WEG bilder och uppdateringar

Sv: WEG bilder och uppdateringar

Grattis till MAria och Cecilia (som kom på 40e plats?)

Aah, dagen efter. Saknar plupparna ;)

Analys någon?
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Tackar också för uppdatering här på buke! Jag följde plupparna ett par timmar, sedan var jag tvungen att flyga hemöver (varit på bröllop) och när jag väl var hemma så ville inte mitt internet fungera. :devil: Men imorse läste jag ikapp mig och det var så spännande! :D

Stort grattis till bägge svenskarna som genomförde! Och vilken imponerande insats av Nobby! :love: På Svrf står det att han vunnit de tre senaste VM, men det stämmer väl inte? :confused:
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Näää, det stämmer ju inte! Men de två senaste VM iallafall :)

( 2006 vann Miguel Vila Ubach på den fina shagyan Hungares )
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Oj! Läste precis att Maria Alvarez Ponton födde barn för 7 veckor sen! Vilken come-back!
 
Senast ändrad:
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Det är fantastiskt att göra loppet på 17,1 km/h. Grattis Maria / Power! Jag tror att Maria tjänat ca tio-tolv placeringar om hon ridit lite lugnare i början. Målet Top Ten var högt satt. Tyskarna gjorde det ett taktiskt perfekt lopp och jag tror att Powers krafter hade räckt till säg 15 e plats om han inte gått så fort i början. Maria ville spänna bågen - ok, MEN jag reagerar på att hon säger sig vara besviken på Power som gjort ett sånt fantastiskt lopp!?
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Det är fantastiskt att göra loppet på 17,1 km/h. Grattis Maria / Power! Jag tror att Maria tjänat ca tio-tolv placeringar om hon ridit lite lugnare i början. Målet Top Ten var högt satt. Tyskarna gjorde det ett taktiskt perfekt lopp och jag tror att Powers krafter hade räckt till säg 15 e plats om han inte gått så fort i början. Maria ville spänna bågen - ok, MEN jag reagerar på att hon säger sig vara besviken på Power som gjort ett sånt fantastiskt lopp!?

Men man vet ju faktiskt inte hur reportern har vinklat det hon sagt. Tvivlar faktiskt lite på att hon sa att hon är "bitter på sin egen uppfödning som hon har ett speciellt förhållande till plötsligt svek." Jag tror inte att det är så hon ser det egentligen.. Sen kan jag förstå att hon är besviken när hon hade höga mål men vi hemma är ju väldigt imponerade iallafall!
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Men man vet ju faktiskt inte hur reportern har vinklat det hon sagt. Tvivlar faktiskt lite på att hon sa att hon är "bitter på sin egen uppfödning som hon har ett speciellt förhållande till plötsligt svek." Jag tror inte att det är så hon ser det egentligen.. Sen kan jag förstå att hon är besviken när hon hade höga mål men vi hemma är ju väldigt imponerade iallafall!

Jag vet att hon inte använt exakt de orden, utan hon har väl uttryckt sig generellt över att hon satsat på att komma lite högre upp i resultatlistan. Ja, vi är imponerade av hennes sportsliga framgångar och hon är och förblir Sveriges nuvarande distansdrottning. Well done :banana:
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

stort grattis till er båda! Håller med övriga. Hade varit roligare att se tv än gps pluppar.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Inget fel på TV naturligtvis, men den oerhört stora fördelen med GPS pluppar är att du kan välja att följa vem du vill och kolla läget i fältet fram och tillbaks enligt dina egna önskemål. Så det optimala är naturligtvis TV kombinerat med GPS som du kan kontrollera själv. Om manm nu skulle få önska.


Hoppas att FEI eller någon annan levererar en sammanfattning med rörliga bilder.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Best Condition gick till det 15-åriga franska stoet Hanaba du Bois. Hanaba du Bois har många meriter sedan tidigare och under dagen gick hon som en klocka i 20 tempo ända fram till sista sträckan då hon avslutade med 28 km/h och slutligen kom fyra.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Någon mer än Rucksack och jag som såg slutbesiktningen av tvåan? Jag undrar i mitt stilla sinne vad som skulle krävts för att någon skulle haft kurage nog att inte godkänna hästen.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Jag såg det inte, men jag är inte så konspiratoriskt lagd. Jag kan föreställa mig hur hästen såg ut eftersom jag har sett hästar i slutbesiktningen i Dubai som verkligen har gett precis allt. Det ser inte roligt ut.

Många tror nog att veterinärerna inte vågar utesluta shejkerna, men de åker faktiskt ut med jämna mellanrum, även Shejk Muhammed. Även i viktiga tävlingar i Dubai.

Nu har man nog lite mer acceptans i slutbesiktningen, men även där kan man åka - amerikanskan som kom i mål som fyra/femma till exempel.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Best Condition gick till det 15-åriga franska stoet Hanaba du Bois. Hanaba du Bois har många meriter sedan tidigare och under dagen gick hon som en klocka i 20 tempo ända fram till sista sträckan då hon avslutade med 28 km/h och slutligen kom fyra.

Men oj!
Vad skoj!
Ston är inte fy skam de heller.
Jättekul information, tack!
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Det mest slående var att det inte gick att få hästen att trava, och att de fick försöka flera gånger. Först på fjärde försöket lyckades shejk Hamdan, som tog över groomandet, släpa igång nån slags trav. Inte vet jag, det är kanske vanligt, men det där om "fit to continue" kändes ganska avlägset. Dömt är dock dömt, och nån valuta ska han väl ha för sponsorpengarna ;)
Obs! Skämt.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Men det där kan ju oxå ändra sig ganska fort!
Jag red den första CR på min 5 åring på tjust. Hon vägrade typ trava i besiktningen, såg helt död ut så jag själv övervägde att bryta, men veterinären ville se henne efter 15 min.

Då travade hon upp snyggt! Eller ja... trav o trav, det blev både trav, galopp och skutt och bus! Uppenbarligen var hon inte alls så trött som det först såg ut, utan hon ville helt enkelt inte springa då bara.

Men det är väl rätt vanligt ändå att många distanshästar tycker att upptravningen är pest och pina, de ser liksom ingen anledning till att springa där bara fram och tillbaks!
 

Liknande trådar

Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp