WE (Working Education)

Haflinger

Trådstartare
Såg en film om WE och tyckte det såg väldigt roligt ut. Har ni några förslag på "hinder/övningar" man kan göra om man vill testa lite hemma?
 
Såg en film om WE och tyckte det såg väldigt roligt ut. Har ni några förslag på "hinder/övningar" man kan göra om man vill testa lite hemma?

Det finns en WE-tråd under "Övriga grenar".

Tips till hinderbygge hittar du här
http://018500749.wix.com/byggawehinder

Men det behöver ju inte vara så krångligt. För att bara prova på hemma kan du ha slalom runt stöd, repgrind mellan två stöd, flytta mugg mellan två stöd, fållan kan du bygga av bommar och sockerbitar, bordet en uppochnervänd tunna med ett fodermått på... till exempel!
Det enda man behöver bygga är väl bron. Och tjuren ;)
 
Det finns en WE-tråd under "Övriga grenar".

Tips till hinderbygge hittar du här
http://018500749.wix.com/byggawehinder

Men det behöver ju inte vara så krångligt. För att bara prova på hemma kan du ha slalom runt stöd, repgrind mellan två stöd, flytta mugg mellan två stöd, fållan kan du bygga av bommar och sockerbitar, bordet en uppochnervänd tunna med ett fodermått på... till exempel!
Det enda man behöver bygga är väl bron. Och tjuren ;)

Tack för tipset
 
Jag och mina pållar tycker sådana här hinder är riktigt kul:)
En bro kan man göra av 1-2 lastpallar förstärkt med plankor ovanpå.
Grind funkar 2 hinderstöd med longerlina.
Slalomstolpar och mugg-stolpar har jag trampstolp till.
Broräcken blev det med ett hinder på var sida.
Plasttunnor har nog närmsta bonde till övers. Om man inte har tunnor borde stora hinkar/fodertunnor funka..
Backhinder med klocka, två hinder med änden mot staketet. har dock ingen klocka..
Lans har jag en sån där orange vägpinne, jag hittade i ett hörn av ladan, men borde väl gå med typ longerspöt om man tapear in snöret.
Sidepass behövs bara vanliga bommar till.

Tunnor är en bra investering, går att ha som bord till kannan, ha lansen i och kan funka till mugghindret, stöd om man inte har hinderstöd och såklart tunnhindren.
Tips om du gillar denna typ av hinder och vill ha mer inspiration är att söka på westerngrenarna trail/ranch trail:)
Gå över pressning
Olika back-hinder, L, U, rakt, slalom
Vända i box/fyrkant
Lasso
Släpa påse/pinne
Klä på/av typ regnrock
Sidpass fritt, över bom, mellan 2 bom, över L
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade en skicklig terapeut tyckte jag som jag litade på. Men hon pushade väldigt hårt. Och jag pushade mig själv för jag ville klara...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 291
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp