Bukefalos 28 år!

Weekend i november

Lite mer utmanande men oerhört sevärt är Sarajevo. Väldigt relevant nutidshistoria, en fantastisk mix av turkisk och centraleuropeisk arkitektur, hissnande natur och några av de vänligaste människorna jag någonsin träffat.
 
Beror på hur väderkänsliga ni är men Berlin rekommenderas verkligen. Om ni vill ha lite varmare Cordoba i Spanien . Lagom stort ,mycket att se och lagom varmt i november . Flyg till Malaga sen bil /buss dit.
 
Även om alla allergener är utmärkta på menyerna så hjälper ju inte det om det inte återstår något att äta utan ... men även här tycker jag att central- och sydeuropa ofta är enklare än Sverige. Om man väljer bort alla varianter av pasta och pizza (olika namn och lite olika utseenden i olika länder), så är min erfarenhet att man mer sällan reder såser med vetemjöl eller har mjölk/grädde i maten. Detta gäller speciellt italiensk, fransk och spansk mat, enligt min erfarenhet. Ungrarna stuvar gärna sin pasta (men om pastan ändå är bortsorterad så gör ju inte det ngt). Tjeckien har potatisknödel, men jag vet inte om den är fri från vetemjöl, detsamma gäller potatispannkakorna i Slovakien m fl länder. Kan innehålla vetemjöl också. I centraleuropa äter man gärna potatis till maten, och i t ex italien ris, så att man inte har pasta behöver inte märkas så mkt (fast ofta har italienarna endast sallad till huvudrätten eftersom man ätit pasta eller ris som förrätt).

Kom precis på ytterligare ett tips på stad - Bilbao är helt fantastiskt! Visst är det så att Vings helgcharter använder sig av reguljärflyg? I så fall kan det hända att de har resor dit, men kanske att jag skulle välja oktober före november i så fall.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 174
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 542
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp