Westerntråden

Nu ska jag stor starta. Tävling är bokad och träning 2 pass nästa helg för tränare. Har inte tränat för någon på två år så det ska bli jätte kul och spännande.
26783
 
Har ridit för tränare idag! Senast var nog nån gång i höstas, så det var på tiden för oss
Vi tog det rätt lugnt, hästen är inte riktigt igång (inte jag heller heh), så det var mest böja och ställa lite.
Men det var kul! Nu ska jag bara bibehålla motivationen och rida så vi kommer i form :angel:
 
Har ridit för tränare idag! Senast var nog nån gång i höstas, så det var på tiden för oss
Vi tog det rätt lugnt, hästen är inte riktigt igång (inte jag heller heh), så det var mest böja och ställa lite.
Men det var kul! Nu ska jag bara bibehålla motivationen och rida så vi kommer i form :angel:
Vad kul att du också varit till tränare :) vad gör du får att hålla motivationen uppe? jag har största problemet att tiden inte räcker till... jag uppdaterar efter lördagen hur träningen gick. nervös... :crazy:
 
Vad kul att du också varit till tränare :) vad gör du får att hålla motivationen uppe? jag har största problemet att tiden inte räcker till... jag uppdaterar efter lördagen hur träningen gick. nervös... :crazy:
Ja det var skoj! Har bara ridit western i ca 4 år, och detta är min första egna häst, så jag känner mig fortfarande lite som en nybörjare när det kommer till att faktiskt rida och inte bara åka, som jag är rätt bra på att råka hamna i :D
Jag är värdelös på att hålla motivationen uppe under vintern... Jag skiter helt enkelt i att rida om jag inte känner för det under den perioden. Och försöker att inte ha dåligt samvete :P Han får även en längre vila :)

Sen på våren när det blivit lite varmt, sommaren, och lite in på hösten, då har jag haft fullt upp med clinics, så då kommer motivationen lite av sig själv, att jag alltid har något att se fram emot och träna inför :) Men så fort det blir mörkt, kallt och regnigt, då vill jag helst bara ligga hemma och kolla netflix... haha
Jag har tränare på gården där min häst står, det underlättar en del också! Blir lätt att bara boka in en träning, om tid finns

Ja uppdatera! Det kommer säkert gå jättebra! :up:
 
Jag har anmält till en träningstävling på ”hemmabanan” i april! Spännande! Har varit iväg på en annan träningstävling i höstas men det har hänt mycket sedan dess så ska bli kul att se om det håller i tävlingsmiljö.
Showmanship, pleasure, horsemanship och trail blir det.

Sen blir det förhoppningsvis en D-tävling i vår.

Min livslånga dröm är att få tävla på High Chaparral horse show men det ligger många år fram i tiden. Men deras trail-klasser ser så roliga ut!
 
Anmält mig till en till clinic, nu är det barrel racing, kul! Tror det bara är en endagars, så vet ej om det även blir pole bending. Hoppas på det, hästen tycker det är roligare 😃
Vi är varken snabba eller smidiga (kanske lika bra det, feg som jag är), men skoj har vi! :D
 
Tränade igår igen, för en jag inte ridit för sen jag köpte hästen, typ. Det var jätteroligt och nyttigt, lite annat sätt att rida på än jag ridit hos andra tränare, men jag gillart! Och så gillar hon min häst, och det är ju alltid extra kul haha :D
 
Har blivit en tradition att åka dit som åskådare. Enda tävlingen jag lyckas locka med hela familjen.
Drömmer också om att kunna/våga starta trailen någon gång.

Jag med! Kanske nästa år när vi är säkra på stång.
Nature trailen går dock med valfri betsling så det hade ju varit sååå kul! Men tror inte jag vågar än :)
 
Har i helgen byggt en provisorisk roundpen. Nu ska jag försöka jobba ett par av hästarna mer från marken. Funderar på att starta halter med en av dem bara för att prova komma ut på tävling.
Tips på bra youtube video till inspiration?
 
Jag med! Kanske nästa år när vi är säkra på stång.
Nature trailen går dock med valfri betsling så det hade ju varit sååå kul! Men tror inte jag vågar än :)
Jaa jag tycker också nature trailen ser jätterolig ut! Men skulle nog aldrig våga tävla där haha :o Iofs så kanske det känns lättare när folk inte bara sitter på en läktare och glor ner på en?
 
vilket underbart väder det var i helgen hos oss. oj vad jag längtar tills min lilla är större och kan jobbas med mer och RIDA ska vi inte prta om hur sugen jag är.... ser fram emot tävlingen wras tävlingen BBC som är till helgen. Det blir första tävlingen för mig och min lilla skit. :)
 
Planen är att vara där tors-sön som åskådare. Kolla tävlingarna, hänga med vänner, få litet tips och inspiration, shoppa litet, dricka litet öl. ☺

Vad kul! Jag ska också dit och ”kolla läget” utan häst för framtida bravader men kanske något far i mig och jag anmäler mig ändå...
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: JosephineR
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 785
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: Tualma
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 123
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp