WEG bilder och uppdateringar

Sv: WEG bilder och uppdateringar

Det mest slående var att det inte gick att få hästen att trava, och att de fick försöka flera gånger. Först på fjärde försöket lyckades shejk Hamdan, som tog över groomandet, släpa igång nån slags trav. Inte vet jag, det är kanske vanligt, men det där om "fit to continue" kändes ganska avlägset. Dömt är dock dömt, och nån valuta ska han väl ha för sponsorpengarna ;)
Obs! Skämt.

Det ser aldrig roligt ut. Det är vid de här tillfällena man är glad att TV inte sänder. För om resten av ridsportvärlden - och för den delen utomstående - skulle se hur hästar soom har gett allt ser, då skulle det bli många kommentarer. (Trots att de är helt OK)

Men var det tvåan Muhammeds eller trean Hamdans häst? Eller sprang Hamdan upp med pappas häst?
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Det var tvåan det gäller, läget blev desperat, typ hästen vägrade röra på sig och då ryckte till sist Hamdan in till pappas undsättning;). När hästen väl kom i nån sorts trav var den halt. Sheijken själv stod bredvid och gav intervjuer i TV under tiden...
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Om den var synligt halt och det finns på film så tycker jag att det borde lämnas in en överklagan eller något. Tycker ni att det är ok att en halt häst blir tvåa i VM?
Som Dinamith skriver så skulle det knappast hjälpa distanssportens anseende om det blev allmänt känt.
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Inget fel på TV naturligtvis, men den oerhört stora fördelen med GPS pluppar är att du kan välja att följa vem du vill och kolla läget i fältet fram och tillbaks enligt dina egna önskemål. Så det optimala är naturligtvis TV kombinerat med GPS som du kan kontrollera själv. Om manm nu skulle få önska.


Hoppas att FEI eller någon annan levererar en sammanfattning med rörliga bilder.

Det tyckte jag var så himla bra med Malaysia - GPS fanns hela tiden (och brakade inte samman) och en gång i timmen var det 10-15 min sändning med kunniga reportrar om kommenterade det TV visade + lite intervjuer med groomar, officials osv. Dessutom visade man mycket bfrån starten och det första positionerandet, hela målgången och väldigt mycket från veterinärgrindarna, men även då ute på banan - jättebra sändning!
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

limona: Jag tycker verkligen att det är att beklaga och inte bra för sporten. Bedömningssporter har alltid en baksida, inget är ju objektivt liksom och veterinärerna är människor som så klart påverkas av en massa olika faktorer.

Ett annat problem som jag tycker man ser inom samtliga ridsportgrenar är att man tar så lätt på doping. Fällda ryttare tas till heders som om ingenting hänt hela tiden. Det gäller eliten i de olika grenarna tom. Tänk om Ben Johnsson bara kom tillbaka med samma respekt som förut efter något år...
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Tack för det! Ska kolla på den igen med min man som talar spanska :)

Skönt att se att Nobby också får kramar och pussar av en av groomarna :D
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Va riktigt skoj att se, galet fin han är Nobby! Tänk, SÅ fräsch efter 16 mil! Sjukt!
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Tack för det! Ska kolla på den igen med min man som talar spanska :)

Skönt att se att Nobby också får kramar och pussar av en av groomarna :D

Tittade just på highlights på FEI-TV, och då ser man att Marias man kramar om hästen innan han pussar henne :p
 
Sv: WEG bilder och uppdateringar

Har oxå kollat lite sporadiskt, jag missade inte någon utav svenskorna va? :)
Men jag säger som igen, undra hur stor andel som var araber och hur många som var av en annan ras eller någon arabkorsning, och isf. vad det var för någon kombination. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp