Westietråden!

MrsScabtree

Trådstartare
Dags att starta en westietråd tycker jag och sammankalla alla bukes west highland white terrier! Bilder är givetvis ett måste. ,

Namn/kennel:

U: E:

Född:

Sysselsättning:


Beskrivning av hunden:


Varför skaffade du/ni den här rasen?


och så var det den där bilden också...:D
 
Sv: Westietråden!

Jag börjar ;)

Namn/kennel: Whitesox Adorable Alex (Harley)

U
: SUCH NUCH Pussklutt Moody Magician E: Pussklutt Romatic Rose

Född
: 96

Sysselsättning:
Spår, lydnad, sällskap


Beskrivning av hunden:

En förbaskat egensinnig , svårövertalad liten farbror som ändå har ett hjärta av guld, han charmar alla :)

Varför skaffade du/ni den här rasen?

Jag skulle fylla tio och mina päron frågade på måfå vad för hundras jag skulle vilja ha om jag hade en hund. Jag öppnade boken, tittade på hundarna i den och pekade tillslut på westien. På tio års dagen var jag hundägare och på den vägen är det! Har planer på ett tillskott i framtiden, givetvis av samma ras. Den här gången dock efter lite mer arbetsmeriterade föräldrar :D


och så var det den där bilden också...:D

fina_harley-1.jpg


halla.jpg
 
Sv: Westietråden!

*smyger in trots att jag inte har westie*

Men gud vad rar han ser ut:love:

Jaa, men hur bidde det nu med den amerikanska klubben & kenneln? Något vettigt?:) Vore verkligen kul att se westisar vid grytet...

Gilly
 
Sv: Westietråden!

Föräldrarnas skrutt få vara med hoppas jag?

Namn/kennel: Liten men tuff Maya

U: Bazetts Marcia E: Benary Speculator

Född: 1993-11-25 (dvs snart 15 år)

Sysselsättning:
Sällskapshund.
Tar sina dagliga rundor för att se över ägorna.

Beskrivning av hunden:

Maya har alltid varit en väldigt käck och orädd hund. Aldrig någonsin att någon hund kunnat "sätta sig på" henne. Med människor är hon världens mest kärvänliga och hon har stort tålamod med barn. Inget i hela världen skulle kunna få Maya ur balans.
Nu på ålderns höst har hon trappat av lite och ojar sig mest över dagens vilda ungdom och lägger sig i sin bädd för en tupplur.
Jag har väldigt dåligt samvete över Maya. Hon har fått vara sådär hemskt ouppfostrad eftersom det aldrig föll någon in att man kan gå på kurs med en "gammal" hund (var 4 när vi köpte henne). Jag blir så ledsen när jag tänker på all potential som aldrig fått komma till sin rätt för den här hunden är one of a kind.

Varför skaffade du/ni den här rasen?
Min mamma som valde eftersom hon hade en som liten.
Jag är helt klart intresserad av att skaffa en till senare ifall jag vill ha en liten hund men den gången vill jag göra "allt rätt".

Två bilder. Den första är från i våras när hon efter hårt slit tagit sig upp på ett berg kämpandes i djup snö och ljung i äkta "kan själv!"-anda. Den andra är från i somras. Pälsen är superlång på första bilden och superful på andra men det får gärna ignoreras, jag är nöjd så länge den hålls i bekvämt skick och tänker inte tjata.

DSCF1027.jpg


31170.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Westietråden!

*smyger in trots att jag inte har westie*

Men gud vad rar han ser ut:love:

Jaa, men hur bidde det nu med den amerikanska klubben & kenneln? Något vettigt?:) Vore verkligen kul att se westisar vid grytet...

Gilly

Jag har tyvärr inte fått vidare kontakt med Dawn sen vi mailades sist men däremot mailar jag och whiteboards ganska flitigt, jag frågade henne om ovanstående och får se vad hon säger. Det blir ett besök till kenneln någon gång iaf. Det är ett måste , jag är så taggad på det här! :)
 
Sv: Westietråden!

Hon verkar så himla härlig! Väldigt idealisk hur en westie ska vara vad det hörs på din beskrivning :) Skitsöt bild med kransen :love:


KL

Hörrni andra vart har ni tagit vägen? Jag vet nog att det finns fler westie ägare än såhär på buke! :bump:
 
Sv: Westietråden!

Namn/kennel: Almstrandens Winter Jimmy

Svårt at tyda uppfödarens handstil*
U: SUCH RUCH Werweise´s Pagoda E: Almstrandens Klukier Play Girl

Född: 2007-06-16

Sysselsättning: Lek, trix, sällskap och promenader.
Favoriten är godissök.


Beskrivning av hunden:

En envis unghund som inte kan fånog av kamplekar och sök. Han ser sig alltid som störst och bäst och gjorde det redan vid dom tidiga månaderna. Han älskar familjemedlemarna och det bästa han vet är plingklockan på dörren vilket betyder att någon kommer och hälsar på.


Varför skaffade du/ni den här rasen?

Vi började fundera på hundras och den ända hunden Husse i familjen kunde tänka sig var westie, han gillade deras personlighet och har länge drömt om den rasen. Vid varje påtal om annan hundras var det totalsågning så det var bara att tacka och buga:angel: Vilket blev väldigt bra sen.

också skulle jag försöka slänga in en bild, har aldrig lyckats förut men gör ett försök..
http://gulsomensol.bilddagboken.se/p/show.html?id=258412643&directlink=1
Herren på täppan härdå ;)
http://gulsomensol.bilddagboken.se/p/show.html?id=246270191&directlink=1
och en fokuserad hund på förberedande agility kurs.
 
Sv: Westietråden!

till MrsScabtree :

Oooh, från anita någonting i luleå ? :)
Mormor och morfar har en westiehanne född 1998, whitesox candle in the snow. En champion är han ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Westietråden!

till MrsScabtree :

Oooh, från anita någonting i luleå ? :)
Mormor och morfar har en westiehanne född 1998, whitesox candle in the snow. En champion är han ;)

Men vad roligt! En tioåring alltså :)
Har du ingen bild? Vore så roligt att se!!

Hon heter Anita Lönnhager fö :)
 
Sv: Westietråden!

jo du, skulle sätta ut en bild om jag kunde men fattar itne hur man gör haha ;D
 
Sv: Westietråden!

Aaaah, ja där är han, kevin :)
säkert kusinen som lagt ut den på internet :p
han är pappa till några valpar också, ingen som känner sig "träffad" ? ;)
 
Sv: Westietråden!

förresten, kom på att han nog är född -97 ;)
 
Sv: Westietråden!

När jag var liten hade min syster en Westietik som hette Mimmi (vad hon hette i stamtavlan har jag ingen aning om). Hon bör vara född någon gång i början av 80-talet.
Det jag kommer ihåg av denna hund var att hon var snäll och så men grymt envis. Jag var ibland ute och promenerade med henne och då kunde hon helt plötsligt vägra gå. Hon bara satte sig på rumpan och så fick man släpa henne efter sig :).
 
Sv: Westietråden!

Han är riktigt tuff han, dock har dom inte använt till jakt utan bara sällskap.
 
Sv: Westietråden!

.
Det jag kommer ihåg av denna hund var att hon var snäll och så men grymt envis. Jag var ibland ute och promenerade med henne och då kunde hon helt plötsligt vägra gå. Hon bara satte sig på rumpan och så fick man släpa henne efter sig :).

:rofl: Alltså det där MÅSTE dom skriva i rasstandard!
 
Sv: Westietråden!

Jahadu vad ska man säga..förutom min egna kan jag säga som så att jag har aldrig i hela mitt liv gått förbi en westie på gatan som inte gått bakom sin ägare i kopplet sålänge det inte är någon supersuperintressant lukt framför. :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 525
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 319
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 720
Senast: Toktass
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp