid sett honom som till salu. Han är ju dessutom automatiskt dyrare i drift iom att han är SWB... Men nu på slutet när han varit mer igång så har det varit riktigt roligt att jobba med honom...

-11an är min lilla nordisdröm! Lagom stor (blir inte över D-ponny) och ser ut precis som en nordis ska göra! :love: Han är jättemysig, men tuff och testar gränser hela tiden. Ska nypas, prova sticka osv. Han är ändå precis en sån häst jag alltid velat ha, bara vi får till körningen med honom kommer han bli precis en sån häst jag drömt om! Han är dessutom nästan gratis att äga, och jag får göra avdrag för hans kostnader på gården.

Tja, det är lite delade meningar om de två yngligarna... Jag har bara insett att jag inte kommer klara av att skiljas från Queenie, hon är bara alldeles för perfekt. :love:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp