Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Kl

Livet kan ändra sig fort, just nu är jag så otroligt glad, taggad och motiverad!:banana::bump::love:

Var på banan idag och red första passet efter lördagen då den andra tjejen red honom. Gick bort till banan med lite halvdålig inställning... Men gick där ifrån med en helt annan!!:D Märkte skillnad på honom direkt när jag satt upp. Han gick FRAM och var uppmärksam på mig trots bilar och annat bredvid banan, inte minsta antydan till skyggande. Tänkte att nu måste jag ju ändå testa att fatta den omtalade höger galoppen... Försökte ha i huvudet hur enkelt och mjukt det såg ut när hon fattade galopp med honom, och se på f*n!! Han fattade direkt! Och höll en stadig galopp ett helt varv på ridbanan. Jag saktade av helt chockad, testade igen med samma resultat. Glädjetjut!! Vilken fantastisk häst!!:love: Kändes som alla problem i världen försvann!:eek: Nu sitter jag bara med ett löjligt leende. För många andra är det säkert en bagatell.. Men för oss har det varit ett väldigt stort problem.. Man kommer inte speciellt långt i ridningen med bara en galopp och man har känt sig fruktansvärt löjlig att ha problem med en så självklar sak.. Nu kan vi äntligen ta ett stort kliv framåt!:)

Glad påsk på er!
Vad kul att det går framåt :-D
 
Pinkilly: åå vad roligt att det går så bra! Grattis! :)
Själv försöker jag hålla i gång galoppen på zacke nu när vi äntligen börjar få ordning på den. Nu kan vi fatta i båda varven utan att stressa upp oss. Dock märker jag att han gärna vill fatta fel i det svåra varvet... Och eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska göra för att få in honom i rätt galopp så känner jag att jag måste ta hjälp av tränare snart igen. Hoppas även på att den duktiga tjejen som red honom vill göra om det igen snart :)
 
Lite nya bilder :)
001_zps0ff05ded.jpg
003_zps7469ecd1.jpg
004_zpsee7d43aa.jpg
 
Åh vilken underbar dag med min lilla ponnyhäst :love:

Första gången vi ridit i skogen. Hon var så himla duktig! Hoppade upp hemma på gårdsplanen och skrittade iväg. Det blev lite grus, lite asfalt, lite sand och lite skog :-D Bilar körde om oss och vi passarade brummande lastbilar.


Dessutom travade vi för första gången, och det var helt otroligt roligt! Jag var beredd på bus men hon var helt otrolig, gled in i en lugn fin trav på kommando och var otroligt lyhörd, samma tempo hela tiden, tyckte inget var konstigt och hon bar sig riktigt fint redan från första steg. Hon var så himla mjuk och fin :love: Ja jag var helt förstummad :-D All tömkörning har verkligen gett resultat.

En bild på oss från häromdagen då vi skrittade lite i hagen :-)
IMG_1419314332949729_resized_zps949f7b74.jpg
 
@_Zacke_ Vad fina ni är!

Jag och min ponny håller i full gång här. Från att ha stått i ett stall nästan helt ensam i två år med dåliga ridvägar, dåliga träningsmöjligheter och dåligt med motivation står vi sen 6mån tillbaka i ett stall dit jag har cykelavstånd, stallkompisar, ridsällskap och superbra ridvägar. Vi har även börjat rida för tränare en dag i veckan. Allt är superkul nu! Får påminna mig själv om att Nirre ska ha en vilodag i veckan, blir nästan att jag glömmer bort det ibland (förra stallet red jag bara 2-5gånger veckan). Igår hade vi en liten hopptävling i stallet och jag var så stolt över min Nirre som skötte sig toppen. Hoppade bara 60cm, har varit lite hopprädd innan men det har blivit mycket bättre. Nu är det dags att börja träna på 70cm banor. Kul det är med ponny! :D

DSC_1889_zpse38ff446.jpg

DSC_1896_zpsc35ba7fa.jpg

DSC_1884_zps7e46d40b.jpg

DSC_1883_zpsa765c477.jpg
 
Min lilla bruna vän börjar komma igång mer igen, vi har utforskat många nya längre ridvägar det senaste och idag var vi ute på en lång galopprunda med bara barbackapadd så mina ljumskar är lite döda nu, likaså händerna för pålle tyckte att det skulle gå väldigt mycket fortare än vad jag tyckte ;) Men kul var det! Börjat kolla på lite tävlingar nu, känns som det är dags :)
 
@_Zacke_ Vad fina ni är!

Jag och min ponny håller i full gång här. Från att ha stått i ett stall nästan helt ensam i två år med dåliga ridvägar, dåliga träningsmöjligheter och dåligt med motivation står vi sen 6mån tillbaka i ett stall dit jag har cykelavstånd, stallkompisar, ridsällskap och superbra ridvägar. Vi har även börjat rida för tränare en dag i veckan. Allt är superkul nu! Får påminna mig själv om att Nirre ska ha en vilodag i veckan, blir nästan att jag glömmer bort det ibland (förra stallet red jag bara 2-5gånger veckan). Igår hade vi en liten hopptävling i stallet och jag var så stolt över min Nirre som skötte sig toppen. Hoppade bara 60cm, har varit lite hopprädd innan men det har blivit mycket bättre. Nu är det dags att börja träna på 70cm banor. Kul det är med ponny! :D

DSC_1889_zpse38ff446.jpg

DSC_1896_zpsc35ba7fa.jpg

DSC_1884_zps7e46d40b.jpg

DSC_1883_zpsa765c477.jpg

Åå vad kul! Känner igen mig precis! Där jag haft häst förut i alla år så har det inte funnits några ridvägar, inga träningsmöjligheter, svårlastad häst och inget ridsällskap. Sen vi flyttade för 2år sen så har det blivit jättestor skillnad! Mängder med underbara ridvägar, nybyggd ridbana med hinder och möjlighet till att rida för tränare hos grannen och nu kan jag till och med lasta honom :) Det gör såå mycket för motivationen! Roligt att se lite bilder från er, ni ser ut att passa super ihop! :)
 
Jag rider inte alls just nu.
Det här med vikten är verkligen ett problem.
Fastän jag vet att gamling orkar med det arbete jag gör med honom, är noggrant kollad efter regelbunden ridning osv.

Jag hoppas så att de opererar mig snart så det blir en ände på det här. Vill ju kunna rida ungponnyn också...
 
Jag rider inte alls just nu.
Det här med vikten är verkligen ett problem.
Fastän jag vet att gamling orkar med det arbete jag gör med honom, är noggrant kollad efter regelbunden ridning osv.

Jag hoppas så att de opererar mig snart så det blir en ände på det här. Vill ju kunna rida ungponnyn också...

Är det "bara" (du förstår hur jag menar) vikten som avhåller dig eller är det att det är motigt ge sig ut själv osv?
 
Är det "bara" (du förstår hur jag menar) vikten som avhåller dig eller är det att det är motigt ge sig ut själv osv?

Just nu bara vikten.
Och så förstås hans tappsko men det åtgärdas ju på tisdag. Och han är inte ömfotad så jag hade ju kunnat rida på ridbanan...

Men visst är det fullt möjligt att jag hade hakat på om någon annan hade ridit ut, absolut.

Sen är det så mycket upp och ner hela tiden nu. Min hjärna hinner inte med allt "gravid, utomkveds, bör inte kunna bli gravid själv, gravid, missfall, operation osv". När det blir fullt på hjärnkontoret så blir jag i princip handlingsförlamad.

Löshoppningen igår var det ju faktiskt instruktören som initierade, jag hade aldrig kommit på tanken att fråga själv eftersom jag egentligen skulle ha jobbat igår.
 
@lil-sis Låter som du haft din beskärda del av tråkigheter :-( Hoppas du får din operation snart så en del kan kännas bättre iaf!

*kl*
Igår var jag in på klubben med Cosan och tömkörde först och red en stund sen. Hon var så duktig! :heart Vi travade några varv i båda varv och det kändes toppen! :-)
 
Vill kunna vara med på kurser och vara iväg och träna...! Den gamla är triangelmärkt och inte så road av ridbanearbete så det är ingen större idé att ta med honom även om jag hade varit bekväm med min vikt.

Nåja, det rör lite på sig nu, jag träffade SSK på överviktsenheten idag och de lovade att prioritera mig och leta tider så gott de kan. Hon "godkände" mig från sin del av utredningen och lämnade remissen vidare till dietist. De ringde när jag kommit hem och frågade om jag kunde komma redan nästa vecka, de hade ett återbud då. Det är samma dag som vi ska löshoppa småttingarna sista gången innan treårs men som tur var redan kl 13 så jag hinner med allt :)

Det betyder att det sen bara är träff med kirurgen kvar (om dietisten godkänner mig men det borde hon göra, SSK tyckte det) och om jag har VÄRLDENS tur och det finns en återbudstid till den också så hinner jag träffa den innan sommaren. Annars återupptas utredningen först i september :(
 
Här är jag igen då :-P Jag är så otroligt lycklig över min fina ponny som sköter sig så himla bra. Idag var jag ensam hemma så då höll vi oss i hagen när jag red. Red i sadel för andra gången idag,den är lite för lång tycker jag så jag ska leta en bättre.

Fina fröken ♥



 
Idag har skäck varit med mig på jobb. Hon har skött sig förvånansvärt bra, som hon aldrig gjort annat! Skäck som visserligen varit i både Irland och Danmark men som är ovan att vara "borta" tycktes vara helt oberörd. Matte känner åter igen hopp om den lilla faran... :love: Imorgon skall hon mätas, det ska bli spännande att se hur "ponny" hon egentligen är.

1017758_10151837699598239_6689414712198615238_n.jpg

10309260_10151837699638239_4582607311588753244_n.jpg

10292202_10151837699763239_6911536055325387512_n.jpg
 
Jag och Barbie har en ganska packad tävlingsvår och det går bara bättre och bättre. Har haft lite tjall med den förvända galoppen, men den satt bra senaste tävlingen. Har blivit en vinst i LB (vår enda start i LB), en fjärdeplacering i LA1 och en tredjeplacering i LA3 samt poängbästa för oss i samtliga klasser. Snart är det dags för MsvC-start igen:).
1017027_10202915441638951_5563928339300260291_n.jpg


Juno är det lite sämre med då han varit halt i två månader. Tre klinikbesök senare vet vi inte riktigt vart det härleder från:(. Båda bakknäna samt hovled hb är hittills behandlade. Höger bak är iaf det stora problemet, frågan är bara var... Just nu går han således bara i sin sjukhage:
10154951_10202836946636625_5682400981528524938_n.jpg


Rider och tävlar även min stallägares D-ponny. Massa talang för att vara fin dressyrponny, men tyvärr lite av ett monster på tävlingsbanan än så länge.
10258846_10202946315850787_641155723079793505_n.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 623
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 117
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Dessie2010
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp